Citat:
Ursprungligen postat av
bergsturk
Jag håller med om att teorin om PS är okej. Praktiken har dock visat att teorin har stora problem (aktivister söker sig till de arenor där de får störst genomslag). Det är väldigt svårt att se hur detta ska kunna få en funktionell apolitisk lösning.
Jag brukar njuta av flera program, bland annat satiren i SR men kanske främst på SVT. Jag tycker att den delar ut kängor bokstavligt till både höger och vänster.
Sedan är det givetvis svårt att hålla någonting rent från åsikter. Jag tycker dock att väldigt mycket innehåll qv det jag konsumerar är objektivt.
Jag vill inte ha ett land där ena halvan kollar på fox och andra halvan på (vad fan det nu är för demokratkanal).
Det som egentligen är viktigast för mig är att allt detta utbud är tillgängligt för så gott som alla och att det inte krävs ett abonnemang för 399 kr/m för att se ett program och sen 499 för att se fotbollen och 349 för nästa skitkanal. Netflix, Visaplay, discoveryplus, disneyplus, hbo max och alla jävla bakombetalväggpoddar kan DRA ÅT HELVETE. Tillsammans med alla privatiserade skitbolag som mjölkar världen på pengar! En svullen och fet men ändå omättligt hungrig liberalistiskt blodigel som ska slafsa i sig våra själar i frihetens namn.