2024-02-01, 07:47
Medlem
Core.s avatar
Det paradoxala är att homosexuella och transpersoner inte sällan har konservativa föräldrar. Det verkar bli nån del av en frigörelse från sitt forna jag

Med det, vill jag ha sagt, att hålla på som de här föräldrarna är med största sannolikhet kontraproduktivt. Själv ger jag mina barn en så bred bild av vår omvärld som möjligt, avdramatiserar exempelvis transpersoner, det är inget vi höjer på ögonbrynen för.

Det har skapat otroligt grundtrygga barn som vet var de vill i livet, långt ifrån nån som växer upp och blir transa.

Utbilda, utbilda, utbilda i vår värld så skapar du barn med streetsmarthet och är lösningsorienterade. Berätta om knark, alkisar, homo, krig, politik, makt, girighet utan att för den sakens skull göra det till något obehagligt. Förklara hur världen ser ut och hur människor fungerar, det enda du gör när du skyddar barn i stängda rum är att de får svårt att klara sig sen, de får katastroftankar när de hör om krig, nyfikna när de ser transor etc
Citera
2024-02-01, 07:49
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skullknight
Blir nyfiken på om det är muslimska eller Sverigedemokratiska föräldrar. Kan vara en mix av båda.

Nej varken Sverigedemokrater eller invandrare.

Detta handlar om etniskt svenska föräldrar med en god värdegrund, god utbildning och goda inkomster. Det är Lidingö.

Dragshower för barn på dagis är något för svensk arbetar- och lägre medelklass, så att de ska utbildas i rätt värdegrund.
Citera
2024-02-01, 07:55
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Rätt, tyvärr blir de som protesterar mot det här väldigt våldsamma och hotar med både det ena och det andra och det är fel att utsätta barnen för den typen av fara.
Citera
2024-02-01, 08:23
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Core.
Det paradoxala är att homosexuella och transpersoner inte sällan har konservativa föräldrar. Det verkar bli nån del av en frigörelse från sitt forna jag

Med det, vill jag ha sagt, att hålla på som de här föräldrarna är med största sannolikhet kontraproduktivt. Själv ger jag mina barn en så bred bild av vår omvärld som möjligt, avdramatiserar exempelvis transpersoner, det är inget vi höjer på ögonbrynen för.

Det har skapat otroligt grundtrygga barn som vet var de vill i livet, långt ifrån nån som växer upp och blir transa.

Utbilda, utbilda, utbilda i vår värld så skapar du barn med streetsmarthet och är lösningsorienterade. Berätta om knark, alkisar, homo, krig, politik, makt, girighet utan att för den sakens skull göra det till något obehagligt. Förklara hur världen ser ut och hur människor fungerar, det enda du gör när du skyddar barn i stängda rum är att de får svårt att klara sig sen, de får katastroftankar när de hör om krig, nyfikna när de ser transor etc
Man ska skydda sina barn mot grooming.
Man ska varna dem för fula gubbar, även de med tantkläder.
Citera
2024-02-01, 08:41
Medlem
Core.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1

Absolut, genom att bilda. Stöter de på något de inte har erfarenhet av har de svårare att hantera situationer.
Finns inget som rubbar mina ungars psykologiska närvaro, de har varit med mig på allt i livet. Att vagga barn in i en falsk trygghet är den största björntjänst man kan utsätta sina ungar för.

Samma det här att skydda sina barn mot situationer där folk är full. Är jag nykter så är det en enormt bra erfarenhet att se fulla människor och veta hur man reder sig, dessutom visar man en bild av något de inte vill vara delaktiga av.

90% är i en skyddad miljö till 13 års åldern, sen blir de inkastade i en värld de inte vet något om, klart de dricker och provar knark, och vissa kanske till och med vill börja klä sig i klänning. Pandoras ask öppnas för de här söndercurlade barnen
Citera
2024-02-01, 08:53
Medlem
Core.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1

Sen en annan sak. Många pushar för sport, att sporten är en trygg plats och att transor är farliga. Sen står vissa ungar där och blir knullade i röven i duschen av Bertil 61 för att föräldrarna minsann är så stolt över sporten, och har så bra kontakt med tränaren etc.

En sportklubb är minst lika farlig som en transmiljö, men där har ingen något problem med att dumpa sina barn timmar och åter timmar varje vecka?
Citera
2024-02-01, 09:08
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarsmolket
Äntligen!!!!! ...någon som säger ifrån!
Bout fucking time!
Det är inte första gången och det var varit motstånd mot dessa gudslösa, barnlösa pedofiler i varierande storlek vid princip varje tillfälle.

Men visst är det bra!
Citera
2024-02-01, 09:09
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Neverenough-
Vad fan?! Är den här skiten här i Sverige, hur kan jag få reda på om det har hänt eller planeras i min kommun, Österåker?

Det här är bara att glömma, jag tror att det finns nog med "vanliga" människor som drar en hård linje när det gäller ens barn.

Identifiera er som trans om ni vill, men om ni tror att normala föräldrar ska vika ned sig och låta sina små barn bli hjärntvättade för att deras föräldrar är för jävla veka att säga att det är fel?

Vad fan, jävlar vad arg jag blir, att jag inte läser svenska nyheter eller kollar på TV gör att man missar en del trots allt.
Oj, har du missat detta? Det var ju över ett år sedan det var offentlig debatt. Sveriges samlade medströmsmedia gick till attack mot SD i allmänhet och Jimmie Åkesson i synnerhet eftersom han hade ifrågasatt det rimliga i att två män i kvinnokläder med de översatta artistnamnen Fröken Beundra Dunderfitta och Fröken Skamlös Vinhora läste sagor för barn på kommunala bibliotek på skattebetalarnas bekostnad.
Citera
2024-02-01, 09:11
Medlem
Lillreds avatar
Citat:

Bra inlägg! Men varför ska vi trycka upp dessa transor i ansiktet på små barn? Jag fattar liksom inte hela den grejen och då ska det i så fall vara lika okej att tex. en läderbög har en sagostund på samma sätt. Jag har lärt och fostrat mina ungar, deras farmor mer eller mindre förfasade sig över hur frispråkig jag kunde vara. Men utan att för den sakens skull utsätta dom för sexuella avvikelser tids nog kom vi till dessa frågeställningar oxå. Men inför en 3 åring? Kom igen för jösse namn.
Citera
2024-02-01, 09:14
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Vänstern har hela tiden felaktigt påstått att dessa jippon ska vara frivilliga, men nu försökte man i smyg tvinga alla barn att delta.
Citera
2024-02-01, 09:17
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Sen en annan sak. Många pushar för sport, att sporten är en trygg plats och att transor är farliga. Sen står vissa ungar där och blir knullade i röven i duschen av Bertil 61 för att föräldrarna minsann är så stolt över sporten, och har så bra kontakt med tränaren etc.

En sportklubb är minst lika farlig som en transmiljö, men där har ingen något problem med att dumpa sina barn timmar och åter timmar varje vecka?
Precis. Man måste lära barnen att alla vuxna inte är att lita på och att det finns saker som de aldrig någonsin ska gå med på.

Då är det särskilt viktigt att inte ge dubbla budskap. Man kan inte varna dem för vuxna män som beter sig konstigt och samtidigt släpa med ungarna att umgås med vuxna män som beter sig som fullständiga galningar och alla vuxna är helt nöjda med detta. Ungarna blir ju helt förvirrade. Är konstiga män farliga eller är de bra?
Citera
2024-02-01, 09:19
Medlem
Är det lättskaffade skattepengar eller att den enda publik de får är de små som inte förstår? Dvs varför ska alla transor hänga på dagis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in