Citat:
Ursprungligen postat av
KaktusFlaktus
Radikalfeminism, massinvandring, transhets, pedofili och BLM. Detta är woke-trender som du älskar (får jag anta) och därför blir upprörd när någon kritiserar. Huruvida du vill kalla det något annat än "woke" är ju bara en lek med ord. Innehållet är dock något högst verkligt. Trump är emot detta vilket får dig och andra degenerativa att se rött.
Trump bryr sig inte ett dugg om det där. Han säger sånt för att han kan få röster för det. Han är inte intresserad. Han har ytligare intressen.
Om man vill komma till rätta med olika saker så funkar det inte att kalla det woke. Det är för oprecist och det är det som är meningen så att så många som möjligt tror att de ogillar woke och röstar på Trump. Någon jävla nytta gör det ju inte. När hörde du Trump sist ha en vettig utläggning om något av de ämnen du tar upp? Det är du inte, för Trump bryr sig inte ens om att försöka låta vettig i frågorna.
Om man ska göra något BLM så måste man analysera rätt mycket kring det. Kanske dela in verksamheten i fem olika grupper och börja jobba med den mest aggressiva delen och förhindra allt våldsamt beteende. Men samtidigt måste man förstå behovet av protester från de svarta och då måste man analysera och skapa en kommunikation. Men naäää det är inget av Trumps intressen.
Han använder det bara för att trigga igång folk som är rädda för radikalfeminister, BLM, transhets och såna som inte kan lugna ner sig kring frågan om barn faktiskt lider alla helvetskval när de inte får byta kön längre upp i åldrarna och då tar livet av sig. Det är ett problem och det måste samarbetas för att få bra resultat, föräldrar, läkare, psykologer, experter och forskare i ämnet måste tillsammans se över frågan. Att bara ropa att så här har det aldrig varit förr hjälper inte. Vi lever på ett helt annat sätt.
Men själv är jag försiktig emot kirurgisk könskorrigering av åtminstone folk under 18. Men det här är något nytt så vem vet vad som har rätt. Allt p-piller i vatten kan ge pojkar kvinnliga könshormoner och de blir kvinnor.
men den manliga och fysiskt storartade Bruce Jenner längtade efter att få vara kvinna fullt ut i decennier. Vilket helvete att leva med alla de där hoppetosserna som sminkade sig och visade halv brösten och fick gå i högklackat medan han inte fick.
Det går inte att säga att det är woke. Det får ordet woke att låta som ordet "fel". Och va fan hjälper det att säga jag är emot allt fel?
Trump säger i princip att "en hel del saker" är "FEL". Va fan hjälper det?
Klart man kan säga att det är FEL att släppa in massor med människor över gränsen. Jag tycker det. Men varför kalla det FEL (=woke)?
Kom med förslag på flera årgärder för att se till att det inte väller in folk. Men nä bygg en tjock mur med fönster och sen blev det 5 km spjälstaket i stället. Han har väll ännu inte talat om vad han kommit fram till hur man kan försvara gränsen. Han bara skriker rakt ut WOOOOOOOOOOOOKE och får jag mina röster nu. Han spelade golf var tredje jävla dag aset.