Citat:
Ursprungligen postat av
LuluBrooksie
Meeern alltså... För sista gången. Christofer var inte SNÄLL. ATT BOMBARDERA NÅGON MED KOMPLIMANGER bara för att förvänta sig några smulor tillbaka är INTE SNÄLLT.
Att tvinga sig på någon annan känslomässigt är INTE SNÄLLT.
Att bli förbannad när man inte får komplimanger tillbaka OCH DÅ BLI BITTER OCH UTÅTAGERANDE är INTE SNÄLLT.
Det finns en anledning - och endast en - till att Sergio har en "redemption arc" och Christofer inte har det.
Sergio har tagit lärdom av allt som hänt, sugit det åt sig och insett att han är värd att älskas.
Han har lagt ner sina games och öppnat sitt hjärta. Han har gått från att vara en 17-åring i sinnet till en ålder som är mer passande hans verkliga livsålder.
Han går från klarhet till klarhet.
Christofer har inte förändrats ett dugg.
Toxisk och osäker. Nu var det ju inte optimalt för honom att vara i den ovanliga situationen han var i där motparten inte kunde bara vara ärlig utan man försöker bita sig fast så länge det går. (Vilket även syntes på Lukas och Emilia. Tungt! Vilken stress att vara under varje dag. Sånt måste man ha starkt psyke för. )
Jag tror båda killarna skulle må bra av samtalsterapi. De har stått och stampat på samma ställe i livet, och inte undra på, båda jobbar som DJ dessutom, ett utmärkt yrke att stsnna kvar "på ungdomsgården" så länge som möjligt ....
Jo det är exakt att vara snäll. Dock var han det för mycket, det kan jag hålla med om och han kunde gjort annorlunda som att försöka tala ut med henne istället för att kärleksbomba men ingenting han gjort hade antagligen hjälpt för Catja var aldrig attraherad av honom. Christofer var inte bitter och utåtagerande mer än när han blev dumpad som typ 99 av 100 hade blivit. Han tvingade sig aldrig på Catja, var har du fått det ifrån? Det verkar inte ens Catja hålla med om ifall man ser till vad hon sa om Christofer. Men hursomhelst så är den stora poängen i det jag skrev att det var sjukt att man behandlade Christofer så som i sista avsnittet, så kan man göra mot ett riktigt as som typ slagit tjejen och visa upp "hah kolla din sopa! Jag klarade mig utan dig" nu gjorde man så mot en som det värsta han gjort var: 1. Inte var Catjas typ och 2 försökte sig lite för mycket på att hänga fast genom att kärleksbomba. Fy fan vilket as asså, släng honom till vargarna...
Ingenting pekar på att Sergio ändrat på sig. Han gjorde Amanda på smällen kort efter det första barnet. Finns ju även en del rykten om att han varit ute på krogen och härjat för bara någon dag sen...