2024-02-01, 19:52
Medlem
barkeepers avatar
Klart det ska vara valfritt, men ändå tillgängligt för alla som vill.

Bra val av politikerna för en gångs skull.
Citera
2024-02-01, 20:06
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper

Hur pass valfritt ska det vara? Ska det enbart vara valfritt att delta eller låta bli, eller ska det även vara valfritt att vara med och betala för föreställningen?

Skulle man kunna tänka sig att det var så väldigt valfritt att de föräldrar som ville att deras barn skulle läsas för av män utklädda till kvinnor själva arrangerade och bekostade föreställningen? Och de som inte ville vare sig behövde bekymra sig om att tacka nej eller bidra ekonomiskt?
Citera
2024-02-01, 20:30
Medlem
IhopeIthinkIknows avatar
Tycker hela grejen är konstigt. Varför vill vuxna män klä sig i drag och specifikt läsa sagor för barn. Sjukt opassande. Sen tror jag inte barnen blir direkt skadade av det, de lär inte fatta något ändå. Men jag skulle inte vilja att mina barn skulle gå på skiten, då jag ifrågasätter varför dessa män ens vill göra det i första början.
Jag ser det inte som det är samma sak som teater där någon klär sig ut, kanske till det motsatta könet för en roll. Det finns ett annat sorts bagage när det gäller drag queens och jag finner det opassande att dra in detta inför små barn.
Synd att det har blivit någon märklig del av kulturkrigen (med inspiration av USA) av det hela när man bara inte vill ha märkliga män nära sina barn.
Citera
2024-02-01, 21:10
Medlem
Vaclav-Korunkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulflower
Se, du klarar inte ens av den enkla skillnaden i "har läst" och "läser".
Jag ska hjälpa dig; jag har runkat fler än en gång. Jag har också dykt och sett på revhajar fler än en gång? Tror du det hände samtidigt?

Därav min kommentar till den jag citerade om att separera yrkesliv och nöje. Så, nu har jag burit fram fatet till dig, ska jag behöva mata dig också.

Men eftersom du är pervers, borde du inte snarare se på rövhajar?

Bara ett förslag.

För att vara allvarlig blir jag nyfiken. Vad är det för perversion du har och hur kom det sig att du läste sagor?

Personligen har jag inget emot perversa människor, jag förstår dock inte värdet i att dra in dagisbarn i perversiteterna. Sina kinks kan man utöva tillsammans med andra vuxna.
Senast redigerad av Vaclav-Korunka 2024-02-01 kl. 21:13.
Citera
2024-02-01, 21:22
Medlem
FanTaMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryggvardag
Äntligen!
När random bibliotekstanten läser så saluför ju inte det som "Nu ska heterosexuella Britta läsa för er"
Helt sjukt med transor som läser för barn

Blev lite dumt när du tänkte nu va. Vad har drag queens med sexualitet att göra? Hade gått att jämföra med "Nu ska bokmalen Britta läsa för er"
Citera
2024-02-01, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjallbo4ever
Män i string och raff ska inte läsa sagor för småbarn. Har inget med homofobi att göra.
Utbildning och information kan ske muntligt och sakligt. Övriga kan bege sig till after dark eller valfri gayklubb. Låt ungarna vara.

Jag håller med dig att över-sexualiserade personer borde inte befinna sig runt småbarn. Med det sagt verkar detta vara en väldigt påklädd tillställning där dom ser mer ut som färg-granna marry poppins. Vilket för mig i alla fall är en värld av skillnad.
Citera
2024-02-01, 21:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IhopeIthinkIknow
Tycker hela grejen är konstigt. Varför vill vuxna män klä sig i drag och specifikt läsa sagor för barn. Sjukt opassande. Sen tror jag inte barnen blir direkt skadade av det, de lär inte fatta något ändå. Men jag skulle inte vilja att mina barn skulle gå på skiten, då jag ifrågasätter varför dessa män ens vill göra det i första början.
Jag ser det inte som det är samma sak som teater där någon klär sig ut, kanske till det motsatta könet för en roll. Det finns ett annat sorts bagage när det gäller drag queens och jag finner det opassande att dra in detta inför små barn.
Synd att det har blivit någon märklig del av kulturkrigen (med inspiration av USA) av det hela när man bara inte vill ha märkliga män nära sina barn.
vad menas med drag, hela konsten är att klä ut sig, även operan klär ut sig. jag tror nog att dessa är väl medvetna om just denna reaktion, men också dom har barn. vem är det som är gammal egentligen, du som vägrar barnen deras egna synsätt på hur man ser en människa eller ett barn som inte har ngr förutfattningar förän vi lär dom. skolan gör en bra grej, sen är det upp till föräldrar att uppskatta detta eller inte. vi vill att vårat barn ska ha egent tänkande eller hur, varför ska du begränsa. i barnens värld det finns inte vitt,svarrt,gay,straigh,bi, och, det är nånting vi lär och skolan gör helt rätt. showen är för barn att se att vi är ok hur vi än är. håller du inte med?
Senast redigerad av tessar 2024-02-01 kl. 21:38.
Citera
2024-02-01, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tessar
vad tror du att det är det dom visar,? har du inte lite granna trångsynt tänkande. dessa dragshow artister är även dom föräldrar. vad är din bild av dragshow egentligen :/

Jag tror dom av oss som är lite obekväma med detta; är det pga kända drag sagoartister som Sab Samuel som har väldigt tight åtsittande kläder. Jag skulle känna mig väldigt obekväm om nyskiljda träslöjdsläraren bosse kom in med halvribba och tajta läderbyxor oxå för den delen. Huruvida penisen är straight eller gay spelar mindre roll, vuxna bör klä sig anständigt runt barn. Många drag artister har en överdriven feminitet eller utmanande kläder och bör således välja mer modesta kläder eller hitta en äldre målgrupp.
Citera
2024-02-01, 21:53
Medlem
Soulflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaclav-Korunka
Men eftersom du är pervers, borde du inte snarare se på rövhajar?

Bara ett förslag.

För att vara allvarlig blir jag nyfiken. Vad är det för perversion du har och hur kom det sig att du läste sagor?

Personligen har jag inget emot perversa människor, jag förstår dock inte värdet i att dra in dagisbarn i perversiteterna. Sina kinks kan man utöva tillsammans med andra vuxna.

Har du någon gång knullat?
Har du någon gång gått förbi en förskola?
HERREGUD MÄNNISKA, HUR KAN DU KNULLA FRAMFÖR BARN? Varför ska du dra in dem i det hela?
Jag förstår inte hur man kan gå igång på att knulla framför barn.
Citera
2024-02-01, 21:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vantage81
Jag tror dom av oss som är lite obekväma med detta; är det pga kända drag sagoartister som Sab Samuel som har väldigt tight åtsittande kläder. Jag skulle känna mig väldigt obekväm om nyskiljda träslöjdsläraren bosse kom in med halvribba och tajta läderbyxor oxå för den delen. Huruvida penisen är straight eller gay spelar mindre roll, vuxna bör klä sig anständigt runt barn. Många drag artister har en överdriven feminitet eller utmanande kläder och bör således välja mer modesta kläder eller hitta en äldre målgrupp.
haha smårgarvar, men ingen vill träffa spandex bosse, men det handlar om när och härvarande. vi är lika samma och barnen ska se detta, jag tycker det är kreativt att dom orkar fixa detta med tanke på allt hat om förutfattade åsikter. i detta fallet är nog bosse en ekorre. men meningen är är visa vi kan tänka men vi är den samma. jag har 3 barn och jag vill att dom ska ha öppet sinne. dom är redo för allt, mestadels är inte alls konstigt, vet du varför, för det finns ingen norm. det finns ingen standard människa. dessa drags (som har barn själva) gör oss en tjänst, annars måste vi diskutera detta själva. mitt barn kommer gå ut i världen å ta deras egna åsikter, även ta en bi,trans,non,gender, drag,gay,lesb, och säga vad fan spelar detta för roll vi är människor.. det är hela kontentan med skolans utspel. en lärdom ni föräldrar nekar. jag älskar mitt barn vare som. vi alla har en identitet att finna.
Senast redigerad av tessar 2024-02-01 kl. 22:01.
Citera
2024-02-01, 22:28
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper

Nej, "valfritt" är inte bra.

Valfrihet är bättre än ursprungstanken, men det är fortfarande sjukt att en transvestit ska läsa sagor för småbarn pga att han är en transvestit. Personens sexualitet är själva anledningen till att just han ska läsa sagorna. Syftet är att exponera barnen för transvestitens sexuella läggning. Barnen blir alltså del i en sexuell agenda. De blir offer för en sexueliserad miljö och agenda som de är för små att förstå.

Dessutom är det fortfarande skattepengar som betalar för kalaset. När folk kämpar med höga räntor och räkningar så stjäls deras pengar och spenderas på psykiskt sjuka personer som ska hjärntvätta deras barn med sexagenda.
Jag hoppas framtidens dom faller hårt.
Citera
2024-02-01, 22:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Nej, "valfritt" är inte bra.

Valfrihet är bättre än ursprungstanken, men det är fortfarande sjukt att en transvestit ska läsa sagor för småbarn pga att han är en transvestit. Personens sexualitet är själva anledningen till att just han ska läsa sagorna. Syftet är att exponera barnen för transvestitens sexuella läggning. Barnen blir alltså del i en sexuell agenda. De blir offer för en sexueliserad miljö och agenda som de är för små att förstå.

Dessutom är det fortfarande skattepengar som betalar för kalaset. När folk kämpar med höga räntor och räkningar så stjäls deras pengar och spenderas på psykiskt sjuka personer som ska hjärntvätta deras barn med sexagenda.
Jag hoppas framtidens dom faller hårt.
nu fokuserar du på individen istället för lärdomen, du har problem inte barnen fören du säger att det är ett problem,vill du föra dina problem till ett barn som är ett vitt kapitel. du har ditt tänk och dina fördomar, varför ge dom vidare.ge barnet ett öppen fråga istället och låta barnet skapa dessa egna tanke
Senast redigerad av tessar 2024-02-01 kl. 22:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in