2024-01-31, 23:32
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsusinomnibus
Exakt, är aldrig kvinnor utklädda till män som läser och det kan man ju fundera på..
Jag har faktiskt inte heller hört talas om att män klädda som män läser sagor för barn på bibliotek.
Citera
2024-02-01, 05:01
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryggvardag
Äntligen!
När random bibliotekstanten läser så saluför ju inte det som "Nu ska heterosexuella Britta läsa för er"
Helt sjukt med transor som läser för barn

Som jag beskrivit tidigare om Tenoren Rickard Söderberg.
Han får väl saluföra sig som han vill, men hans gärning som Tenor är bara FÖR MIG intressant ur synvinkeln om han sjunger bra eller inte.
Jag ger personligen blanka fan i om han är Asatroende, Gay, Prostatitpatient, eller Ford-ägare.

Men det kanske man skulle börja med:

"Hej, Amanda!"
"Hej, Scoremax, Heterosexuell..bara så du vet... "
Citera
2024-02-01, 05:05
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Innan ni fortsätter med att oroa er för något ni har sexualiserat själva så vill jag påminna om att det går alldeles utmärkt att googla på ensemblens namn och där under bilder beskåda den inte alls sexualiserade stil de använder under sina uppträdanden.

Tänker man mer med kuken än man gör med hjärnan så går det mesta att sexualisera, vilket är vad jag tror sker när detta ämne kommer på tal.

Barnen gillar dessa sagostunder. Om det hade innehållit sexuella inslag så hade barnen inte förstått det eftersom de inte har en utvecklad sexualitet. Vad är det då barnen gillar? Sagorna och den inlevelsefulla berättarstilen, förstås.

Om det hela flyttas till andra lokaler för att bibehålla de frivilliga aspekterna är det bra, ingen ska behöva utstå något den inte valt.

Precis, så då skulle det vara för de vuxnas egen skull då?
Ja, du har helt rätt, det ÄR faktiskt så det fungerar.

Vuxna människor som av någon anledning måste bära med sig, och berätta om hur dom sexuellt identifierar sig i även helt orelaterade situationer.
Citera
2024-02-01, 05:09
Bannlyst
Bra att stävja detta i sin linda. Om vi inte värjer oss så blir det snart som i Moskva där den sk eliten har gjort perversionen och pedofilin till en norm, de har flera klubbar för såna som äcklar sig och myndigheterna verkar inte bry sig.

Lidingö är ett föredöme som sagt ifrån. Skydda barnen !!
Citera
2024-02-01, 06:32
Avslutad
Sånt här gör mig varm om hjärtat. Heja Lidingö!

Det är sinnessjukt att ens föreslå såna här föreläsningar för barn. Helt vrickat är det. Pedofiler hela bunten.

Att ge sig på och hjärntvätta framtida samhällsbärare är taktisk ondska.
Citera
2024-02-01, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sqwertyuionm
Lidingö stad har efter föräldraprotester stoppat teatergruppen "Bland drakar och dragqueens" att komma till två förskolor i kommunen, rapporterar P4 Stockholm.

Flera föräldrar ville inte att bokläsningen skulle hållas på förskolan, därför är den nu flyttad till stadshuset. Enligt utbildningsnämndens ordförande Christer Mohlin (M) är det viktigare att föräldrarna har valfrihet, än att vissa barn eventuellt kan gå miste om något.

– Om vissa föräldrar känner att det här känns otryggt, då är valfrihet bra. Då kan man välja själv, säger han.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/f%C3%B6r%C3%A4ldrar-stoppar-dragartister-p%C3%A5-f%C3%B6rskolor/ar-BB1hy25Y?ocid=ems.msn.dl.SvortuloftLightIceland&cv id=9466f84729694f8b8eacd12554b471ea&ei=14

https://sverigesradio.se/artikel/kommunen-stoppar-dragshow-pa-forskola-ska-vara-valfritt

Rätt att ge efter för föräldrarnas krav?
Tar barnen skada?
Citera
2024-02-01, 06:46
Medlem
Citat:
Lidingö stad har efter föräldraprotester stoppat teatergruppen "Bland drakar och dragqueens" att komma till två förskolor i kommunen, rapporterar P4 Stockholm.

Flera föräldrar ville inte att bokläsningen skulle hållas på förskolan, därför är den nu flyttad till stadshuset. Enligt utbildningsnämndens ordförande Christer Mohlin (M) är det viktigare att föräldrarna har valfrihet, än att vissa barn eventuellt kan gå miste om något.

– Om vissa föräldrar känner att det här känns otryggt, då är valfrihet bra. Då kan man välja själv, säger han.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/f%C3%B6r%C3%A4ldrar-stoppar-dragartister-p%C3%A5-f%C3%B6rskolor/ar-BB1hy25Y?ocid=ems.msn.dl.SvortuloftLightIceland&cv id=9466f84729694f8b8eacd12554b471ea&ei=14

https://sverigesradio.se/artikel/kommunen-stoppar-dragshow-pa-forskola-ska-vara-valfritt

Klokt upplägg. Då kan dessutom de som är mest interresserade, vilket troligen är vissa på kommunen lättare se showen.
Citera
2024-02-01, 07:02
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:

Kan inte för mitt liv förstå vad dragqueens har med barn att göra? Perversiteten har gått överstyr. Sodom och Gomorra
Citera
2024-02-01, 07:08
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Tar barnen skada?

Naturligtvis tar barnen skada av att bli påtvingade onaturliga perversioner.
Citera
2024-02-01, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Jag har faktiskt inte heller hört talas om att män klädda som män läser sagor för barn på bibliotek.

+1

Inte jag heller. Lustigt att varken jag eller någon annan har tänkt på detta självklara argument tidigare i den långa debatt kring frågan som rullat runt i media.
Citera
2024-02-01, 07:12
Medlem
-Neverenough-s avatar
Vad fan?! Är den här skiten här i Sverige, hur kan jag få reda på om det har hänt eller planeras i min kommun, Österåker?

Det här är bara att glömma, jag tror att det finns nog med "vanliga" människor som drar en hård linje när det gäller ens barn.

Identifiera er som trans om ni vill, men om ni tror att normala föräldrar ska vika ned sig och låta sina små barn bli hjärntvättade för att deras föräldrar är för jävla veka att säga att det är fel?

Vad fan, jävlar vad arg jag blir, att jag inte läser svenska nyheter eller kollar på TV gör att man missar en del trots allt.
Citera
2024-02-01, 07:27
Medlem
katr00pzzs avatar
Bra! Ifall vuxna människor vill klä ut sig eller titta på folk som klär ut sig till det motsatta könet, kör på, bryr mig inte ett skit. Men pracka det inte på barnen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in