• 2
  • 3
2024-01-31, 21:40
Medlem
Växlar lite fram och tillbaks under året, lite beroende på vad jag är sugen på att se just nu. Har alltid 2-3 igång. Så min kostnad är aldrig överdrivet hög.

Den enda jag skyr som pesten är Disney+. Hade den i en månad för en serie, men kommer aldrig skaffa det igen.
Citera
2024-01-31, 21:43
Medlem
Hbo max. Bra bild och ljud. En hel del premiumserier.
Citera
2024-02-01, 13:07
Medlem
Netflix. Hbo. Betalar visserligen halva priset för sistnämnda, men är även värt det dubbla. Skyshowtime bara värt för halva priset.

Kan bara rekommendera Viaplay för deras hyrfilmer. Då behöver du inte betala deras ockerpriser varje månad. Du betalar bara det du vill se.
Citera
2024-02-02, 00:35
Medlem
Iaghs avatar
Så att man kör Amazon Prime för att få gratis frakt från Amazon webshop?

Grattis, sån fin deal.

Tog Disney+ för att få kolla Justified: City Primeval. Dålig ide, ska avsluta abonnemanget.
Citera
2024-10-14, 18:33
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Ny telefon via jobbet så fick AppleTV+ och efter ett par dagar så undrar jag vad storheten är med detta, finns ca 20 filmer i varje kategori och givetvis så sätter de många filmer som drama, komedi, action och vips kan de lista samma film i tre kategorier.
Hittar man någon film som verkar bra så måste man betala för att få se den.
Kommer avsluta avtalet direkt efter dessa tre månader gratis.

Har viaplay gratis via mamma som har det gratis via boxer och där kommer det inte ut mycke nytt alls. All gammal skåpmat har man redan sett. Hade jag behövt betala för skiten så hade jag inte haft det alls.
Citera
2024-10-14, 18:43
Medlem
Ichwills avatar
Kör på Tele2 play, då ingår Viaplay och Disney+, tror även att det visas Showtime för 149 kr i månaden.
Citera
2024-10-16, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Kör på Tele2 play, då ingår Viaplay och Disney+, tror även att det visas Showtime för 149 kr i månaden.

Det är dock inte tillgängligt för alla. Eller som de skriver själva på hemsidan: ” För att köpa streamingpaket behöver du ha ett aktivt mobilabonnemang eller abonnemang för fast eller mobilt bredband hos Tele2, Comviq eller Boxer.”.

De fristående tjänsterna kan man alltid skaffa ändå. Jag kan inte skaffa Tele2 play, om jag inte ordnar det som krävs. Annars var det bra pris för samtliga streamingtjänster i ett paket.
Citera
2024-10-16, 11:40
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starberries
Det är dock inte tillgängligt för alla. Eller som de skriver själva på hemsidan: ” För att köpa streamingpaket behöver du ha ett aktivt mobilabonnemang eller abonnemang för fast eller mobilt bredband hos Tele2, Comviq eller Boxer.”.

De fristående tjänsterna kan man alltid skaffa ändå. Jag kan inte skaffa Tele2 play, om jag inte ordnar det som krävs. Annars var det bra pris för samtliga streamingtjänster i ett paket.
Man kan heller inte skaffa tele2play om man bor i ett hus med kabeltv från tele2, dvs fd comhemhus. Då har man redan ett grundpaket och det kan man inte ändra eller lägga till nåt till.
Citera
2024-10-16, 12:21
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starberries

Jag bor i en lägenhet som är ansluten till Comhem/Tele2.
Om jag har fattat det rätt så räcker det med att skaffa Comviq kontantkort så kan du fixa Tele2 Play.
Citera
2024-10-16, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Man kan heller inte skaffa tele2play om man bor i ett hus med kabeltv från tele2, dvs fd comhemhus. Då har man redan ett grundpaket och det kan man inte ändra eller lägga till nåt till.

Konstigt. Kan tycka att man borde kunna göra ändringar om man redan har grundpaket.

Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Jag bor i en lägenhet som är ansluten till Comhem/Tele2.
Om jag har fattat det rätt så räcker det med att skaffa Comviq kontantkort så kan du fixa Tele2 Play.

Har ett Comviq kontantkort, men inte abonnemang. Jag laddar det varje månad. Så att bara ha kontantkort är inte tillräckligt, man måste ha abonnemang tydligen. Jag gillar kontantkortet som det är, då jag lättare kan variera vad jag laddar varje månad (beroende på mina behov). Men kanske får gå över till abonnemang ändå.

Jag har annan bredbandsleverantör, och vet inte om jag vill byta endast för att kunna skaffa Tele 2 Play.
Citera
2025-06-13, 10:15
Medlem
Finns det någon streaming-tjänst där man kan välja att ställa in "jämn volym"? (Som på youtube.) D v s en funktion som automatiskt sänker ljudet vid actionscener etc.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in