Citat:
Ursprungligen postat av
Lillred
Bra inlägg! Men varför ska vi trycka upp dessa transor i ansiktet på små barn? Jag fattar liksom inte hela den grejen och då ska det i så fall vara lika okej att tex. en läderbög har en sagostund på samma sätt. Jag har lärt och fostrat mina ungar, deras farmor mer eller mindre förfasade sig över hur frispråkig jag kunde vara. Men utan att för den sakens skull utsätta dom för sexuella avvikelser tids nog kom vi till dessa frågeställningar oxå. Men inför en 3 åring? Kom igen för jösse namn.
För mig handlar det mer om att barn lär sig att förhålla sig objektiva om föräldrar inte gör en grej av det. Barn är smartare än vi tror, och den mängd skit de kommer se på youtube den sekund vi tittar bort, så småningom TikTok och alla annan skit här i livet, vi kan inte avskärma bara förklara.
Jag förhåller mig objektiv inför det mesta, och får jag mina barn att hantera saker på samma sätt minimerar jag risken att de börjar selektivt välja ut vad som är bra eller dåligt, baserat på mina åsikter. Som litet barn finns den STÖRSTA möjligheten att lära sig vara objektiv, de är fördomsfria och tar skada först när vi börjar berätta eller förmedla vad som är bra och vad som är dåligt. Det är en fara, det är då man får barn som litar på tränare men inte transor