2024-02-02, 23:12
Medlem
asfaltgosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Dom där dagsböterna kan bli redigt saftiga ska du veta. Har blivit rena guldkossan för polisen. Ungefär som när dom kör hastighetsövervakning.

Tur att man är en fattig stackare då 😉
Citera
2024-02-03, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralKlos
Tyvärr Aftonbladet men intressant, Alla beslagtagna brev var dock väldigt lika förpackade så är de möjligen från samma vendor ?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EQ6Q9l/knarkbrev-hittade-hos-postnord-kan-avslojas-pa-lukten

Posten har vissa "red flags" som de går efter. Litet, vadderat kuvert med maskinutskriven adressklisterlapp utan avsändare, tex...
Reagerade på att samtliga kuvert på bilden var hålslagna.. slår grisarna hål i breven och går in med nån "snake" kamera och tittar?
Citera
2024-02-03, 03:07
Medlem
TonaldRumps avatar
Först och främst så vill jag säga att jag senast beställde från DN 2013. Så pass småmängder gräs åt gången så det blivit preskiberat nu.

Mitt brev blev taget då de hade span på en säljare. Såg mitt namn i en FUP där de hade fotograferat beslagtagna knarkbrev från brevlådor de hade span på.

En dag så såg jag jag mitt namn och mitt beställda brev i en av fupparna som låg ute. Hade inte en aning om att mitt brev hade blivit taget då polisen ändå skickade skiten till mig. Så, ovetandes fortsatte jag beställa saker som kom fram utan problem.
Men efter jag det FUP:en, så förstod jag att jag skulle få besök eller liknande. Så till slut kom det när jag satt och jobbade. Samtal från hemligt nummer. La på. De ringde igen. La på. Samma sak. Till slut svarade jag och någon presenterade sig som polis och började fråga ut mig.
Sa "precis" som det var... Jag hade inte beställt något. Det här som de tog, de var nog någon jävel som ville jävlas. Hur ska de bevisa det?
De la ned ärendet. Brist på bevis.

Detta var dock 2013, och redan då hade de börjat lägga ned enorma resurser på detta. Nu är det år 2024, och om ni fortfarande tror att ni kan fortsätta med detta, så har ni fel. Vi lever tyvärr i ett land som vill vara moderna, men lever precis tvärtom.
Politiken i det här landet är byggt på okunskap, ovilja och trångsynta åsikter. Är du annorlunda, så är du dum i huvudet. Du ska gilla att supa skallen av dig, annars är du konstig. Vem fan gillar att sitta hemma och inte störa någon alls och röka istället för att vara ute och supa och slåss?? Konstigt eller hur?

Hur som helst, jag säger det här av omtanke... Var försiktiga. Den här metoden är en pågående utdöende metod att knarka på. Politikerna tror tydligen att det här ska stoppa gängen. I verkligheten så vill de bara ha bättre siffror , då polisen är helt värdelösa på att lösa riktiga brott.

Politiken driver oss mot att ta våran business till gatan istället. Det får en helt tvärtemot effekt mot vad de tror. Idiotiskt. Vi kmr istället att ge gängen ÄNNU mer kapital.

Helt sjukt att man vill stoppa folk att få göra vad de vill med sin kropp.
Jag har aldrig skadat någon i hela mitt liv. Jag vill också ta en paus från hamsterhjulet som tar upp 90% av min lediga tid. Men jag får inte välja att röka istället för att supa skallen av mig. Bra tänkt. Led folk mot en drog som är en av de farligaste i världen istället.

Folk kommer alltid knarka. Varför tror ni att det finns folk som knarkar i länder där det är lika med dödsstraff?

Jag tänker inte sluta med det jag gillar. Har jobbat och betalat skatt sen 16-års åldern. Aldrig blivit straffad för något. Är jag en fiende som måste stoppas med enorma mängder skattemedel? Är det värt det?
Vad hände med alla våra stackars pensionärer? Kan inte de få alla miljoner som ni lägger ned på att stoppa allt knark?
Varför inte ge polisen mer resurser så de kan sätta dit riktiga brottslingar? Våld, mord, våldtäkter... Skit i det. Vi sätter all fokus på partyknarkarna istället. För det är bra mycket värre än att våldta någon. Knarkar du, våldtar du staten.
Nej, vi lägger ned enorma resurser på att jaga folk som lever sitt liv, betalar skatt och inte stör en jävel. Vettig logik.
Senast redigerad av TonaldRump 2024-02-03 kl. 03:17.
Citera
2024-02-03, 03:36
Medlem
CudLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonaldRump
Först och främst så vill jag säga att jag senast beställde från DN 2013. Så pass småmängder gräs åt gången så det blivit preskiberat nu.

Mitt brev blev taget då de hade span på en säljare. Såg mitt namn i en FUP där de hade fotograferat beslagtagna knarkbrev från brevlådor de hade span på.

En dag så såg jag jag mitt namn och mitt beställda brev i en av fupparna som låg ute. Hade inte en aning om att mitt brev hade blivit taget då polisen ändå skickade skiten till mig. Så, ovetandes fortsatte jag beställa saker som kom fram utan problem.
Men efter jag det FUP:en, så förstod jag att jag skulle få besök eller liknande. Så till slut kom det när jag satt och jobbade. Samtal från hemligt nummer. La på. De ringde igen. La på. Samma sak. Till slut svarade jag och någon presenterade sig som polis och började fråga ut mig.
Sa "precis" som det var... Jag hade inte beställt något. Det här som de tog, de var nog någon jävel som ville jävlas. Hur ska de bevisa det?
De la ned ärendet. Brist på bevis.

Detta var dock 2013, och redan då hade de börjat lägga ned enorma resurser på detta. Nu är det år 2024, och om ni fortfarande tror att ni kan fortsätta med detta, så har ni fel. Vi lever tyvärr i ett land som vill vara moderna, men lever precis tvärtom.
Politiken i det här landet är byggt på okunskap, ovilja och trångsynta åsikter. Är du annorlunda, så är du dum i huvudet. Du ska gilla att supa skallen av dig, annars är du konstig. Vem fan gillar att sitta hemma och inte störa någon alls och röka istället för att vara ute och supa och slåss?? Konstigt eller hur?

Hur som helst, jag säger det här av omtanke... Var försiktiga. Den här metoden är en pågående utdöende metod att knarka på. Politikerna tror tydligen att det här ska stoppa gängen. I verkligheten så vill de bara ha bättre siffror , då polisen är helt värdelösa på att lösa riktiga brott.

Politiken driver oss mot att ta våran business till gatan istället. Det får en helt tvärtemot effekt mot vad de tror. Idiotiskt. Vi kmr istället att ge gängen ÄNNU mer kapital.

Helt sjukt att man vill stoppa folk att få göra vad de vill med sin kropp.
Jag har aldrig skadat någon i hela mitt liv. Jag vill också ta en paus från hamsterhjulet som tar upp 90% av min lediga tid. Men jag får inte välja att röka istället för att supa skallen av mig. Bra tänkt. Led folk mot en drog som är en av de farligaste i världen istället.

Fast alltså det är en helt enormt mycket större mängd som kommer in från DN till folk i stugorna nu jämfört med 2013.

Kvantiteten av brev gör att det är helt omöjligt för polisen att stoppa helt och i ärlighetens namn att lagföra alla som beställer.

Så jo, på ett sätt är det som förut, så länge du nekar och inte har beställt stora partier narkotika så lär ingen husis göras och inga ytterligare påföljder sker.
Citera
2024-02-03, 03:44
Medlem
TonaldRumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CudLife
Fast alltså det är en helt enormt mycket större mängd som kommer in från DN till folk i stugorna nu jämfört med 2013.

Kvantiteten av brev gör att det är helt omöjligt för polisen att stoppa helt och i ärlighetens namn att lagföra alla som beställer.

Så jo, på ett sätt är det som förut, så länge du nekar och inte har beställt stora partier narkotika så lär ingen husis göras och inga ytterligare påföljder sker.

Jag är 100% för en fri marknad gällande detta, så missförstå mig inte.

Jag tror bara att ända sen 2013 tills nu, så har nog polisen förstått att en stor del av knarket kommer via posten. Vore tjänstefel att inte lägga ned mer resurser på det (Med dagens snedvridna politik).

Jag ska också nämna att det inte bara är snuten ni kämpar mot. Jag fick flertal paket kapade av brevbäraren. Fick hem några tomma paket från en vendor som jag köpt av i flera år. Småsummor, så jag är 99,9% säker att min brevbärare tog skiten.
Samma vendor, samma innehåll. Köpte säkert 30 grejer från samma säljare utan problem. Säljaren skickade mig även nytt, utan att jag behövde betala. Så känns jävligt långsökt att det skulle vara någon annan än brevbäraren.

Jag ville egentligen bara säga att ni ska vara försiktiga idag. Polisen har bra mycket mer koll än vad ni tror. Jag ska också nämna att jag tycker det är fel att gapa på snuten när de bara gör sitt jobb. Skyll på politiken. Dock så kan man ju diskutera folks livsval osv. Men precis som vi vill leva vårat liv, så vill polisen också göra det. Vi tycker det är självklart att man ska få göra vad man vill med sin kropp. De tycker tvärtom. Tyvärr måste vi respektera det... Även om vi inte håller med alls.

Politiken är egentligen boven här. Alla fega jävlar vågar inte säga vad de egentligen tycker, utan de kör svensson-metoden och kör safe.
Sverige är det mest trångsynta och fegaste landet i världen. Man skjuter sig politiskt i foten hela tiden... Demokrati my ass...
Skyttedal kommer alltid ha min respektera för det hon sa. En kvinna som förstår verkligheten. Vi behöver fler av henne i riksdagen.

Åker du dit för knark = du är körd
Blir du dömd för mord = Du får ny identitet och skydd.

Som sagt, inte beställt någon sen 2013. Småmängder gräs så det är preskiberat. Gjort mig av med dator och telefon som ligger på botten av någon sjö dessutom + bytt telefonnummer.
Nu går jag istället till orten och sponsrar gängen. Precis så som politikerna verkar vilja att jag gör istället.
Senast redigerad av TonaldRump 2024-02-03 kl. 03:57.
Citera
2024-02-03, 03:58
Medlem
CudLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonaldRump
Jag är 100% för en fri marknad gällande detta, så missförstå mig inte.

Jag tror bara att ända sen 2013 tills nu, så har nog polisen förstått att en stor del av knarket kommer via posten. Vore tjänstefel att inte lägga ned mer resurser på det.

Jag ska också nämna att det inte bara är snuten ni kämpar mot. Jag fick flertal paket kapade av brevbäraren. Fick hem några tomma paket från en vendor som jag köpt av i flera år. Småsummor, så jag är 99,9% säker att min brevbärare tog skiten.
Samma vendor, samma innehåll. Köpte säkert 30 grejer från samma säljare utan problem. Säljaren skickade mig även nytt, utan att jag behövde betala. Så känns jävligt långsökt att det skulle vara någon annan än brevbäraren.

Jag ville egentligen bara säga att ni ska vara försiktiga idag. Polisen har bra mycket mer koll än vad ni tror. Jag ska också nämna att jag tycker det är fel att gapa på snuten när de bara gör sitt jobb. Skyll på politiken. Dock så kan man ju diskutera folks livsval osv. Men precis som vi vill leva vårat liv, så vill polisen också göra det. Vi tycker det är självklart att man ska få göra vad man vill med sin kropp. De tycker tvärtom. Tyvärr måste vi respektera det... Även om vi inte håller med alls. Gestapo-metoder.
Politiken är egentligen boven här. Alla fega jävlar vågar inte säga vad de egentligen tycker, utan de kör svensson-metoden och kör safe.
Sverige är det mest trångsynta och fegaste landet i världen. Man skjuter sig politiskt i foten hela tiden... Demokrati my ass.

Absolut, jag hör vad du säger och du har rätt i mycket av det. Men mer resurser hjälper föga när kvantiteten är så enorm, det gör det i praktiken omöjligt att lagföra och därmed lagen tandlös rent juridiskt.
Sen är det ju såklart tråkigt för dom som får sin narkotika förverkad. Det gäller att använda sig av duktiga vendors som har rykte om sig att paketera på ett prydligt och icke-misstänkt sätt. Vi får se om det får någon ytterligare effekt men jag tror personligen att dessa postlagar är och förblir ett slag i luften för att försöka påvisa att man gör faktisk skillnad (det gör man inte).
Citera
2024-02-03, 04:21
Medlem
TonaldRumps avatar
Ja, om man inte har resurser att bekämpa riktiga brott, så har man inte resurser för det här heller. Man skrämmer folk så man kan få ned antalet folk som beställer. Det är en taktik som jag tror fungerar helt OK just nu.
Dock så tror jag att polisens rykte är något som man kommer att prioritera. I en polisstat som Sverige, så kommer man knappast att ta den här "skiten".

Helt OT, men har du varit något i Amsterdam? Jag har varit där sex gånger totalt. Det "pundiga" folket där borta är några av de mest civiliserade människorna jag träffat.
Mitt mål är att flytta dit någon dag och leva mitt liv så som jag vill. Lycklig och fridfull.

Sverige är ett jävla U-land rent politiskt, och jag hoppas att jag hinner dra innan det blir ännu värre. Snart kommer det en lag som gör att du får en polis efter dig 24/7 för att se till att den enda du gör med ditt liv är att jobba, betala skatt och knarka lagligt (Supa).
De kommer sitta bredvid dig i soffan hemma och se till att du bara kollar på "kristna tv-kanaler".
Senast redigerad av TonaldRump 2024-02-03 kl. 04:24.
Citera
2024-02-03, 10:07
Medlem
0A0As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Posten har vissa "red flags" som de går efter. Litet, vadderat kuvert med maskinutskriven adressklisterlapp utan avsändare, tex...
Reagerade på att samtliga kuvert på bilden var hålslagna.. slår grisarna hål i breven och går in med nån "snake" kamera och tittar?

Påsarna säljs med två hål. Kolla bilderna på den här sidan.

https://postorderpase.se/bubbelpasar/bubbelpasar-vita-guldbruna/bubbelpasar-storlek-d-18x26cm-fran-144-kr
Citera
2024-02-03, 10:28
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0A0A

https://postorderpase.se/bubbelpasar/bubbelpasar-vita-guldbruna/bubbelpasar-storlek-d-18x26cm-fran-144-kr

Ja fast dom gör tydligen sådana hål också för att se vad som finns i brevet. Då brukar hålen finnas lite överallt.

Hur som helst så ska ni inte haka upp er för mycket på den bilden som presenterats i tidningen. Dom brukar vara väldigt genomtänkta och speglar inte alltid verkligheten.

Det som däremot är intressesant är at det nämns att de kollar om avsändare och/mottagare är riktiga namn skrivna på adressen. Alltså kör dom adresserna mot något system. Då underlättar det att sortera ut brev som är potentiella knarkbrev. Räcker med att dom fångat ett brev sen är det bara flagga adressen.
Senast redigerad av eldrattan 2024-02-03 kl. 10:31.
Citera
2024-02-03, 12:55
Medlem
asfaltgosses avatar
Uppgifter från 2020: cirka 7 miljoner brev skickas varje dag. All sortering sker maskinellt. Det är bara en liten del som sorteras för hand, när breven kommit fram till postkontoret. De allra flesta är redan sorterade i den ordning de ska delas ut, alltså efter den rutt brevbäraren kör, cyklar eller hur han nu tar sig fram.

Ska polisen, i sitt arbete, stå och glo på 7 miljoner brev, tillsammans med postens personal. Det känns ohållbart i längden och risken att få ett brev beslagtaget ter sig ändå rätt liten.
Citera
2024-02-03, 14:44
Medlem
Då stämde det som jag misstänkte. Att rosersberg blivit terminal för polisens och tullens operativa verksamheter i stockholm. Därför några av mina brev och paket nångång gick från segeltorp-terminalen till rosersberg-terminalen och sen tillbaka till söderort med försening, och kom tillbaka med hål i trots att man inte hade beställt några olagligheter utan endast var nån pryl från tradera. De måste ju ta mängder av paket på detta sättet.
Senast redigerad av fonzen 2024-02-03 kl. 14:47.
Citera
2024-02-03, 16:09
Medlem
tram123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0A0A

Om du kollar på bilden så är det inte de hålen.
Utan det är liknande hål på helt andra ställen där det inte ska vara hål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in