Citat:
Ursprungligen postat av
Dalulven
Att ingen visste att det var OP säger AD i Morgonekot.
För det första gällde det ju vad Stig säger till väktarna redan på kvällen, innan han kunde ha hört Ekot.
För det andra så säger AD någon enstaka mening om att ingen verkade känna igen Palme, från hans position i bilen.
Idén att mördaren-Stig skulle sitta och lyssna koncentrerat på Morgonekot, höra denna mening och sedan lyckas lura väktarna att han sa detta redan på mordnatten.. Ja allt är tänkbart, man får väl göra en liten rimlighetsbedömning.
I rimlighetsbedömningen kan vägas in att mördaren-Stig saknar revolver.
Thomas Pettersson säger att Stig kan ha upplevt makt genom att gå runt beväpnad med en jättepuffra. Jag tror att Thomas Pettersson kan uppleva makt genom att ha en Magnum i byxorna men jag har inga bevis för det, och det är inte sannolikt egentligen. Men det KAN vara så.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dalulven
Eller förutsätter du att väktarna minns rätt 3 månader efter händelsen?
Tja, vi kan ju också förutsätta att de minns fel och/eller att mördaren-SE manipulerat deras hjärnor/minnesbilder i efterhand på ett slugt sätt. Men det blir liksom lite långsökt. Det är onekligen rätt underhållande med alla antaganden som krävs för att få GM-SE att gå ihop.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dalulven
Har för mig det tagits upp fall där en GM återvänder och spanar in sitt "handiwork".
Du har för dig det? Ja det kanske finns 1 på 1000.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dalulven
Praon såg sannolikt SE på måndagen efter Idre-resan, d.v.s. den 10:e.
Så är det nog, då tar TP fel i sin bok, det är lätt att ta fel. Stig säger fel utstämplingstid i rätten. Ibland har man fel helt enkelt.