2024-02-01, 01:21
Avstängd
Har slutat lyssna på radio sen flera år då det består av vänsterpolitik rakt igenom. Värst är Ring P1 och Karlavagnen dit idioter ringer endast. Vettiga personer sållas bort i växeln.
Citera
2024-02-01, 02:05
Medlem
Erik Östs avatar
Bidragsturisterna har svårt att lära sig SPRÅKET och så lägger man ner SPRÅKET på P1 istf "Nyheter på lätt svenska" för muppar!

Sosse-public service i ett nötskal!

Jag lyssnade senast igår på en pod där en man befunnit sig i svärje i 50 år men kan fortfarande inte svenska. J-la cp-land svärje blivit!
Hur kåt man än är på röstboskap från andra länder borde man nog iaf börja fundera lite på hur BRA och lyckosamt det här lär bli för framtida svärje i
längden! gonatt!
Senast redigerad av Erik Öst 2024-02-01 kl. 02:45.
Citera
2024-02-01, 02:40
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Helt enig. Det hade naturligtvis varit det bästa.

Kommer inte sakna "Människor och tro", "Kulturlivet" eller språkredaktionerna, men om de lägger ner "På minuten" blir jag förbannad.

Och hör sen.

På minuten var kul i början, när t ex Stig Järrel och Margareta Krook var med.
Nu går programmet på tomgång sen årtionden, och deltagarna är inventarier som verkar ha det som huvudsyssla.
Dom har roligt själva åtminstone, verkar det.
Antagligen är det billigt att producera, är väl nån royalty-avgift, för upplägget är plankat rakt av från nåt utrikiskt original.
Sen en usel organist och lite tilltugg som vinnarpris.
Men det är jävligt dålig valuta för skattemiljarderna att servera billig utfyllnad i form av trams.
Citera
2024-02-01, 02:47
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MustMaster
Nedläggningen av sändningarna på ryska, tigrinja samt Radio Sweden kurdiska känns väldigt rimliga. Däremot är jag skeptisk till att lägga ner Kinapodden.

Det händer väldigt mycket i och omkring Kina. Kinapodden har varit ett bra sätt att få översiktlig inblick i Kinas förehavanden.
Hur mycket tror du de kan om Kina när de inte ens begriper kinesiska. Svårt att vara en total expert då. Bra beslut hoppas hela skiten läggs ned!
Citera
2024-02-01, 03:34
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vegoboll
Vem ska få dessa 250 miljoner?
Dyr rättegång på gång? har dom fångat in FoxTrott?
Får karva lite här och där innan för detta kommer att bli dyrt, går ej att ta potatisen ur mun på gamla längre
Jo för fn, i Kiruna är det slut på mjölkdrickandet för skolungar! Och åter till ämnet så usa podden är ju märkligt usel tex, bara massa svammel med en enda agenda och det är att sätta snusfingret i ögat på Trump! Nu är det ett tag sedan jag lyssnade (och det är även ett tag sen trump härjade) möjligen ändrat lite i innehållet men min övertygelse står kvar!
Citera
2024-02-01, 04:34
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Har slutat lyssna på radio sen flera år då det består av vänsterpolitik rakt igenom. Värst är Ring P1 och Karlavagnen dit idioter ringer endast. Vettiga personer sållas bort i växeln.

Du menar ”vettiga personer” som i de gaphalsar med SD tourettes som ringer in tror att deras syn på saken delas med fler än de ryggdunkare dom möter i det här rasseforumet?
Citera
2024-02-01, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojiki
Att lägga ner Kinapodden vore ett enda stort haveri. Ta P3 Din Gata och kasta ut den skiten istället.

Det finns massor med engelskspråkiga "poddar" om Kina på Youtube. Serpentza är ett tips. Finns många fler.

Det här var verkligen behövligt. Public service bör ägna sig åt kärnområden såsom nyheter, granskande inrikesreportage och vetenskapsprogram.
Citera
2024-02-01, 04:39
Medlem
- Sändningar på eritreanska språket tigrinja

WTF?

Skulle vara intressant att höra hur den diskussionen ens började om att starta dom sändningarna.

-Vi behöver sända på ett språk från ett land där dom talar Engelska.
- Ok? Hur många bor i landet?
- Mindre än 4 miljoner
- Hur långt ifrån Sverige ligger landet?
- 5280 km från Stockholm, Afrika

- Afrika??? Självklart ska vi sända på ALLA Afrikanska språk i SVERIGE!
Citera
2024-02-01, 04:48
Medlem
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Bidragsturisterna har svårt att lära sig SPRÅKET och så lägger man ner SPRÅKET på P1 istf "Nyheter på lätt svenska" för muppar!

Sosse-public service i ett nötskal!

Jag lyssnade senast igår på en pod där en man befunnit sig i svärje i 50 år men kan fortfarande inte svenska. J-la cp-land svärje blivit!
Hur kåt man än är på röstboskap från andra länder borde man nog iaf börja fundera lite på hur BRA och lyckosamt det här lär bli för framtida svärje i
längden! gonatt!

Du kanske menar Sverige? På tal om SFI.
Citera
2024-02-01, 04:54
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Ett annat program jag stör mig på är Norsken, svensken och dansken, ett diskussionsprogram om aktuellt inom kultursektorn (tror jag) i Skandinavien.
Huvudanledning till min osäkerhet är att en av de tre i panelen har talfel, vilket gör det svårt att uthärda mer än ett par minuters lyssnande.
Danskjäveln har en otroligt grötig dialekt, och han snackar mycket.
Jag slår sällan på radion, men lyckas pricka in skitprogrammen märkvärdigt ofta.
Citera
2024-02-01, 05:20
Avslutad
Huuur kostar detta 250 miljoner att drifta från första början? Genuint nyfiken, får verkligen inte ihop det
Citera
2024-02-01, 05:24
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Det kommer nog komma fler besparingspaket. Tidöpartierna tycker Mix Megapol e vad som räcker som intellektuell stimulans.

Ja, eller så fylls tomrummet upp av den privata marknaden. Kanske finns det redan där en hel del intellektuell stimulans men som varenda kotte inte tvingas att betala för vare sig de vill det eller inte?

Det är helt absurt att vi tvingas betala 9 miljarder skattekronor årligen för public service. Något som väldigt många inte ens tar del av. Helt absurt.

Det är även lika absurt hur det tillåts florera aktivister i statlig massmedia som helt uppenbarligen driver sina egna agendor.

Sådant som att jorden är på väg att brinna upp samt såklart orange man bad och fortfarande att SD är lite sådär farliga och rasistiska, är ju vardag på de här tramsiga skattebetalda mediekanalerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in