2024-02-01, 13:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sqwertyuionm
Rätt att ge efter för föräldrarnas krav?

JA Självklart! Transor och bögar och liknande har inte ingen jävla anledning som helst att läsa sagor för barn. Frågan är egentligen VARFÖR är det så viktigt för dessa perversa typer att komma i närheten av barn? Dom har inget på dagis att göra.
Citera
2024-02-01, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Varför är det så jäääääävla angeläget att transor läser sagor för dagisbarn?

Alltså det finns clowner, bolibompadrakar, bibliotekstanter och mormor som redan gör sånt... Kan transorna inte bara göra något annat?

Det är rätt konstigt. Det blir ju dessutom ett slags exotifierande av transorna. Eller kanske av all trans i sig, inte bara de som håller på med dragartisteri. Jag tycker det är konstigt att man vill göra en sån grej av det så att det ska ingå i pjäsens namn osv.

Däremot tvivlar jag inte en sekund på att barn gillar hela grejen med glitter, glamour och att klä upp/ut sig. Men det har ju nödvändigtvis inget med dragqueens att göra. Jag har inget problem med dragqueens i någon barnföreställning eller att någon som är transa läser sagor osv. MEN jag går väl för fasiken inte dit med mina barn för att kolla på dragqueens eller transor som om de vore djur på zoo liksom? Jag tycker kommuner och bibliotek gör transcommunityn en otjänst genom att göra en grej av det. Det blir lite freakshow över det hela när man framställer det som man gör. Konstigt att det inte hörts några kritiska röster när det gäller det.

Ska man aktivt skylta med andra minoritetsgrupper i barnföreställningar och sagostunder också? Typ ”kom och hör på när en lesbisk läser sagor” eller ”teater med rullstolsburna”. De är väl där i egenskap av sitt yrkeskunnande och sig själva? Eller ska dragplåstret vara att de tillhör en minoritetsgrupp? Jag fattar verkligen inte vad de vill åstadkomma med detta.
Senast redigerad av Grantoppen2 2024-02-01 kl. 13:10.
Citera
2024-02-01, 13:08
Medlem
Ja,hade det gällt mina barn och några transor kom på besök i skolan så hade jag inte låtit ungarna stanna hemma den dagen!
Citera
2024-02-01, 13:09
Medlem
Är såklart ironisk....
Citera
2024-02-01, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sqwertyuionm

Rätt att ge efter för föräldrarnas krav?
Det är helt rätt, det finns absolut ingen anledning till att utsätta varken barn eller andra biblioteksbesökare för politisk hbtq-aktivism.

Biblioteken är offentliga och skall vara neutrala, valfrihet skall råda.
Citera
2024-02-01, 13:18
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Det är rätt konstigt. Det blir ju dessutom ett slags exotifierande av transorna. Eller kanske av all trans i sig, inte bara de som håller på med dragartisteri. Jag tycker det är konstigt att man vill göra en sån grej av det så att det ska ingå i pjäsens namn osv.

Däremot tvivlar jag inte en sekund på att barn gillar hela grejen med glitter, glamour och att klä upp/ut sig. Men det har ju nödvändigtvis inget med dragqueens att göra. Jag har inget problem med dragqueens i någon barnföreställning eller att någon som är transa läser sagor osv. MEN jag går väl för fasiken inte dit med mina barn för att kolla på dragqueens eller transor som om de vore djur på zoo liksom? Jag tycker kommuner och bibliotek gör transcommunityn en otjänst genom att göra en grej av det. Det blir lite freakshow över det hela när man framställer det som man gör. Konstigt att det inte hörts några kritiska röster när det gäller det.

Ska man aktivt skylta med andra minoritetsgrupper i barnföreställningar och sagostunder också? Typ ”kom och hör på när en lesbisk läser sagor” eller ”teater med rullstolsburna”. De är väl där i egenskap av sitt yrkeskunnande och sig själva? Eller ska dragplåstret vara att de tillhör en minoritetsgrupp? Jag fattar verkligen inte vad de vill åstadkomma med detta.
Totalt valid point, kunde inte hålla med bättre.
Citera
2024-02-01, 13:28
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Panna
Så sorgligt när hatet vinner. All kärlek till de fina transorna!!!! De kommer andra gig, all publicitet är god publicitet. Och till er här som hatar transor vill jag bara säga acceptera folk som dom är och vad de vill och önskar så blir världen bättre!!!!
Med den perversa judiska folkutbytesagendan går det lättare om barnen byter kön. De blir mer mottagliga för Kalergiplanens införande genom att transor föreställer vara det normala. Naturligtvis finns det rubbade personer som applåderar detta och tror det handlar om kärlek.
Citera
2024-02-01, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2

Det är infernaliskt listigt uttänkt från trans-och tramsfolket (min fetning ). Barnen förförs med glitter och glamour, de feministiska bibliotekarierna får äntligen öppet visa hur synd de är om dom som är annorlunda.
Ut med skiten, läsa sagor för barn kräver i första hand en normal röst och ett pedagogiskt anslag.
Citera
2024-02-01, 13:47
Medlem
Felpost
Citera
2024-02-01, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Med den perversa judiska folkutbytesagendan går det lättare om barnen byter kön. De blir mer mottagliga för Kalergiplanens införande genom att transor föreställer vara det normala. Naturligtvis finns det rubbade personer som applåderar detta och tror det handlar om kärlek.

Nu måste du inte byta kön för att vara transa… eller dragqueen. Du måste inte ens identifiera dig som kvinna eller känna dig som det. Vissa kanske gör det, andra inte. Så du vet.
Citera
2024-02-01, 13:51
Bannlyst
Pedofillobbyn dvs. RFSU kommer nog inte låta detta stå oemotsagt.
Citera
2024-02-01, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matarakka
Det är infernaliskt listigt uttänkt från trans-och tramsfolket (min fetning ). Barnen förförs med glitter och glamour, de feministiska bibliotekarierna får äntligen öppet visa hur synd de är om dom som är annorlunda.
Ut med skiten, läsa sagor för barn kräver i första hand en normal röst och ett pedagogiskt anslag.

Det du skriver är tyvärr så tragiskt riktigt som det kan bli.
Det är dessutom djävulusiskt lömskt att använda barn, som politiska minröjare, för en fantasivärld och ett samhälle som varken fungerar eller existerar.
Barnen blir likhetsfeministernas kanonmat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in