Citat:
Ursprungligen postat av
Esteban-II
Att enskilda ordväxlingar och uttryck tarvar en förklaring förtar inte tydligheten i andemeningen.
Jo, det hör det naturligtvis, per definition.
Citat:
Att skilja bevis från indikator är hårklyveri enligt dig?
Japp. När du använder indikationer(som inte ens är indikationer) som bevis.
Citat:
Människor anmäler i regel inte påhittade brott av det här slaget. Även rent statistiskt så är sannolikheten betydligt lägre att det som anmälts är falskt.
Jo, det gör människor faktiskt. Som absolut lägst räknat ca 578 ggr per år.
Det är i regel, hur mycket ni än försöker att förneka det.
Dessutom är det fullkomligt ovidkommande om någonting annat än det som är vanligt förekommande inträffar oftare.
Citat:
I sig självt betyder det väldigt lite, men som en punkt i en händelsekedja som talar för att brott begåtts får det relevans.
Precis som de punkter i händelsekedjan som du desperat och enfaldigt förnekar har relevans…?
Citat:
I många andra fall som diskuteras här så brukar en vanlig kommentar vara något i stil med ”varför väntade BO X antal dagar/veckor/månader/år med att anmäla”? Jag noterar med intresse att i detta fall, där BO enligt detta kriterium agerat korrekt, fästs ingen som helst vikt vid detta.
Nu ljuger du ju. Igen.
Det har påtalats otaliga gånger att hon hade hur många chanser och möjligheter som helst att larma/fly/rädda sig själv/kontakta någon.
Citat:
Ja. Som känner henne och vet hur hon brukar må och bete sig och kan se om något avviker från det normala i det avseendet.
Och det säger ju absolut ingenting, eftersom de inte vet varför hon uppvisar ett avvikande beteende.
Citat:
Tänkte i första hand på det som framgår i förhör.
Uttalar sig poliserna om vad de tror om sanningshalten i hennes påstående där?
Citat:
Även svaga bevis är bevis och inte hörsägen.
Bevis är bara bevis när det är bevis, inte när det är hörsägen.
Citat:
Du vantolkar ett händelseförlopp när du översätter ”hjälper en nödställd med sovplats, vars tveksamma bakgrund gör henne orolig att hon omedvetet flörtat med, och tar emot honom i sina vanliga nattkläder mitt i natten”
DÄR har du en vantolkning av händelseförloppet!
Citat:
till
”Att hon bjuder in en fuckboy som hon vet att hon ”omedvetet” flirtat med och tar emot honom i trosor och nattlinne”.
Och DÄR har du den mest precisa och adekvata beskrivningen.
Citat:
Att jag bedömer att det fåtal avvikelser och frågetecken som finns kring BO:s berättelse och handlingar väger lätt gentemot övrig bevisning är inte att ”lita blint på”. Till skillnad från din tilltro till GM.
”Fåtal”? Nu ljuger du igen.
Och ”min tilltro till GM”? I vad ligger min tilltro till GM? Jag hyser mycket liten tilltro till honom, men den jag hyser till målsägaren är ännu mindre.
Är du helt inkapabel att vara hederlig?
[quote]Menar du på fullt allvar att det faktum att en tjej ”jonglerar” två killar, t.ex. i skarven mellan ett möjligt avslut av en gammal relation pga. distans och en ny relation som ny student i en ny stad, ökar sannolikheten att det ska in ännu fler killar i mixen? [quote]
Ja, tveklöst. Och begriper du inte det så är du bortom efterbliven.
Citat:
Att om det var tre killar så är det troligare att det ska in en fjärde än att det räcker?
Nu har vi tre. Varför måste du hela tiden hitta på saker som ligger utanför verkligheten?
Citat:
Dessutom motsäger din verklighetsfrämmande invändning inte det jag skrev om sannolikhet.
Jo, det gör det. Verkligheten i sig motsäger närmast allt du kräker ur dig.
Citat:
Om du ska hävda att den logiska kedjan inte håller bör du motivera dig.
Vilket jag gjort.
Försök att måla upp en logisk kedja istället. Du har inte lyckat hittills.