• 1
  • 2
2024-01-30, 21:08
Medlem
Denoms avatar
Vad prenumererar du på för tjänster och vilka är i så fall värda respektive inte värda pengarna?

Jag har haft Netflix och Amazon Prime senaste månaderna men jag kollar inte så mycket längre så jag letar tips om vad som är bra.

Brukar köra på Discovery+ över sommarhalvåret för att se på allsvenskan också annars har jag dålig koll på vad som är aktuellt.
Citera
2024-01-30, 21:23
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Vad prenumererar du på för tjänster och vilka är i så fall värda respektive inte värda pengarna?

Jag har haft Netflix och Amazon Prime senaste månaderna men jag kollar inte så mycket längre så jag letar tips om vad som är bra.

Brukar köra på Discovery+ över sommarhalvåret för att se på allsvenskan också annars har jag dålig koll på vad som är aktuellt.

Jag har ett par för 39 kr styck, livet ut. Det kan jag leva med. Delar med barnen. Blir det dyrare så säger jag upp skiten.
Citera
2024-01-30, 21:27
Jag prennar på Amazon Prime. Tycker Netflix suger, man tappar bara lusten när man försöker hitta guldkornen dels för att det finns för mycket material och dels för att underkategorierna är lustigt utformade och har konstigt sortiment.
Citera
2024-01-30, 21:39
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag har ett par för 39 kr styck, livet ut. Det kan jag leva med. Delar med barnen. Blir det dyrare så säger jag upp skiten.
Vad är det för tjänster som kostar 39 kr?
Citera
2024-01-30, 21:41
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Vad är det för tjänster som kostar 39 kr?

Jag vet faktiskt inte, nappade på ett par erbjudande om 39 kronor livet ut, tvekar på att jag kommer att ha dem så länge. Men det lät bra och det är vad jag betalar. Kan kolla det om du vill?
Citera
2024-01-30, 21:53
Medlem
Iaghs avatar
Jag har SkyShowtime för 39 kr, nåt erbjudande som pågår förmodligen inte hela livet ut.

Annars, Netflix hade jag för länge sen, sa upp, kommer aldrig mer att ha.

HBO däremot har jag alltid haft och ska aldrig lämna.
.
Citera
2024-01-30, 22:48
Medlem
Zaedrewss avatar
Har en del som växlar som ingår i abonnemang. Resterade brukar växlas. Dvs man kör ett tag för att sedan byta. Skaffat Disney rätt nyligen tex och tycker det verkar suveränt med tanke på mängden filmer och serier. Men har man sett klart dom så.

I övrigt prisvärd. Prime är ju det sett till pengar även om de försöker locka in en i fler abonnemang med alla sina extra kanaler. Gillar man B och även C filmer är det ett paradis. Disney låg också på en acceptabel nivå som det verkar både innehållsmässigt som på priset. HBO har man sedan länge för det är billigt och följt med bara. Där är det bara enstaka om än bra filmer/serier.

Netflix även om det ingår ser man numera sällan på. Bara skräp eller sydkoreanskt. Annars lättast att nämna den absolut minst prisvärda det är TV4+ alltså tidigare C More. Dyrast och med minst och tråkigast utbudet.
Citera
2024-01-30, 23:03
Medlem
Smarree88s avatar
Netflix är bäst ❤️
De som inte finns där kan man tanka
Citera
2024-01-30, 23:06
Medlem
Laddar ner i vanlig ordning, vosst hittar man inte allt, men utbudet är större än streamintjänster. Kvaliteten på fulstreams (allsvenskan och has) är lite sämre men man slipper höra kommentatorer såsom irma helin prata om hårinpackning
Citera
2024-01-31, 00:20
Medlem
WitchcultTodays avatar
Gillar HBO.

Men hade möjligtvis sagt upp även det om man inte hade hunnit haka på det där "halva priset resten av livet"-påhittet (typ, något sådant)

Finns en hel del välgjort. Nackdelen är väl att jag tycker det är jävligt sällan det kommer något nytt.

Men nu är väl True Detective t.ex igång igen osv. Och kommer lite välgjorda dokumentärer titt som tätt.

Netflix har ju sina pärlor, men spottar ur mer skit än bra även om det känns som de oftare lägger in nytt material än HBO.

Så ja, HBO ändå.. Om man bortser ifrån Discovery Plus-skiten kanske för visst har de sammanstrålat?

Uff.. Blev svårt att välja nu ändå!

Slår ett slag för MUBI!!
Senast redigerad av WitchcultToday 2024-01-31 kl. 00:22.
Citera
2024-01-31, 06:12
Ingen är värd priset, inte ens HBO för 49:-. Jag sa upp skiten.
Viaplay ingår i Tv-abonnemanget, men sagt upp även det, så snart har jag inget. Har Prime 1 månad eftersom jag skulle se Reacher, och beställa en grej.

Netflix har jag inte haft på många år och saknart inte.

Tänker börja ladda ner igen, sånt man verkligen vill se.
Citera
2024-01-31, 09:00
Medlem
VoktorDodkas avatar
Jag har HBOmax och Skyshowtime för halva priset, dom är ganska prisvärda till det priset, Skyshowtime har inte ett stort utbud men dom har knappt något dåligt alls. Jag har även Disney+ årsabonnemang, kanske inte lika prisvärt men en av de bästa tjänsterna med bäst innehåll. Den mest prisvärda jag har är utan konkurrens Prime, inte bara en bra app med bra innehåll som ständigt förnyas utan även fri frakt på amazon.se, det enda jag kan klaga på är alla annonser i appen.

Men allra allra mest prisvärt borde SVTPlay och Cineasterna vara, gratis och SVTPlay har en grym app med massor med kvalitetsinnehåll och Cineasterna har riktigtá guldkorn till filmer, sugig app dock.

Jag brukar ha frimånader lite här och där och kan säga att jag skulle aldrig betala för Apple+, tv4play och hemska urusla extremwokeviaplay.

Discovery+ tar jag någon månad då och då för att se ikapp om något jag vill se har sänts, men jag tycker dom är för dyr för att ha hela tiden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in