2024-01-31, 10:25
Medlem
Ellevillests avatar
https://www.h-a.no/politiet-graver-i.../5-139-1409628

Jeg har ikke tilgang, men politiet graver i snøen og gjør beslag på beslag?
Citera
2024-01-31, 10:26
Medlem
Ellevillests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsInterested
Hei,
har ventet noen dager på å få skrevet her, da jeg dessverre sliter med å få endret passordet på min egentlige profil og endte med å lage en ny en for å kunne kommentere, men måtte da vente i 3 dager.

Jeg er fra lokalområde og er lokalkjent. Jeg kjører også forbi Ebru til og fra jobb hver eneste dag.

Politiet holder fortsatt vakt der døgnet rundt, det er alltid minst 2 biler der når jeg passerer, samme når tid på dagen og noen dager kjører jeg denne strekningen 2-3 ganger tur/retur.

Noen kommentarer og andre ting jeg har tenkt på:

1. Dessverre så forsto jeg fort at dette var en svært alvorlig sak og at noe merkelig hadde foregått på denne gården.
2. Det har alltid stått mye biler der, og den Dogde RAM bilen som er nevnt har jeg sett der mye. Denne ble sist solgt av VH på Finn. https://www.finn.no/car/used/ad.html...ntactInfo=true - men det virker som om det er hun sjøl som har brukt bilen. (hun liker jo å gi inntrykk av at alt av maskiner og biler tilhører henne, samt at hun er "modell" og det virker som hun forsøkte seg på å bli en eller annen form for "influencer", mye filter og mye fake. Bilde av dyre vesker og Porche-nøkler..)
3. Både OA som er forsvunnet og VH som er nevnt her flere ganger er fra Skien, begge driver med bygg/anlegg av det jeg kan se og både OA og VL (hovedmistenkte) har likt flere av bildene på VH sin FB-profil og det er nok ingen tvil om at disse 3 kjente hverandre. Tenker at en blanding av forhold, arbeid på gården, sjalusi og penger kan være årsak.
4. Lavvoen det er snakk om ligger godt baki skogholtet litt øst for gården, den er STOR og det er kun naboer på vestssiden av gården (som også har en gård med hester) og dermed vil det ikke være lett for dem å oppdage om noen driver i denne lavvoen (kan aldri si jeg har sett ett menneske i nærheten eller rundt den) som ligger bakenfor ridebanene. Man ser den fra vegen, men ville f.eks. ikke kunne se om noen gjorde noe "mistenkelig".
5. Vet om folk som kjenner andre som både har latt unga ta ridetimer der og oppstalling. Noe firma har ikke eksistert siden konkursen i 2020 av det jeg kan se, man finner ingenting på Proff.no f.eks. på hennes navn eller gården, men vet det har blitt tatt betalt på Vipps, så økonomisk kriminalitet er vel det minste hun blir tatt for....

Takk for oppdatering her 👌🏻👏🏻
Citera
2024-01-31, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellevillest
Takk for oppdatering her 👌🏻👏🏻

Bare hyggelig, litt overrasket over ingen andre lokale har vært innom her, men er nok flere som er innom og leser. Kjenner flere i hestemiljøet som har felles bekjente med den siktede. Har kun en felles bekjent selv med siktede på FB og nå som folk har eksplodert litt i kommentarfeltet på FB, så ser det mest ut som det er lokale fra hennes opprinnelige hjemsted som har kommentert, ikke så mange fra Løten.D en gården har jo alltid vært en "hestegård" så lenge jeg kan huske, men nå har jo nåværende eier bare hatt den siden 2015. Husker jeg reagerte på hvor lenge den sto til salgs den gangen den ble lagt ut, men brikkene har jo falt på plass når jeg så infoen her inne om konkursen. Hun har jo også vært i media flere ganger med gården. Vet ikke om folk har sjekket Finn-profilen hennes? Det har blitt lagt ut mye til salgs i slutten av desember, til og med en hest! https://www.finn.no/profile?userId=770994787

Da gården skulle selges i 2020 fremstilles dette bare som et vanlig salg, ikke konkurs av det som sto i avisene: https://www.tk.no/veronica-38-selger.../s/5-51-873440
Citera
2024-01-31, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crinna
Selvfølgelig er det svarte penger.

Poenget er hvordan tør hun å drive så åpenlyst når hun ikke har reg firma? Hvorfor er det ingen som har reagert når hun kjøper traktor og annet utstyr som privatperson? På SoMe reklamerer hun for drift av stall og rideskole, hvordan har hun tatt imot betaling for dette? Jeg hadde reagert kraftig hvis jeg skulle selge traktor til henne som privatperson, når man ser hva hun eier. Og også hvis jeg skulle betale for stallplass eller rideskole uten å få faktura/kvittering.

Er muligens utstyr som tilhørte han som er borte, vet det har blitt kjørt bort bil som tilhørte han. Tipper hun har hatt flere "hjelpere" på gården som har stilt opp med utstyr. Sjekk FB til OA som er savnet. Ridetimer tar hun betalt for på Vipps, så svaret på det er enkelt, men ja.. at ikke folk har reagert på flere år er merkelig.
Citera
2024-01-31, 11:16
Medlem
Skruel0ss avatar
Fra VG:

« Løten: Drapssiktet kvinne løslates ikke»

https://www.vg.no/nyheter/i/eJ98BK/l...ssiktet-kvinne
Citera
2024-01-31, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Interessant! Vet du hvor mange stallplasser hun leier ut?

Min nabo som driver med hest sier at pris for stallplass ekskl. fôr (høy / ensilasje og kraftfor) koster mellom 3000-4000 kroner i måneden (mer hvis utleier er den som kjøper inn fôret.)

Mener at i Finn-annonsen sto det at i stallen er det 16 bokser og i steinfjøset 3 bokser (noen her inne kan sikkert dobbeltsjekke dette.)

Hvis hun eier 1-3 hester som hun rir selv (bare tipper), har hun ganske mange leietakere, kanskje så mange som 16-18.

Dertil kommer inntekt fra ridetimer, dvs. faste ridekurs x antall dager i uken pluss eventuelle privattimer. Vet ikke hvor mye et ridekurs koster, men det vet sikkert andre her inne.

Kanskje leier hun også ut hestetransport og diverse kjøretøy.

Hvem vil regne litt på dette?

Men ingen leier hos henne!
Fant ei dame som leide der for noen år siden, men hun har flyttet hesten til en annen gård.
Mange av de spm driver med hest tar bilder, tagger osv. ingenting fra Ebru. Kun bilder, snap og innsjekkinger fra henne selv.
Citera
2024-01-31, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annonnnym
Konkurs - innstilling av bobehandlingen

Ved AGDER TINGRETT er bobehandlingen innstilt i boet til:

Navn/foretaksnavn: OR BYGG & MASKIN AS
Adresse: 4628 KRISTIANSAND S
Organisasjonsnummer: 929 932 684
Saksnr: 23-043861KON-TAGD/TKRI
fordi boets midler ikke kan dekke omkostningene ved fortsatt behandling, jfr. konkursloven §135.

Kjennelsen er avsagt 19.10.2023.
Ankefristen er en måned fra kjennelsen er avsagt

Firmaet er oppløst i slutten av oktober. Mulig at han skyldte penger til noen du ikke vil skylde penger.

Citat:
Basisopplysninger
Beliggenhetsadresse:
4628 KRISTIANSAND S
Kommune, land:
4204 KRISTIANSAND, Norge
Postadresse:
c/o Ole Andreas Sønstvedt
Høydalsvegen 148
3739 SKIEN
Kommune, land:
4003 SKIEN, Norge
Organisasjonsform:
Underenhet til næringsdrivende og offentlig forvaltning
Næringskode:
43.120 Grunnarbeid

Citat:
Ursprungligen postat av MsInterested
Er muligens utstyr som tilhørte han som er borte, vet det har blitt kjørt bort bil som tilhørte han. Tipper hun har hatt flere "hjelpere" på gården som har stilt opp med utstyr. Sjekk FB til OA som er savnet. Ridetimer tar hun betalt for på Vipps, så svaret på det er enkelt, men ja.. at ikke folk har reagert på flere år er merkelig.

Ettersom firmaet til OA og en til gikk konkurs mot slutten av fjoråret er det lett å tenke han ville reise fra gården hvis det ikke var noe penger å hente.
Citera
2024-01-31, 11:27
Medlem
Fra Discord
Smells fishy - Sammendrag av catfishteorien

Reverserte bildesøk viser at flere av siktedes bilder er stjålet fra diverse nettsider.
Siktede har heller ikke på noe tidspunkt kreditert fotografer, MUAer, frisører, stylister e.l.
Noe som forventes av de fleste i bransjen. Siktede er heller ikke å se i grupper for modeller/fotografer, og kjenner tilsynelatende få eller ingen i hva som er et lite miljø hvor de fleste har felles bekjente i Norge.

Her er en collage med noen eksempler som er bekreftet. Mer detaljerte varianter av disse + flere eksempler finnes på <#1199457639030075484>
Det er flere bilder hvor det er sterk mistanke, men som er vanskeligere å bekrefte. Disse kan potensielt komme fra tiktok eller være fra eldre, slettede nettsider.

FLB mistenker også at mange av profilene som kommenterer bildene til siktede er falske profiler. I ett tilfelle har jeg bekreftet dette, da profilbildet til “Isabell Larsen” er bekreftet å komme fra bloggen til den svenske influenceren Anna Hibbs. Denne bloggen er nå tatt ned, men en referanse til bildet fantes på en annen blogg. Det er bekreftet at personen på bildet er Anna Hibbs.
Det er mistanke om at den siktede står bak en eller flere falske profiler, uten at dette er bekrefet. Anna Hibbs ser ut til å være en del av et hund/hest miljø i Sverige, hvor den siktede skal ha gått på skole.

Det er usikkert om dette har noen betydning i saken, men det er inkludert her fordi det maler et bilde av den siktede som en mindre troverdig person.
Husk at dette ikke trenger å ha noen betydning for om den siktede har begått mer alvorlige kriminelle handlinger.

*4 såkalte modellbilder sakset fra V sin profil, sidestilt med opprinnelige bilder som er identiske. Stjålet*
Citera
2024-01-31, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crinna
Selvfølgelig er det svarte penger.

Poenget er hvordan tør hun å drive så åpenlyst når hun ikke har reg firma? Hvorfor er det ingen som har reagert når hun kjøper traktor og annet utstyr som privatperson? På SoMe reklamerer hun for drift av stall og rideskole, hvordan har hun tatt imot betaling for dette? Jeg hadde reagert kraftig hvis jeg skulle selge traktor til henne som privatperson, når man ser hva hun eier. Og også hvis jeg skulle betale for stallplass eller rideskole uten å få faktura/kvittering.

Fant et bilde av den ene traktoren lagt ut av han som er savnet, der han fyller vann i Brenneriroa.

Merke, modell og årsmodell New Holland 8360, 1997 - denne står med henne som eier når jeg sjekker hos SVV.

Denne er kjøpt fra en annen privatperson i Løten som jeg vet hvem er i 2019, altså før konkursen.
Citera
2024-01-31, 11:29
Medlem
Citat:
Ettersom firmaet til OA og en til gikk konkurs mot slutten av fjoråret er det lett å tenke han ville reise fra gården hvis det ikke var noe penger å hente.

Enig, interessante opplysninger, forsto fort at økonomi måtte være en av de store årsakene til denne saken/tragedien og det vises jo mer og mer ettersom saken nøstes opp.
Citera
2024-01-31, 11:33
Medlem
Citat:

Dette er også interessant (muligens vært nevnt, se skiltnr) på FB + Finn, samme bil.

https://www.facebook.com/photo/?fbid...00001689568135
https://www.finn.no/car/used/ad.html...ntactInfo=true
Citera
2024-01-31, 12:03
Medlem
Ellevillests avatar
Overskrift nå i HA:
Nye opplysninger i drapssaken: Mannen var under press fra andre.
https://www.h-a.no/kvinnen-mener-hun.../5-139-1410011
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in