Citat:
Ursprungligen postat av
Foreal123
Att människor dödar barn har hänt och även i Sverige. Så som några nämnt i tråden. Problemet blir när man låst sig fast vid det. Varför detta fall sticker ut är ju att allt o alla ser ut att vara i chock. Ingen har märkt något fel med snubben alls. Frugan lämnar snubben whatever. Något måste ju har byggts inom honom. För inte går man och raderar hela sin familj för en skilsmässa. Det stärker tesen att något har kommit fram/sagts som snubben tagit illa vid sig. Just HUR detta har framförts har gjort snubben maximalt galen.
Skilsmässa kan definitivt ha gjort han galen. Men då måste det ha sagts ”pappa du får flytta ut nu snart, mamma vill inte ha dig här längre”. Det kan givetvis medföra till att han klickat. I hans ”mind” allt man har byggt upp i 30 år. Och detta är tacken? Bara en gissning.
Så som du beskriver det tror jag ungefär att det ligger till, varken mer eller mindre. Och det behöver inte tillföras mycket mer fakta för tolkning.
Tråden här är en aning upptagen av patologiskt endokrina förhållanden som anses behöva föreligga.
Har han överlagt med sig själv i förväg hur och varför under en tid? Givetvis.
Har han planerat skjuta dem sedan ett år tillbaka oberoende av allt annat? Givetvis inte.
Har han där på förmiddagen tänkt att nä nu blev jag väldigt okontrollerat arg jag tar och mördar dem alla fyra och mig själv? Givetvis inte.
Är han sjuk? Ja frisk är han inte. Men lagen är till för att skydda de tillfälligt dumma från sig själva. Men då måste man begripa så mycket — och lägga ifrån sig bössan. Den som väljer att skjuta åker dit. Den som väljer att låta bli väljer att vara frisk.
Den vettlöse anfaller med första bästa tillhygge.
För jaktgevär krävs dock ett minimum av medvetandegrad. Det torde räcka för att få honom inburad. På livstid. Om han hade levt.
Och den medvetandegraden han besuttit har han använt till att koka ihop det här. För att hämnas. En psykotisk planering.