2024-02-02, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tessar
nu fokuserar du på individen istället för lärdomen, du har problem inte barnen fören du säger att det är ett problem,vill du föra dina problem till ett barn som är ett vitt kapitel. du har ditt tänk och dina fördomar, varför ge dom vidare.ge barnet ett öppen fråga istället och låta barnet skapa dessa egna tanke

Han har rätt. Även om barnen inte utsätts för någon direkt skada, så har de rätt att skyddas från att vara en omedveten del i någon vuxens persons uppenbart sexuella agenda. Ska man läsa för barn så ska det vara för barnens skull. Inte för sin egen skull för att man gillar att exponera barn för sin extremt utåtagerande sexualitet. De här personerna vill befinna sig runt barn för att på något vis bli bekräftade av barnen. Det är någonting sjukligt.
Citera
2024-02-02, 01:11
Medlem
Helt rätt! Skönt att någon står emot den psykosen
Citera
2024-02-02, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det blir ju av, så det är bra. Albin på 4 år kanske funderar varför han är som han är, och då kan han uppleva den fantastiska sagoläsningen,. Jag har varit med. Den är inte det minsta vinklad, och en väldigt behaglig och öppen upplevelse. Förhoppningsvis finns det fortfarande några vettiga föräldrar kvar, eller finns det kravmärkning när man knullar? Ta ansvar

Fan, ett tag trodde jag att detta var ett seriöst konto - Bla för jag trodde det var en Skåning bakom det.

Men nu inser jag ju att det är antingen en idiot eller idiot/troll bakom kontot.

Att du lyssnat på drag-sagor för 4-åringar är vi inte en jävel som tror på.
Citera
2024-02-02, 01:57
Medlem
När ska de bli sagostunder med transor i Tensta/Rinkeby? Våra invandrare ska ju va inkluderade i samhället.
Citera
2024-02-02, 03:59
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelle000
När ska de bli sagostunder med transor i Tensta/Rinkeby? Våra invandrare ska ju va inkluderade i samhället.
Med det är det som med allt annat som inte prackas på oss av politiker - det blir av när det efterfrågas.
Citera
2024-02-02, 04:18
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matarakka
Det är infernaliskt listigt uttänkt från trans-och tramsfolket (min fetning ). Barnen förförs med glitter och glamour, de feministiska bibliotekarierna får äntligen öppet visa hur synd de är om dom som är annorlunda.
Ut med skiten, läsa sagor för barn kräver i första hand en normal röst och ett pedagogiskt anslag.
Personerna i ensemblen har utbildning i både förskolepedagogik och skådespeleri.

https://blanddrakarochdragqueens.se/

https://m.youtube.com/watch?v=KD_rd_NwDiw
Citera
2024-02-02, 05:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Panna
Brandmän är så oerhört manligts macho heterosexuellt, det är inga bra förebilder om vi ska skapa ett inkluderande och hbtqia+ vänligt samhälle.
Barn är mycket formbara och de behöver massor med manliga förebilder som är allt annat än den traditionella manliga rollen.
Jaha, ja jag är kanske gammalmodig men när f-n blev det fel att män är män och kvinnor är kvinnor?
Vilket sjukt samhälle, transpersoner och annat avvikande griseri behöver en psykolog och inget annat. punkt.
Citera
2024-02-02, 05:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaclav-Korunka
Människor som är engagerade i sina barns tillvaro på förskolan uttrycker i själva verket en form av psykisk sjukdom. OK, det är noterat. Att samhället känner ditt barn bäst och att det ytterst är samhället som ska uppfostra ditt barn, är dock en väldigt svensk idé. I resten av världen betraktar man "förskolan" som en form av barnpassning, sannerligen befriat från genuspedagogik och andra tokerier som personalen råkar tycka är viktigt. Inte sällan börjar barnet skolan betydligt tidigare än i Sverige. Vilket, i mitt tycke, är ett ganska rimligt upplägg. Personen som jobbar med att passa ditt barn när du är på jobbet står inte över dig på något sätt. Om du har synpunkter så lyssnar vederbörande, eftersom hon är medveten om att du betalar hennes lön. Om hon svär över dig bakom ryggen när du gått eller struntar i det du säger, är irrelevant.

När jag själv var barn på 70-talet gick vi inte i Förskolan. Vi gick på Lekskolan. Aktare' vad kul vi hade. Utan transvestiter och klimatanpassning. Personalen bestod av några sextonåriga tjejer samt skäggiga vapenvägrare som satt och rökte och drack kaffe. Det gick alldeles utmärkt att hålla ett öga på en stor barngrupp utan massa akademiska poäng. Och vi växte inte upp till några överbeskyddade mähän.

Jag tycker generellt att förskollärare, undersköterskor, i viss mån även läkare, sjuksköterskor och andra vars lön betalas av skattsedeln i Sverige missförstått sin roll. Man tror att barn / åldringar / patienter finns till för att man själv ska ha ett jobb att gå till på morgonen. Det här jobbet ska vara roligt och meningsfullt, men inte krävande för då blir det jobbigt. Cue till alla kvällstidningsartiklar om alla sjuksköterskor som "måste" ha högre lön för att "orka" trots att de redan är bisarrt överbetalda. I den här gruppen sticker lärare ut i positiv bemärkelse. De om några har anledning att klaga, men gör det påfallande sällan. But I digress...
Bästa inlägg jag läst i hela mitt liv....
Citera
2024-02-02, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sqwertyuionm
Lidingö stad har efter föräldraprotester stoppat teatergruppen "Bland drakar och dragqueens" att komma till två förskolor i kommunen, rapporterar P4 Stockholm.

Flera föräldrar ville inte att bokläsningen skulle hållas på förskolan, därför är den nu flyttad till stadshuset. Enligt utbildningsnämndens ordförande Christer Mohlin (M) är det viktigare att föräldrarna har valfrihet, än att vissa barn eventuellt kan gå miste om något.

– Om vissa föräldrar känner att det här känns otryggt, då är valfrihet bra. Då kan man välja själv, säger han.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/f%C3%B6r%C3%A4ldrar-stoppar-dragartister-p%C3%A5-f%C3%B6rskolor/ar-BB1hy25Y?ocid=ems.msn.dl.SvortuloftLightIceland&cv id=9466f84729694f8b8eacd12554b471ea&ei=14

https://sverigesradio.se/artikel/kommunen-stoppar-dragshow-pa-forskola-ska-vara-valfritt

Rätt att ge efter för föräldrarnas krav?

Varför måste man vara klädd som transa för att läsa för barn?funkar inte vanliga kläder om läsningen är det viktiga här ?
Citera
2024-02-02, 06:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tajpR
Knappast.. vet inte om du känner till området? Lidingöpartiet

Det är som styr M Lidingö. Det är inte så mycket portspräningar p Ön som det är i övriga Stockholm.
Citera
2024-02-02, 07:23
Medlem
Jävla vilken win!! Börjar nästan tro att saker o ting vänder mot rätt håll. Men tänkt så i typ 10 år nu och det får jag alltid äta upp sen då det bara blir värre. Men NU denna gången kanske det faktiskt är vid vändpunkten
Citera
2024-02-02, 07:43
Medlem
Vaclav-Korunkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Born-in-Sweden
Bästa inlägg jag läst i hela mitt liv....

Tack för de vänliga orden! 🙏
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in