2024-01-31, 23:27
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
Sossarna hade rätt bra fason på landet i många år. Även borgarnas gästspel var dugliga på den tiden. Det är moderna politiker som skapat ett liberalistiskt inferno.
Jag älskar public service! Fattig som rik får tillgång till kultur, folkbildning, nyheter, musik, rådgivning etc. Alla har lika mycket tillgång till det.
Detta är bara ett steg i att montera ned det samhälle som en gång fungerade. Jag har fan satt min son på en jävla friskola där vi kan köpa oss lite bättre betyg. Får väl köpa mig en plats inom äldrevården med till slut, men att få dricka kaffe med min fattigare granne kan jag nog glömma för han har nog inte råd.

Jag håller med om att teorin om PS är okej. Praktiken har dock visat att teorin har stora problem (aktivister söker sig till de arenor där de får störst genomslag). Det är väldigt svårt att se hur detta ska kunna få en funktionell apolitisk lösning.
Citera
2024-01-31, 23:28
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
SR har inte monopol… det kryllar ju av privata aktörer. En del media (tidningar osv) kan få statligt stöd. Men där ingår väl inte flamspoddar? Det är ju bra att annan media kan få statligt stöd också.

Det finns flamsgrejer i statlig media också, men på p1 tycker jag att det mesta håller hög kvalitet. Men man kan ju fundera på ren underhållning som melodifestivalen och sådant. Inte min grej. Men många verkar ju bli glada så…

Jag tycker inte att privata alternativ kommer i närheten av SR när det gäller att vara oberoende. De kan helt enkelt inte vara det.
Som alla får statligt stöd i någon form.
Det är enbart alternativmedia som inte uppbär statligt stöd.
"Bit inte den hand som föder dig". Har du hört talas om det uttrycket? Det finns så mycket oegentligheter som staten har sysslat med genom åren så att det skulle krävas en hel bok för att få med allt. Journalisterna har setat tysta för man att har haft samma ideologi som beslutsfattarna.

Jag har testat att sätta på P1 på slumpmässig tid på dygnet och testat att lyssna max 10 minuter:
Inom detta lilla fönster så är det VARJE gång minst 1 kvinna som pratar, klimatet tas upp och att en tydlig vänsterriktning hörs på alla som uttalar sig.

VARJE gång. Oberoende i min röv.
Citera
2024-01-31, 23:37
Medlem
Kan inte vara mer än 509 personer som lyssnar på varje del av de avsnitten.
Citera
2024-01-31, 23:37
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Jag håller med om att teorin om PS är okej. Praktiken har dock visat att teorin har stora problem (aktivister söker sig till de arenor där de får störst genomslag). Det är väldigt svårt att se hur detta ska kunna få en funktionell apolitisk lösning.

Jag brukar njuta av flera program, bland annat satiren i SR men kanske främst på SVT. Jag tycker att den delar ut kängor bokstavligt till både höger och vänster.
Sedan är det givetvis svårt att hålla någonting rent från åsikter. Jag tycker dock att väldigt mycket innehåll qv det jag konsumerar är objektivt.
Jag vill inte ha ett land där ena halvan kollar på fox och andra halvan på (vad fan det nu är för demokratkanal).

Det som egentligen är viktigast för mig är att allt detta utbud är tillgängligt för så gott som alla och att det inte krävs ett abonnemang för 399 kr/m för att se ett program och sen 499 för att se fotbollen och 349 för nästa skitkanal. Netflix, Visaplay, discoveryplus, disneyplus, hbo max och alla jävla bakombetalväggpoddar kan DRA ÅT HELVETE. Tillsammans med alla privatiserade skitbolag som mjölkar världen på pengar! En svullen och fet men ändå omättligt hungrig liberalistiskt blodigel som ska slafsa i sig våra själar i frihetens namn.
Citera
2024-01-31, 23:39
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MinglaC
När staten producerar material på andra språk än svenska så är det ett bidrag till att bryta ned den svenska nationen. Jag vill ha kvar så många utländskspråkiga poddar som möjligt, sverige ska upphöra existera!

Varför flyttar du inte härifrån då?
Citera
2024-01-31, 23:45
Avslutad
Bara skräp som försvinner från det jag kunnat uttyda. Massa meningslösa poddar och program med få lyssnare. Ingen rimlig människa kan sörja detta. Frågan är varför det inte har skett tidigare?
Citera
2024-01-31, 23:52
Medlem
farbror Svens avatar
Bäst är att lägga ner P3. Finns inga skäl att ha den kvar när det finns så många liknande radiostationer. Ingen kommer att sakna den kanalen (annat var det på 80-talet...) Slå vakt om P1 och P2. Och när P4 inte har sport eller lokalradio är det någon som sitter och gaggar på nätterna med 50+ (=billig radio).
Citera
2024-01-31, 23:56
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Kan inte samtliga av dessa som ni vill ha kvar finansieras som alla privata poddar, via donationer och premiummedlemskap?
Är det inte tillräckligt med folk som vill betala så får man lägga ner. Via ett sådant system tillåts en viss mängd gratisåkare och skaparna kan leva gott på det om det finns tillräckligt med intresse.

Staten skulle kunna utveckla ett eget Patreon?
Nej, då blir det Fox News av alltihop. Det vill vi inte ha.
Citera
2024-02-01, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Jag har testat att sätta på P1 på slumpmässig tid på dygnet och testat att lyssna max 10 minuter:
Inom detta lilla fönster så är det VARJE gång minst 1 kvinna som pratar, klimatet tas upp och att en tydlig vänsterriktning hörs på alla som uttalar sig.
VARJE gång. Oberoende i min röv.
Ja public service är ren propaganda. Det finns tre saker de kört hårt med de senaste ca 25 åren. Invandring, feminism och på senare tid klimatet. Om någon ställer sig skeptisk till detta så har man varit nazist/rasist, misogyn och klimatförnekare. Det har aldrig funnits någon riktig debatt och det är därför Sverige blivit som det blivit.
Citera
2024-02-01, 00:12
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
SD påverkar utan att påverka. Eller kom verkligheten ikapp?
Citera
2024-02-01, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
https://sverigesradio.se/artikel/podd-korrespondent-och-redaktioner-forsvinner-nar-sveriges-radio-sparar
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/BWglJQ/de-har-programmen-laggs-ner-i-sveriges-radio

Statsradion SR ska spara 250 miljoner och lägger ned flera onödiga och överflödiga poddar/program.

Program och poddar på afrikanska, ryska och kurdiska försvinner. Även klimatkorrespondenten ryker.

Sparpaketet innebär besparingar på 250 miljoner kronor.
SR och statstelevisionen SVT har kritiserats för mycket låg produktivitet och onödigt många anställda. Budgeten, som till 100% består av skattepengar, har genom åren tillåtits svälla till hisnande 9 miljarder per år.

- Behövdes kurdiska och afrikanska poddarna?
- Vilka besparingar anser du att statsradion skall göra framöver?
Det kommer nog komma fler besparingspaket. Tidöpartierna tycker Mix Megapol e vad som räcker som intellektuell stimulans.
Citera
2024-02-01, 01:07
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RalphEmerson
Förslag på besparing: lägg ned hela P3.
Helt enig. Det hade naturligtvis varit det bästa.

Kommer inte sakna "Människor och tro", "Kulturlivet" eller språkredaktionerna, men om de lägger ner "På minuten" blir jag förbannad.

Och hör sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in