2024-01-29, 18:40
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Alla vet ju att hen menar judar.

Finns många judar i den gruppen men även andra, och det finns fler judar som inte är globalister.
Citera
2024-01-29, 18:57
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
Det här med globalism och woke är hittepåord för Trumps tramsebyxor som de vill ska rösta på Trump. De tror på något sätt att något bra kommer att komma ur det men lyckas inte förklara vad som är bra.
Globalist är ett av högerns skällsord för judar och kusteliten. Dvs de med hög disponibel inkomst och masters degree. Trump lockar de mest tragiska figurerna till att rösta på honom. Sådana som många gånger röstar emot sina intressen mot att få slippa se svarta och bruna människor i sin närhet
Citera
2024-01-29, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Radikalfeminism, massinvandring, transhets, pedofili och BLM. Detta är woke-trender som du älskar (får jag anta) och därför blir upprörd när någon kritiserar. Huruvida du vill kalla det något annat än "woke" är ju bara en lek med ord. Innehållet är dock något högst verkligt. Trump är emot detta vilket får dig och andra degenerativa att se rött.

Trump bryr sig inte ett dugg om det där. Han säger sånt för att han kan få röster för det. Han är inte intresserad. Han har ytligare intressen.

Om man vill komma till rätta med olika saker så funkar det inte att kalla det woke. Det är för oprecist och det är det som är meningen så att så många som möjligt tror att de ogillar woke och röstar på Trump. Någon jävla nytta gör det ju inte. När hörde du Trump sist ha en vettig utläggning om något av de ämnen du tar upp? Det är du inte, för Trump bryr sig inte ens om att försöka låta vettig i frågorna.

Om man ska göra något BLM så måste man analysera rätt mycket kring det. Kanske dela in verksamheten i fem olika grupper och börja jobba med den mest aggressiva delen och förhindra allt våldsamt beteende. Men samtidigt måste man förstå behovet av protester från de svarta och då måste man analysera och skapa en kommunikation. Men naäää det är inget av Trumps intressen.

Han använder det bara för att trigga igång folk som är rädda för radikalfeminister, BLM, transhets och såna som inte kan lugna ner sig kring frågan om barn faktiskt lider alla helvetskval när de inte får byta kön längre upp i åldrarna och då tar livet av sig. Det är ett problem och det måste samarbetas för att få bra resultat, föräldrar, läkare, psykologer, experter och forskare i ämnet måste tillsammans se över frågan. Att bara ropa att så här har det aldrig varit förr hjälper inte. Vi lever på ett helt annat sätt.

Men själv är jag försiktig emot kirurgisk könskorrigering av åtminstone folk under 18. Men det här är något nytt så vem vet vad som har rätt. Allt p-piller i vatten kan ge pojkar kvinnliga könshormoner och de blir kvinnor.

men den manliga och fysiskt storartade Bruce Jenner längtade efter att få vara kvinna fullt ut i decennier. Vilket helvete att leva med alla de där hoppetosserna som sminkade sig och visade halv brösten och fick gå i högklackat medan han inte fick.

Det går inte att säga att det är woke. Det får ordet woke att låta som ordet "fel". Och va fan hjälper det att säga jag är emot allt fel?

Trump säger i princip att "en hel del saker" är "FEL". Va fan hjälper det?

Klart man kan säga att det är FEL att släppa in massor med människor över gränsen. Jag tycker det. Men varför kalla det FEL (=woke)?

Kom med förslag på flera årgärder för att se till att det inte väller in folk. Men nä bygg en tjock mur med fönster och sen blev det 5 km spjälstaket i stället. Han har väll ännu inte talat om vad han kommit fram till hur man kan försvara gränsen. Han bara skriker rakt ut WOOOOOOOOOOOOKE och får jag mina röster nu. Han spelade golf var tredje jävla dag aset.
Citera
2024-01-29, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-hasse
Globalist är ett av högerns skällsord för judar och kusteliten. Dvs de med hög disponibel inkomst och masters degree. Trump lockar de mest tragiska figurerna till att rösta på honom. Sådana som många gånger röstar emot sina intressen mot att få slippa se svarta och bruna människor i sin närhet

Ordet woke betyder ju vara FEL. Det är fel på det där - det är woke.

Och hur det ska leda till några förbättringar vet jag inte. Men det är ju republikanernas sätt att styra - med rädsla. Skräm upp dem så röster de på GOP och Trump.

Men de här som är här inne och försvarar Trump har inte mycket att säga i regel. De reflekterar sällan eller aldrig om svarta och bruna människor verkligen är ett problem för att de är svarta och bruna eller för att deras jävla liv som barn och unga är för svårt för att de ska kunna bli riktigt produktiva.

En sak som det här med sjukvård. Om folk får rimligt kostnad för sjukvård blir fler friska och några bland alla de som blir svårt eller relativt svårt sjuk är några som kommer att göra storartade saker för USA och dess medborgare.

Trump lovade för 2016 att första veckan skulle alla ha bättre och billigare sjukvård. Och det hände ju inte. Sen så lovade de han sådär en 10-15 ggr till när han hade någon kris av något slag.

Han har inte tänkt ut någon jävla billigare och bättre sjukvård öht och är inte intresserad.
Citera
2024-01-29, 19:13
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Alla vet ju att hen menar judar.
Ahh, så det är ett kodord de hemska judarna, för donalds är ju en gigantisk globalist och arbeta mot globalism skulle vara samma som att hen planerar på lägga ned delar av sin verksamheten.
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Finns många judar i den gruppen men även andra, och det finns fler judar som inte är globalister.
Men varför skulle donalds arbeta mot sig själv för.
Men nu när jag förstår det är ett kodord, så inser jag det har inget med globalism och göra alls.
Citera
2024-01-29, 19:17
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knash
Hon är grym men det spelar ingen roll hur duktig advokat du har om rättsprocessen är riggad mot dig. Alla utan Trump-hating-fetisch kan se hur skamfullt det här är för NY och USA.

Budskapet det här sänder är att med demokraterna i makten så går Usa mot Sovjettider:
Show me the man and I show you the crime!

Du är lite korkad va? Eller är du så indoktrinerad av alla lögner att du också tror på dem.
Hubbababbla är inkompetent uppgiften. Totalt avsaknad av erfarenhet att hantera mål som det här.

En top notch-advokat hade fått ett annat resultat
Citera
2024-01-29, 19:18
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
En av de intressanta sakerna om hennes inkompetens, är att hon inte ens visste hur man presentera dokument för juryn.
Jag trodde detta var en av grundstenarna i utbildningen i hur en rättegång fungerar och hur man presenterar bevis.

Alina kostat donalds en satans massa pengar misstänker jag, och då menar jag mer än arvode om nu hon ens får det.

Ja det är väl en tre-fyra gånger nu som hon i princip frågar domaren vad hon skall göra. Hon har verkligen noll koll
Citera
2024-01-29, 19:19
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Odds på att hon kandiderar för kongressen i höst?
eller försöker bli Trumps AG?

Nog ganska låga. Lär väl också vara hennes ända chans att lyckas komma någon vart.
Citera
2024-01-29, 19:34
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Ja det är väl en tre-fyra gånger nu som hon i princip frågar domaren vad hon skall göra. Hon har verkligen noll koll
Var hon ens utbildad?
För har så svårt och tänka mig en advokat som klarar utbildningen och allt medföljde saker, inte vet dessa enkla saker.
Vilka saker var det hon inte hade en susning om?

En är den hur hon inte visste hur man presenterar dokument/bevis för Juryn.
Mer?....

Jag misstänker om donalds droppa henne och talar illa om henne och hur hon skötte rättegången, som kommer donalds fans vara här och hacka som attan på´na.
Citera
2024-01-29, 22:33
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:

Han har inte tänkt ut någon jävla billigare och bättre sjukvård öht och är inte intresserad.
GOP House of Representatives speaker Paul Ryan. Den 3e mäktigaste mannen i usa skrev i sina memoarer att de höll en briefing om Obama care I 2017.

Donald Trump vägrade läsa innehållet och började tala om varmkorv och golf och cola med is.
Trump :
"I don't give a fuck about Healthcare. Nobody told me it would be this complicated"

Paul Ryan och miles taylor som befann sig i rummet.

"he became a petulant child whenever we discussed policy and legislation. I suspect he's got dyslexia and poor reading comprehension"
Citera
2024-01-29, 22:38
Medlem
Citat:
GOP House of Representatives speaker Paul Ryan. Den 3e mäktigaste mannen i usa skrev i sina memoarer att de höll en briefing om Obama care I 2017.

Donald Trump vägrade läsa innehållet och började tala om varmkorv och golf och cola med is.
Trump :
"I don't give a fuck about Healthcare. Nobody told me it would be this complicated"

Paul Ryan och miles taylor som befann sig i rummet.

"he became a petulant child whenever we discussed policy and legislation. I suspect he's got dyslexia and poor reading comprehension"

Ja det är så bedårande. Sött som fan. Och att han kunde ta upp det så många gånger igen och samma jävla idioter jublade. Nu har han det klart. Händer inget. Sex månader senare: Nu ska jag ta itu med bättre och bill....... och så under hela hans period och flera gånger som expresident.

Det är sånt här som gör att man undrar om man orkar leva, fast å andra sidan så är det ju så absurt att man snabbt vaknar till och inser att det är vill man ju följa.
Citera
2024-01-29, 23:50
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ja det är så bedårande. Sött som fan. Och att han kunde ta upp det så många gånger igen och samma jävla idioter jublade. Nu har han det klart. Händer inget. Sex månader senare: Nu ska jag ta itu med bättre och bill....... och så under hela hans period och flera gånger som expresident.

Det är sånt här som gör att man undrar om man orkar leva, fast å andra sidan så är det ju så absurt att man snabbt vaknar till och inser att det är vill man ju följa.
Jag tycker att amerikansk politik slår "love is blind" och andra reality tv serier med hästlängder.
Varken jag eller sambon kan sluta skratta åt när han kallar sin publik för dementia. När han misstar Nancy Pelosi och Nikki Hayley för varandra. Eller när han simulerar en missil "bing bing bong tjeeew pling ong bong bim"

Man vet aldrig vad för tokigheter Donald Trump vräker ur sig härnäst.
Det är fängslande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in