2024-02-01, 09:30
Medlem
Varför är det så otroligt viktigt enligt vänsterliberaler att transor läser sagor för barn?

Märkligt.
Citera
2024-02-01, 09:55
Medlem
Varför låter de inte läderbögar läsa sagor för barnen? Inte lika mjäkigt som transor.
Citera
2024-02-01, 10:05
Medlem
dansquelcass avatar
Socialtjänsten borde ingripa mot dessa föräldrar som vägrar detta mot barnen.
Citera
2024-02-01, 10:05
Medlem
dansquelcass avatar
Lägg ut föräldrarnas namn så att det kan bli anmäla till socialtjänsten.
Citera
2024-02-01, 10:16
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Core.
Absolut, genom att bilda. Stöter de på något de inte har erfarenhet av har de svårare att hantera situationer.
Finns inget som rubbar mina ungars psykologiska närvaro, de har varit med mig på allt i livet. Att vagga barn in i en falsk trygghet är den största björntjänst man kan utsätta sina ungar för.

Det går alldeles utmärkt att utbilda sina barn om omvärlden utan att be dom att stoppa ner en 100 kronors sedel i Miss Anal Prolapses trosor.

Att prata om att avstigmatisera sex för förskolebarn är klassisk grooming.
Fråga aldrig en man vad han tjänar, en kvinna hur gammal hon är eller en homosexuell om han blivit sexuellt utnyttjad som barn.
Citera
2024-02-01, 10:30
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det blir ju av, så det är bra. Albin på 4 år kanske funderar varför han är som han är, och då kan han uppleva den fantastiska sagoläsningen,. Jag har varit med. Den är inte det minsta vinklad, och en väldigt behaglig och öppen upplevelse. Förhoppningsvis finns det fortfarande några vettiga föräldrar kvar, eller finns det kravmärkning när man knullar? Ta ansvar

Nej, "Albin på 4 år" funderar inte på "varför han är som han är". Gör han det så är det pga. mongon till föräldrar som har tutat i honom att han ska prova på att gå i klänning och se om det "känns rätt".

Om det nu ska vara pga. något slags "jämställdhet", så borde väl även läderbögar och nudister få läsa sagor för barnen? Eller är jämställdhet bara till för vissa utvalda grupper?
Senast redigerad av GrillTekniker 2024-02-01 kl. 10:35.
Citera
2024-02-01, 10:45
Medlem
Manissas avatar
Jag kommer aldrig bli 08a men om jag skulle bli det så hade jag flyttat till Lidingö som verkar vara en plats med sunda värderingar.
Citera
2024-02-01, 10:53
Medlem
Core.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillred
Bra inlägg! Men varför ska vi trycka upp dessa transor i ansiktet på små barn? Jag fattar liksom inte hela den grejen och då ska det i så fall vara lika okej att tex. en läderbög har en sagostund på samma sätt. Jag har lärt och fostrat mina ungar, deras farmor mer eller mindre förfasade sig över hur frispråkig jag kunde vara. Men utan att för den sakens skull utsätta dom för sexuella avvikelser tids nog kom vi till dessa frågeställningar oxå. Men inför en 3 åring? Kom igen för jösse namn.

För mig handlar det mer om att barn lär sig att förhålla sig objektiva om föräldrar inte gör en grej av det. Barn är smartare än vi tror, och den mängd skit de kommer se på youtube den sekund vi tittar bort, så småningom TikTok och alla annan skit här i livet, vi kan inte avskärma bara förklara.

Jag förhåller mig objektiv inför det mesta, och får jag mina barn att hantera saker på samma sätt minimerar jag risken att de börjar selektivt välja ut vad som är bra eller dåligt, baserat på mina åsikter. Som litet barn finns den STÖRSTA möjligheten att lära sig vara objektiv, de är fördomsfria och tar skada först när vi börjar berätta eller förmedla vad som är bra och vad som är dåligt. Det är en fara, det är då man får barn som litar på tränare men inte transor
Citera
2024-02-01, 10:57
Medlem
Core.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Det går alldeles utmärkt att utbilda sina barn om omvärlden utan att be dom att stoppa ner en 100 kronors sedel i Miss Anal Prolapses trosor.

Att prata om att avstigmatisera sex för förskolebarn är klassisk grooming.
Fråga aldrig en man vad han tjänar, en kvinna hur gammal hon är eller en homosexuell om han blivit sexuellt utnyttjad som barn.

Avstigmatisera är något helt annat. Att lära barn att förhålla sig objektiva och vakna inför alla situationer man ställs inför har ingenting med avstigmatisering att göra.

Avstigmatisera är när du aktivt jobbar för en positiv syn på saker, här pratar jag om passiv observation.

Om dina barn tar skada av att se olika saker så har du fostrat svaga individer helt enkelt.
Citera
2024-02-01, 11:23
Medlem
StigEngstroms avatar
Bra, dom får hålla sig i söderort! Blåa kommuner tolererar inte sån där skit!
Citera
2024-02-01, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Lidingö, det är moderater/konservativa. Muslimer skulle tro att det här var ett dåligt skämt om de fick det föreslaget för sig.

Har dom varit på någon förskola i Järva? Det skulle kunna vara kul och se.

Verkar som dessa avarter alltid skall ha sin "sagostund" i helvita områden, undrar varför?
Senast redigerad av utmedmena 2024-02-01 kl. 11:35.
Citera
2024-02-01, 11:30
Medlem
Neroxxs avatar
Jag har egentligen dålig koll på detta område så jag kan vara helt fel ute....
Men min tro har alltid varit att drags är mer åt showhållet där det byggs på den sexuella delen, alltså att grunddelen är att det ska vara sexuellt. Detta bör ju inte rikta sig till barn överhuvudtaget, det är som att låta strippor uppträda bland barn (då båda bygger på sexuella på grunder).

Det skulle vara skillnad ifall det var en transperson som läste eb berättelse där den förklarande si och så och då försökte berätta sin story (även om det kanske är onödigt tidigt att börja i den åldern kanske, då barn i den åldern inte riktigt har behov av det).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in