2024-01-31, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smarree88
Netflix är bäst ❤️
De som inte finns där kan man tanka

Ändrar du vpn land till ex USA så kan du logga in som vanligt mem se.usa Netflix marknaden..
Citera
2024-01-31, 12:33
Medlem
Smarree88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smilealways
Ändrar du vpn land till ex USA så kan du logga in som vanligt mem se.usa Netflix marknaden..

Jag kör Apple TV så orkar inte hålla på med. VPN

Finns massor att se ändå 👍
Citera
2024-01-31, 14:48
Moderator
Dr Kings avatar
Tv-serier och tv-program --> Streamingtjänster och mediaföretag
/Moderator
Citera
2024-01-31, 14:51
Medlem
Jag som främst kollar på dokumentärer tycker att Netflix och Viaplay är dom mest prisvärda. Men det beror nog mycket på vad man brukar se på. HBO och Disney+ är bättre på välkända filmer och serier skulle jag säga.
Citera
2024-01-31, 15:19
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Vad prenumererar du på för tjänster och vilka är i så fall värda respektive inte värda pengarna?

Jag har haft Netflix och Amazon Prime senaste månaderna men jag kollar inte så mycket längre så jag letar tips om vad som är bra.

Brukar köra på Discovery+ över sommarhalvåret för att se på allsvenskan också annars har jag dålig koll på vad som är aktuellt.

Stremio med Torrentio på chromecast TV är värt pengarna
Citera
2024-01-31, 17:24
Medlem
Använder Telia Play med 25 tv kanaler. Går att titta live eller på innehållet när som helst med catch-up. Ingår ett urval från olika stream tjänster. Kostar 249kr per månad.

Plus SvtPlay.
Och youtube fast använder reklamdödaren SmartTube: https://github.com/yuliskov/SmartTube

Det räcker gott och väl för oss.

Har Prime också men det är mest för att få fri frakt från Amazon. Det är mest skräp på den och de flesta andra streamingtjänster.
Citera
2024-01-31, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Stremio med Torrentio på chromecast TV är värt pengarna
Precis detta kör jag med. Otroligt bra! Alla serier finns och det laddar i två sekunder. Magiskt.
Citera
2024-01-31, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Vad prenumererar du på för tjänster och vilka är i så fall värda respektive inte värda pengarna?

Jag har haft Netflix och Amazon Prime senaste månaderna men jag kollar inte så mycket längre så jag letar tips om vad som är bra.

Brukar köra på Discovery+ över sommarhalvåret för att se på allsvenskan också annars har jag dålig koll på vad som är aktuellt.

Sann filmnörd här. Kan säga att Prime är prisvärt, Netflix släpper mest produkter, men mest skit. Disney+ och apple+ tycker jag har bäst kvalité. Fast jag använder Nyafilmer för 89kr i månaden där finns allt.
Citera
2024-01-31, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Good.will.hunting
Sann filmnörd här. Kan säga att Prime är prisvärt, Netflix släpper mest produkter, men mest skit. Disney+ och apple+ tycker jag har bäst kvalité. Fast jag använder Nyafilmer för 89kr i månaden där finns allt.

Råka glömma HBO MAX somhelt klart är bästa alternativet. Tar det så för givet att jag glömde den.
Citera
2024-01-31, 19:15
Medlem
drinksareonmes avatar
Kommer en del guldkorn på Apple tv+ nu senast Masters of the air.

Annars gillar jag HBO max.

Finns ju även grymma streaming sidor som man inte behöver betala för.....
Citera
2024-01-31, 19:50
Medlem
deddds avatar
Har inga själv, haft netflix för några år sedan, men är för bekväm i piratupplägget.

Men hade jag skaffat någon hade det varit Apple TV+. De spyr ur sig sådana otroliga kvalitetsprogram senaste åren. Som HBO runt 00-talet, som netflix 2016. Ska man ha en streamingtjänst 2024 är det Apple+.
Likt det var för mig när jag hade netflix, trots etablerad pirat, så skaffade jag för jag ville supporta, och kanske snubbla över något i deras egna app som jag missat i mitt vanliga flöde, så hade jag faktiskt kunnat tänka mig Apple+, trots piratandet, och trots de är världens näst största företag.

Detta kommer från en som avskyr alla deras andra produkter.
Citera
2024-01-31, 20:26
Moderator
HelgeBuks avatar
Amazon prime betalar sig redan om man handlar där några gånger per år. Prime Video är ren bonus.

Det är enda jag betalar för. Använder Disney+ som en släkting betalar för. Där finns också mycket bra, speciellt om man har småbarn. Skulle eventuellt kunna betala för det själv om det inte var för Disneys extrema wokeness.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in