2024-02-01, 14:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MeatballOnSticks
Stenlund antyder att det ligger något i det enligt sin ledare på Facebook för två dagar sen.

För den som inte har Facebook kan man läsa lite om vad Stenlund skrivit och Willgert svarat här:

https://newsvoice.se/2024/01/magnus-stenlund-svea-kanal-swebbtv/?fbclid=IwAR0h_BN4Szvg26ur5oJ9m4mwg3OFIP54V6ggczSF eBxJ9e6u8WcRaW0Gxso#comment-555957

Svidande kritik från Stenlund om hur Willgert och SWEBBTV sköter sin ekonomi och sitt företag.

Det blir upp till bevis för Stenlunds Svea kanal.
Citera
2024-02-01, 16:27
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatballOnSticks
Svidande kritik från Stenlund om hur Willgert och SWEBBTV sköter sin ekonomi och sitt företag.

Visst, det är såklart viktigt att sköta sin ekonomi, men för egen del tycker jag inte att det är så mycket att fästa så stor vikt vid om nu Swebbtv fyller en viktig funktion i mediesverige. Det är förstås tråkigt om de kör i diket helt och hållet, men det är ju påverkansfaktorn som är det intressanta. Finns ingen anledning att syssla med ekonomiskt pedanteri vid en bedömning av det de sysslar med.
Citera
2024-02-01, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friindivid
Det blir upp till bevis för Stenlunds Svea kanal.

Var kan man hitta denna kanal?
Citera
2024-02-01, 19:21
Avslutad
Intressant från Stenlunds sida om tiden med SWEBB TV. Speciellt det där med vinerna.

Så nu ska Stenlund starta en ny kanal alltså, och rädda Sverige ..

Och någon annan här i tråden tror att Jan Jönsson ska rädda Sverige. Eller ursäkta Henrik Jönsson. Nåja resultatet lär bli detsamma oavsett vilken Jönsson det handlar om, men jag lyssnar hellre på Stenlund om jag måste lyssna på någon av dem.

SWEBB TV kommer jag inte att lyssna på något mer.
Citera
2024-02-02, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Googling ledde ingen vart, men här är den på Youtube:
https://www.youtube.com/channel/UC98X0Gi_1vcGUYTGK3MlItg

Bara 4 jinglar som kommer att plåga oss som kommer att titta på dem under första halvminuten varje avsnitt. Publicerade för två dagar sedan, inget innehåll ännu.

Stenlund är en doer, han kommer inte att ge sig. Vi får hoppas att det obefintliga folkliga intresset för utvecklingen i samhället och världen inte avskräcker honom. Han behöver vända sig till en utländsk publik för att komma någon vart efter uppstart till det svenska mediamarknadstaket på SwebbTVs tittarsiffernivå.
Citera
2024-02-02, 09:24
Medlem
Ja, vilken soppa det där blev.

Jag läste även Agapis inlägg, finns också på Facebook och är rätt intressant i hur hon kastades ut.

Konstigt att det är så svårt för folk att driva en lönsam medieverksamhet. Ta in engagerade och drivna personer som inte kostar så mycket. Eller varför leder pensionärer som Willgerts med fler tills personalkostnader på 5 miljoner, när man har intäkter på 3 miljoner?

Sen har väl Stenlund rätt i att SwebbTV stagnerat. Tycker fortfarande det bara var sevärt när det var på Youtube och gjorde intervjuer och reportage om angelägna saker, snarare än om globalistiska konspirationer.

Som Stenlund skriver är väl också SwebbTube en kostsam och inte särskilt givande satsning, som hade kunnat läggas på exempelvis Rumble. Problemet med SwebbTube är väl att det inte finns något intressant där.
Citera
2024-02-02, 13:16
Avslutad
Citat:

Vad jag fattar utifrån Stenlunds citerade FB-inlägg kommer den att finnas på Rumble.
Citera
2024-02-02, 13:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Ja det verkar onekligen så som du skriver och det är givet att Swebbtv ska ha kritik för det. De är dock ändå kritiska mot en hel del saker som MSM inte knystar om. Det gör kanske ändå lite nytta även om de judiska intressena verkar vara för heta för Swebbtv. Har du något tips på någon annan medieplattform av Swebbtv:s storlek där det går bra att vara helt frispråkig när det gäller judiskt inflytande och sionism?

Nej, tyvärr. Det är vad jag själv efterlyser.

Ditt inlägg får mig att tänka på FOX News, som Murdoch grundlade med sina rika judiska uppbackare för att fånga upp den växande marknaden i USA, som efterfrågade mediaalternativ till "vänstervinklad" massmedia. FOX är just avsett att vara "kritiska mot en del saker som MSM inte knystar om". Murdochs affärsidé med FOX är vad CIA kallar "limited hangout", man tillåter viss kritik och delar av sanningen, men kritiken är aldrig djupgående och man avslöjar aldrig hela sanningen. Murdoch är f.ö. en stor beundrare av Lenin. Jag vet inte, men det skulle inte förvåna mig om Swebbtv haft samma upplägg och affärsidé från början.
Citera
2024-02-02, 14:08
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friindivid
Nej, tyvärr. Det är vad jag själv efterlyser.

Ditt inlägg får mig att tänka på FOX News, som Murdoch grundlade med sina rika judiska uppbackare för att fånga upp den växande marknaden i USA, som efterfrågade mediaalternativ till "vänstervinklad" massmedia. FOX är just avsett att vara "kritiska mot en del saker som MSM inte knystar om". Murdochs affärsidé med FOX är vad CIA kallar "limited hangout", man tillåter viss kritik och delar av sanningen, men kritiken är aldrig djupgående och man avslöjar aldrig hela sanningen. Murdoch är f.ö. en stor beundrare av Lenin. Jag vet inte, men det skulle inte förvåna mig om Swebbtv haft samma upplägg och affärsidé från början.

Det kanske finns någon rimlighet att ta upp FOX när man diskuterar Swebbtv, men för egen del känns det lite långsökt. Det var väl Sjunnesson och någon till som körde i gång det hela med mycket liten budget för att få till en plattform för att kunna kritisera invandringspolitiken i Sverige. Mycket har förändrats sedan dess, framförallt så var det knappt möjligt att närma sig frågan vid den tidpunkten, vilket man lätt glömmer bort. Att jämföra detta med som du skriver, att Murdoch, med en jättebudget, ser en oexploaterad nisch som han vill casha in från är faktiskt i grunden någonting helt annat. Swebbtv ser jag i första hand inte som en affärsidé, även om någon gör sig ett par spänn, utan det handlar i första hand om att ge möjlighet för etablerade människor som tagit mod till sig att säga vad de verkligen tycker. De flesta är ju sådana som har det mesta av sin karriär bakom sig vilket betyder att de har råd att vara mer frispråkiga, liksom att de antagligen kan ställa upp mot låg ersättning.

Att man i slutändan i någon sorts kunskapssökande om vad som lett oss till denna mardrömslika samhällssituation hamnar där man hamnar och starka krafter griper in när man närmar sig kraftens kärna, är ju i sig inte så konstigt. Swebbtv är inte den enda rörelsen som hamnat vid samma svar.
Senast redigerad av Arnstad 2024-02-02 kl. 14:36.
Citera
2024-02-02, 17:49
Medlem
Arnstads avatar
Lyssnar just nu på Katti och Boris i Swebbtv:s inringarprogram. Katti alltså, vilket jäkla pladder. Boris stabil.
Citera
2024-02-02, 17:52
Bannlyst
Citat:
Kanske redan svarats
www.swebbtv.se och även swebbtube.se
Citera
2024-02-02, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TiggarZelinsky
Antingen så har Willgert blivit hotad eller köpt av pro-israeliska krafter. Det här kommer sluta i att det enda som tillåts att kritiseras på swebbtv är muslimsk invandring. Gå på grundproblemet istället :

https://www.youtube.com/watch?v=fbebvCmmKzM

Men Bern sade ju rakt ut att styrelsen ville avskeda Stenlund. Kollar man styrelsen så sitter där Willgert, Willgerts son och... Janousch.

Och Stenlund fick gå just efter att han börjat släppa på tabut kring judar OCH rentav satanistiska judar då.

Är väl inte riktigt så svårt att klura ut att Swebbtv har finansiärer. Bern nämnde "en stor donation". Sådana kan komma med vissa krav - som exvis att Janousch eller någon annan judisk individ ska beredas utrymme. Eller att Benuluc ska få plats etc. Vad denna gamla marxist med betydande svada och oklar etnicitet med näsa för affärer gör där är väldigt märkligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in