2024-01-29, 15:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AutusDidactus
Ja, han kunde ha undvikit att prata om familj och en framtid med henne. Eller låtit bli att säga saker som att han känner sig hemma med henne, eller att han är kär i henne.

Han kunde ju dock svarat på frågorna lite bättre än på annat sätt än att säga ”bra fråga” och följa upp det med 10 sekunders tystnad…
Citera
2024-01-29, 15:55
Medlem
JSpuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iosifmoti
Håller med till 100%. Christofer är sannerligen ingen ängel och visade sitt rätta jag när han fick nog av Catja, men det rättfärdigar ändå inte den elaka idén att ta in Catjas stolpskott till kille för att strö extra mycket salt i såret.

Programmet är till för vuxna av en anledning; dom är mogna nog att ta större konversationer, involvera alla inblandade.
Citera
2024-01-29, 16:01
Medlem
Oönskat kommer en analys:

Lukas vill nog ha byxorna i förhållandet, blir bortskrämd av en kvinna som är mer framåt och på än han själv, hon tar för sig både fysiskt i rummet och i samtal mer än han gör. Så Lukas backar.

Emelia är självsäker och ball, behöver någon minst lika självsäker för att det ska bli bra.

Catja vill inte bara ha ett fungerade förhållande. Hennes kille ska även fungera som en accessoar hon kan vara stolt över, det kan man förstå. Det kunde hon inte med Christoffer, passade inte in i hennes bild av vad hon ska vara. Misstänker att hennes hem ser ut som en hemnet annons, inte hunnit fatta hur man kan vara personlig.

Christoffer ville nog egentligen bara ha kärlek, behöver någon mycket frigjord som skiter lite i vad andra tycker. Skulle funka med Emelia antar jag.

Meira har en otroligt tydlig bild av vad hon tycker att hennes liv ska se ut, men blev ändå kär i något annat. Kul att det fastnade men hennes bild kommer nog bli verklighet mer än att det kommer kompromissas.

Oskar är en hemnetannons för en tvåa sundbyberg, polerat och opersonligt. Någon berättade för honom vad som var bra när han var liten och han har gjort precis så sedan dess. Otroligt låg ribba för att chocka eller göra honom glad. Naiv, inrutad och mysig. Formbar liten boytoy.

Rasmus är för ful för Paradise Hotel, kom hit istället och hittade hans kvinnliga motsvarighet. Kul!

Krissy är ju underbar, lite trasig men fan mysig. Kommer bli podkändis i massa förhållandepoddar, säkert ge ut någon spökskriven bok om några år. Lite Gynning över henne om hon spelar korten rätt. Risk att hon skiljer sig med Rasmus när det börjat gå bra för henne.
Citera
2024-01-29, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Han kunde ju dock svarat på frågorna lite bättre än på annat sätt än att säga ”bra fråga” och följa upp det med 10 sekunders tystnad…

Killen var uppenbarligen livrädd att säga något som sårade Emilia eller hetsade på Jessica ännu mer. Snacka om att sitta utlämnad. Tycker han gjorde det bra under omständigheterna. Han hade bara fått ännu mer skit om han sagt: Sorry jag försökte på alla sätt att leva mig in i en framtid med dig men jag går inte igång så som man ska. Varken i hjärtat eller med ballen!
Citera
2024-01-29, 16:07
Medlem
Jag måste säga att det var urgulligt när Cristoffer och Catja utbytte blickar efter att Sergio hade släppt bomben. Eller var det han och Rasmus bara att det klipptes så? Cristoffers blickar är så talande och underhållande
Citera
2024-01-29, 16:12
Medlem
FernandoFisrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappersdrake

Lukas vill nog ha byxorna i förhållandet, blir bortskrämd av en kvinna som är mer framåt och på än han själv, hon tar för sig både fysiskt i rummet och i samtal mer än han gör. Så Lukas backar.

Lucas är ju inte precis svår att köra över eftersom han typ blir generad av att prata. I så fall behöver han hitta en väldigt blyg och introvert tjej om han vill ha byxorna i förhållandet.
Citera
2024-01-29, 16:15
Medlem
JSpuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappersdrake

Emelia är självsäker och ball, behöver någon minst lika självsäker för att det ska bli bra.

Catja vill inte bara ha ett fungerade förhållande. Hennes kille ska även fungera som en accessoar hon kan vara stolt över, det kan man förstå. Det kunde hon inte med Christoffer, passade inte in i hennes bild av vad hon ska vara. Misstänker att hennes hem ser ut som en hemnet annons, inte hunnit fatta hur man kan vara personlig.

Christoffer ville nog egentligen bara ha kärlek, behöver någon mycket frigjord som skiter lite i vad andra tycker. Skulle funka med Emelia antar jag.

Meira har en otroligt tydlig bild av vad hon tycker att hennes liv ska se ut, men blev ändå kär i något annat. Kul att det fastnade men hennes bild kommer nog bli verklighet mer än att det kommer kompromissas.

Oskar är en hemnetannons för en tvåa sundbyberg, polerat och opersonligt. Någon berättade för honom vad som var bra när han var liten och han har gjort precis så sedan dess. Otroligt låg ribba för att chocka eller göra honom glad. Naiv, inrutad och mysig. Formbar liten boytoy.

Rasmus är för ful för Paradise Hotel, kom hit istället och hittade hans kvinnliga motsvarighet. Kul!

Krissy är ju underbar, lite trasig men fan mysig. Kommer bli podkändis i massa förhållandepoddar, säkert ge ut någon spökskriven bok om några år. Lite Gynning över henne om hon spelar korten rätt. Risk att hon skiljer sig med Rasmus när det börjat gå bra för henne.

Det var en bra oönskad analys 😸👏🏼
Citera
2024-01-29, 16:16
Medlem
FernandoFisrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Nog för att jag tycker att Catja gjorde helt rätt i att välja bort Christofer, han har något extremt obehagligt under ytan av sina komplimanger och plattityder. Både blicken när hon sa att hon hade någon ny och kommentaren om att "Han kan stå kvar!" när han Adde kom in sa mer än alla hans "mitt hjärtas fröjd...". Här har vi en kille som inte tål motgångar!

Fast den där Adde hade ju kunnat stå kvar där för sitt eget bästa. Skämde ut sig så fort han kom in i rummet med sin ruttna attityd.
Citera
2024-01-29, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FernandoFisring
Lucas är ju inte precis svår att köra över eftersom han typ blir generad av att prata. I så fall behöver han hitta en väldigt blyg och introvert tjej om han vill ha byxorna i förhållandet.

Exakt så, han vill nog iallfall känna sig som initiativtagare, jaga lite. Det är tyvärr ett manligt drag, sen om det är kulturellt eller naturligt det vette fan.
Citera
2024-01-29, 16:27
Medlem
swehardrockers avatar
Lukas känns som en person som aldrig haft svårt att få tjejer och därmed aldrig varit singel längre och därmed aldrig har kunnat utformat sin egna personlighet eller vad han själv vill. Ärligt talat tycker jag det bästa för Lukas hade varit att inte hoppa in i något direkt utan istället lärt sig att kanske leva med sig själv och upptäcka hans egna personlighet och vad han kräver av i ett förhållande. Allt jag fick av honom var att han visade att han bara inte vågade vara ensam.
Citera
2024-01-29, 16:27
Medlem
timpanis avatar
Adde är extremt lik en av figurerna i Simpsons.
Citera
2024-01-29, 17:46
Medlem
FernandoFisrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Adde är extremt lik en av figurerna i Simpsons.

Jag skrev förut att jag tycker att han ser ut som kocken i den där barnfilmen med råttor men jag menade skurken i samma film. Anton Egon heter den tydligen. Såg nån cosplay när jag googlade, då är det helt likt Adde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in