2024-02-04, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Jo, hon knullade friviligt. Utan våld, tvång eller hot.

Det var hon som erbjöld honom att sova hos henne.

Men sen hade hon det ändå, frivilligt. För hon verkar ju ha varit aktiv under samlaget.

Så. Om någon aggressiv djävul som är större och starkare än dig säger "Ge mig din mobil", du säger "nej", puttar bort personen, vänder dig om. Försöker gå. Blir stoppad och personen säger återigen "Ge mig din mobil". Nu börjar du bli rädd att bli skadad om du inte gör som rånaren säger och ger rånaren mobilen. Då har du gått med på detta frivilligt? Då var det inget rån, enligt dig? Du gav ju din mobil "frivilligt" (av rädsla för att skadas om du inte gjorde det) till rånaren, så då var det ju inget rån...

Du får nog börja tänka dig in i målsägandes situation. Hon säger "nej", hon gör motstånd. Men Vi*king forcerar det. Hon börjar bli rädd att skadas och ger upp. Precis som du i mobil-scenariot här ovanför.

Givetvis har du blivit rånad i mobil-scenariot. Och givetvis har målsägande blivit våldtagen. Att ni ger något "frivilligt" till era förövare, pga. rädsla att annars skadas av era förövare är inte riktig frivillighet.
Citera
2024-02-04, 09:12
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Han är en man som tränar.

Reggad i en nybörjarkurs...

Citat:
Hon är en kvinna som tränar.

Och har svart bälte i judo.

Citat:
Otränade män är i regel strakare än otränade kvinnor. Och tränade män är i regel starkare än tränade kvinnor. Så jo, det kan jag rent logiskt tänka ut: han har mer våldskapital än henne.

Det följer inte logiskt. Du kan endast göra ett sannolikhetsargument och det var inte du gjorde. Ovanpå på det väljer du endast ut vissa delar till ditt argument. Lite pinsamt, faktiskt.
Citera
2024-02-04, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
.

Vid otrohet och i osäkra relationer är det vanligt att det finns motstridiga intressen av sexuell lust å ena sidan och en önskan att vara trogen eller tänka mer långsiktigt i tryggare känslomässiga termer å den andra.

Tja, så kan det säkert vara. Men att agera på denna lust och sedan anmäla sexpartnern för våldtäkt... Det kräver empatistörning. Den falska tillvitaren förstör ju inte bara livet för den som blir falskt tillvitad, den förstör även livet för sina närmaste som mår dåligt över att deras älskade dotter/syster/vän blivit så illa utsatt... Sekundärtraumatiserar sina närmaste anhöriga. Att göra så utan att en våldtäkt har skett, kräver empatistörning. Finns inget som tyder på att målsägande är empatistörd.

Och det finns ingenting som tyder på att hon vill ha Vi*king. Snarare tvärtom. Hon är kär i exet/nuvarande pojkvännen Fe*lix. Men kanske också har ett visst, om än lågt intresse för Kingen/Oli*ver, Oli*ver vill hon hellre ha övernattande hos sig (på golvet) än Vi*king. Hon vill inte ha Vi*king. Framgår tydligt av FUP och dom.
Citera
2024-02-04, 09:17
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
Om hon inte är trovärdig så är det ett underkännande av hennes vittnesmål, att det hon säger inte är sant. Vilket är samma sak som att hon ljuger.

Nej. Du kan upprepa det hur mycket du vill, men det stämmer inte.

Citat:
Jag har inget problem med det över huvud taget, du skriver vad du vill skriva. Faktum kvarstår att du säger emot dig själv och på direkt fråga inte kan eller vill förklara varför.
Skulle jag vilja vara elak skulle jag rentav kunna använda din egen logik och säga att det faktum att du säger emot dig själv gör att du inte är trovärdig och att vi kan bortse från allt du skrivit i tråden.

Go right ahead. Om du vill skämma ut dig själv mer än vad du redan gjort så ska inte jag stå i vägen
Citera
2024-02-04, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Då kanske MÄ helt enkelt aldrig blev våldtagen? Hon minns bara fel? Och alla andra vittnen också? För du applicerar väl inte bara det här tänket när det gynnar dig?

Då kanske MÄ aldrig sa till honom att hon blev våldtagen? För du applicerar väl inte bara det här tänket när det gynnar dig?

Haha nej, lille vän. Hon hade ju uppenbarligen kapacitet att vara intresserad av flera personer samtidigt.

Vad det framför allt visar är att det mycket väl kan ha funnits ett motiv för henne att ljuga för Felix skull.

Vad det även visar är att hon inte var sanningsenlig i rätten när hon sa "Hon har inte hittat på detta på grund av Felix, hon hade ju gjort slut med honom då." Hon hade ju UPPENBARLIGEN fortfarande intresse för honom, så att hon gjort slut hade ingenting med saken att göra.

Det är skillnad på att vara förövare/målsägande och på att vara vittne.
Givetvis ändras även förövarens/målsägandes minne något, men de har ju själva upplevt det hela. Vittnet har ju enbart fått det återberättat för sig. Och nog minns du bättre din egen resa till tex. Italien. Än vad du minns din polares berättelse om sin resa till Italien?
Minns du om bruden han träffade i Italien var "lite påverkad" efter alla sprit hon druckit, eller var hon möjligtvis "jättefull" (din tolkning givetvis, som sedan blir en sanning i ditt minne av vad du fått återberättat för dig av din polares Italien-resa).

Så har man anledning att ljuga, så tror du att man kommer ljuga? Märklig slutsats du.

Och som jag skrivit förr: finns män som inte alls vill vara med någon som blivit våldtagen. Den kvinnan är besudlad. Vissa tänker att de själva därmed kommer ha svårt att få ha sex med kvinnan och hon blir därmed ointressant. Målsägande kunde ju omöjligt veta om Fe*lix var en sådana man (som har problem med att hans kvinna blivit våldtagen) eller inte. Så. När hon berättar för honom (på inrådan av sina polare) kunde hon ju lika gärna ha förlorat honom för all framtid.

Men hon berättar ändå, på inrådan av sina polare. Hon och Fe*lix hörs igen senare. Sedan hörs de inte på några dagar.
Citera
2024-02-04, 09:31
Medlem
Citat:
Reggad i en nybörjarkurs...

Och har svart bälte i judo.

Det följer inte logiskt. Du kan endast göra ett sannolikhetsargument och det var inte du gjorde. Ovanpå på det väljer du endast ut vissa delar till ditt argument. Lite pinsamt, faktiskt.

Han kan vara tränad för det. Finns inte bara kampsport att träna, vet du...

Om målsägande är den som påstås, så ser hon inte stark ut. Hon ser ut som vilken normalbyggd kvinna (som tränar) i hennes ålder som helst. Vilken man som helst (som tränar) kommer vara starkare/ha mer våldskapital.

Judo utövas ståendes på marken. Inte liggandes, i övrigt.

Hade målsägande varit mästare i brottning, så hade hon nog kanske kunnat skydda sig lite mer.
Citera
2024-02-04, 09:41
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Det är skillnad på att vara förövare/målsägande och på att vara vittne.
Givetvis ändras även förövarens/målsägandes minne något, men de har ju själva upplevt det hela.

Aha men om MÄ har så bra minne kring vad som hände så skulle jag vilja veta varför hon undanhöll saker för polisen?
Citera
2024-02-04, 09:44
Medlem
Citat:
Aha men om MÄ har så bra minne kring vad som hände så skulle jag vilja veta varför hon undanhöll saker för polisen?

Det får du fråga målsägande om.

Det viktigaste har hon kommit ihåg. Det att hon sa "nej", puttade bort honom, knep ihop sina ben och han han ändå fortsatte... Trots att hon inte ville. Vilket alltså är en våldtäkt.
Citera
2024-02-04, 09:45
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Han kan vara tränad för det. Finns inte bara kampsport att träna, vet du...

Precis. KAN vara. Det var ju precis det jag skrev: DU VET INTE

Citat:
Judo utövas ståendes på marken. Inte liggandes, i övrigt.

FEL

Herregud, kollar du aldrig upp NÅNTING innan du börjar babbla?
Citera
2024-02-04, 09:48
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Det får du fråga målsägande om.

Borde inte det vara en fråga du ställer dig själv? Förutsatt att du är intresserad av sanningen dvs....

Citat:
Det viktigaste har hon kommit ihåg. Det att hon sa "nej", puttade bort honom, knep ihop sina ben och han han ändå fortsatte... Trots att hon inte ville. Vilket alltså är en våldtäkt.

Lite lustigt hur hon alltid kommer ihåg saker som talar för henne, men att man tvingas dra ur henne saker som talar mot...
Citera
2024-02-04, 09:48
Medlem
Citat:
Att enskilda ordväxlingar och uttryck tarvar en förklaring förtar inte tydligheten i andemeningen.

Jo, det hör det naturligtvis, per definition.

Citat:
Att skilja bevis från indikator är hårklyveri enligt dig?

Japp. När du använder indikationer(som inte ens är indikationer) som bevis.

Citat:
Människor anmäler i regel inte påhittade brott av det här slaget. Även rent statistiskt så är sannolikheten betydligt lägre att det som anmälts är falskt.

Jo, det gör människor faktiskt. Som absolut lägst räknat ca 578 ggr per år.
Det är i regel, hur mycket ni än försöker att förneka det.
Dessutom är det fullkomligt ovidkommande om någonting annat än det som är vanligt förekommande inträffar oftare.

Citat:
I sig självt betyder det väldigt lite, men som en punkt i en händelsekedja som talar för att brott begåtts får det relevans.

Precis som de punkter i händelsekedjan som du desperat och enfaldigt förnekar har relevans…?

Citat:
I många andra fall som diskuteras här så brukar en vanlig kommentar vara något i stil med ”varför väntade BO X antal dagar/veckor/månader/år med att anmäla”? Jag noterar med intresse att i detta fall, där BO enligt detta kriterium agerat korrekt, fästs ingen som helst vikt vid detta.

Nu ljuger du ju. Igen.
Det har påtalats otaliga gånger att hon hade hur många chanser och möjligheter som helst att larma/fly/rädda sig själv/kontakta någon.

Citat:
Ja. Som känner henne och vet hur hon brukar må och bete sig och kan se om något avviker från det normala i det avseendet.

Och det säger ju absolut ingenting, eftersom de inte vet varför hon uppvisar ett avvikande beteende.

Citat:
Tänkte i första hand på det som framgår i förhör.

Uttalar sig poliserna om vad de tror om sanningshalten i hennes påstående där?

Citat:
Även svaga bevis är bevis och inte hörsägen.

Bevis är bara bevis när det är bevis, inte när det är hörsägen.

Citat:
Du vantolkar ett händelseförlopp när du översätter ”hjälper en nödställd med sovplats, vars tveksamma bakgrund gör henne orolig att hon omedvetet flörtat med, och tar emot honom i sina vanliga nattkläder mitt i natten”

DÄR har du en vantolkning av händelseförloppet!

Citat:
till
”Att hon bjuder in en fuckboy som hon vet att hon ”omedvetet” flirtat med och tar emot honom i trosor och nattlinne”.

Och DÄR har du den mest precisa och adekvata beskrivningen.

Citat:
Att jag bedömer att det fåtal avvikelser och frågetecken som finns kring BO:s berättelse och handlingar väger lätt gentemot övrig bevisning är inte att ”lita blint på”. Till skillnad från din tilltro till GM.

”Fåtal”? Nu ljuger du igen.

Och ”min tilltro till GM”? I vad ligger min tilltro till GM? Jag hyser mycket liten tilltro till honom, men den jag hyser till målsägaren är ännu mindre.

Är du helt inkapabel att vara hederlig?

[quote]Menar du på fullt allvar att det faktum att en tjej ”jonglerar” två killar, t.ex. i skarven mellan ett möjligt avslut av en gammal relation pga. distans och en ny relation som ny student i en ny stad, ökar sannolikheten att det ska in ännu fler killar i mixen? [quote]

Ja, tveklöst. Och begriper du inte det så är du bortom efterbliven.

Citat:
Att om det var tre killar så är det troligare att det ska in en fjärde än att det räcker?

Nu har vi tre. Varför måste du hela tiden hitta på saker som ligger utanför verkligheten?

Citat:
Dessutom motsäger din verklighetsfrämmande invändning inte det jag skrev om sannolikhet.

Jo, det gör det. Verkligheten i sig motsäger närmast allt du kräker ur dig.

Citat:
Om du ska hävda att den logiska kedjan inte håller bör du motivera dig.

Vilket jag gjort.
Försök att måla upp en logisk kedja istället. Du har inte lyckat hittills.
Citera
2024-02-04, 09:52
Medlem
Citat:
Mea culpa. Jag hade ett retardo moment

Du har många sådana. Du borde söka för det.

Citat:
och kopierade fel text. Det jag avsåg var givetvis 4 § 3 st:

Du googlade fel och begrep inte vad du läste.

Citat:
För rattfylleri enligt första stycket döms också den som för ett motordrivet fordon eller en spårvagn och då är så påverkad av alkohol att det kan antas att han eller hon inte kan framföra fordonet på ett betryggande sätt. Detsamma gäller om föraren är lika påverkad av något annat medel.

Vilket inte säger ett skit om vilka bevis för påverkan som behövs, det heller.
Du fortsätter att göra bort dig.

Vi har inte något amerikanskt förfarande i Sverige där misstänkta rattfyllerister får gå på en linje, stå på ett ben och recitera alfabetet.
Vi har klinisk provtagning på utandningsluft eller blod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in