2024-01-29, 11:41
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Jag har sett alla länders säsonger. Ja, brassarna sticker verkligen ut. Dom är ju kända för att vara extrema när det gäller typ allt.

En vältränad brasse fick en sån chock när han fick se sin ordentligt överviktiga fästmö för första gången IRL. Till skillnad från Lukas, som låtsades vara attraherad för att inte skapa dålig stämning, så avvek brassen direkt i samband med revealen! Detta har aldrig hänt tidigare eller senare, i något lands produktion!
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Intressant, vet du säsong och ev avsnitt? Eller namn?
Dom heter Amanda och Paulo. Här kan du se hela revealen.

Jag vill minnas att det inte blev nån ordentligt uppföljning, konstigt nog, till exempel på den säsongens återförening. Paulo försvann bara ur serien. Amanda dök dock upp i nåt sammanhang, typ som tärna.
Citera
2024-01-29, 11:46
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Jag förstår inte riktigt Christofers tanke när han svarar: "The fact that the person she met is my absolute opposite also made me very confused and I had so many questions."

Är inte det extremt jävla rimligt och ganska "positivt" att Catja slutar upp med en total motsats av Christofer? Det måste väl vara betydligt jobbigare om Catja hade träffat en "kopia" av Christofer - då hade jag förstått självkritik och att man börjar ifrågasätta sig själv.

Jag tror att Christofer resonerade ungefär så här:

"Eftersom Adde och jag inte alls kom överens i loungen, så är vi väldigt olika till sättet. Catja föll för min personlighet, inte Addes "trophy wife"-snack."

Sen har dom två förstås väldigt olika stil vad gäller utseende och klädsmak.
Citera
2024-01-29, 11:57
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nullum
Dessutom var Emilias konstanta kommentarer om sig själv väldigt oattraktiva. Att hela tiden berätta hur cool och sexig man är, är inte attraktivt, utan repellerande.
Jag håller med. Till revealen hade Emilia valt dom gräddvita långbyxor hon anser framhäver hennes rumpa allra bäst, eftersom vissa killar gett henne komplimanger för just röven.

Det var därför en stolt Emilia gjorde en liten piruett för Lukas när dom först sågs.

Problemet är bara att smaken är olika, och Lukas föredrar små nätta blondiner med en kropp som från sidan ser ut som ett P.
Citera
2024-01-29, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chariter
Jag påtvingades denna såpa men fann den underhållande. Jag tyckte att Meira var otroligt vacker och hon verkade också vara smart och rolig. Jag såg henne som en ”vanlig” stockholmstjej med invandrarbakgrund, alltså fullt integrerad och välutbildad då hon pratade perfekt svenska.

Efter avsnitt 4 sjönk hon dock rejält. Hon försöker med den klassiska invandraroffermentaliteten ”vi” och ”ni”. Hade aldrig sett henne som en ”ortenbrud”, vilket inte heller snubben gör. Det är enbart hon själv som skapar sina egna problem och enbart hon själv som sätter sig i ett fack. Han är fullständigt oförstående när hon babblar om att hon inte kommer passa in, att hon är en udda fågel osvosv. Hon klankar ner på snubbens fritidsintressen, hans ”tråkiga svennekläder” och har förutfattade och negativa meningar om hans vänner, enbart pga att de är etniska svenskar.

Jag blir provocerad när en tjej som hon klankar ner på ”svenskar” när hon faktiskt bor i Sverige!?
Det är exakt det här problemet som är ständigt återkommande i dagens samhälle. Hon vägrar och vill inte se sig själv som ”en svenne” eftersom det är tråkigt. Etniska svenska killar är mesiga och tråkiga. Samtidigt är hon född och bosatt i Sverige och bölar om att ”ingen accepterar en invandrarbrud”. Jävligt förvirrande.

Snubben skiter fullständigt i hennes bakgrund. Han ser henne för den hon är och bryr sig inte överhuvudtaget om att hon råkar ha svart hår. Han kommer bli dumpad för att hon är rasist.

Tips från coachen: Sluta kalla medmänniskor för ”svenskar” eller ”svennar” i nedlåtande ton när ni är födda i samma land och pratar samma språk. Det är just den mentaliteten som bidrar till pararellsamhällen.

Hon vill inte vara svensk. Hon föredrar afghan och/eller ryss.

De som föddes på innan 1985 i Sverige ser sig som svenskar då det inte fanns så många här och de integrerades till 100%. De tänker inte ens som dessa som Mejra tänker och särskiljer. Bedrövligt.

Ps, tyckte inte hin var vacker. Spacklad som få.
Citera
2024-01-29, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Så som de behandlade Christofer i sista avsnittet var fan det fulaste jag sett i ett svenskt program.

Här är ditt ex som du ville gifta dig med, som du var kär i och fortfarande har känslor för och inte har dejtat någon ny sen henne. Förresten så tog vi in hennes nya kille här också som vi ska visa upp inför miljontals tittare över hela världen. Som hon gillar mer än dig för hon tyckte du var för snäll och hon tycker du är oattraktiv som flera miljoner nu känner till.

De lär Sergio som visat sig vara ett jävla as komma billigt undan men Christofer skulle få massa skit, för att?

Jag hade fan brutit ihop om man hade med mitt ex och hennes nya kille på världens just nu största TV-program. Han borde lämnat studion direkt i protest när de sa att de skulle ta med hennes nya kille. Om ni inte håller med mig att det de gjorde mot Christofer var helt fruktansvärt fult, då har ni aldrig varit kär i någon.

Kan inte annat än att hålla med dig i detta. Riktigt fult gjort.

Är det bara jag eller påminner inte Adde om Steve Urkel med byxorna uppdragna till armhålorna?
Citera
2024-01-29, 12:21
Medlem
swehardrockers avatar
Jag tycker dock att Christofer och Adde är lika i sitt sätt. Adde är bara Christofer om han hade mer självförtroende. Det som stör mig är Catja efter ha läst senaste intervjun med henne. Hon verkar verkligen falla för män som behandlar henne som en prinsessa tills hon sen tröttnar typ
Citera
2024-01-29, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Så som de behandlade Christofer i sista avsnittet var fan det fulaste jag sett i ett svenskt program.

Här är ditt ex som du ville gifta dig med, som du var kär i och fortfarande har känslor för och inte har dejtat någon ny sen henne. Förresten så tog vi in hennes nya kille här också som vi ska visa upp inför miljontals tittare över hela världen. Som hon gillar mer än dig för hon tyckte du var för snäll och hon tycker du är oattraktiv som flera miljoner nu känner till.

De lär Sergio som visat sig vara ett jävla as komma billigt undan men Christofer skulle få massa skit, för att?

Jag hade fan brutit ihop om man hade med mitt ex och hennes nya kille på världens just nu största TV-program. Han borde lämnat studion direkt i protest när de sa att de skulle ta med hennes nya kille. Om ni inte håller med mig att det de gjorde mot Christofer var helt fruktansvärt fult, då har ni aldrig varit kär i någon.
Håller med till 100%. Christofer är sannerligen ingen ängel och visade sitt rätta jag när han fick nog av Catja, men det rättfärdigar ändå inte den elaka idén att ta in Catjas stolpskott till kille för att strö extra mycket salt i såret.
Citera
2024-01-29, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swehardrocker
Jag tycker dock att Christofer och Adde är lika i sitt sätt. Adde är bara Christofer om han hade mer självförtroende. Det som stör mig är Catja efter ha läst senaste intervjun med henne. Hon verkar verkligen falla för män som behandlar henne som en prinsessa tills hon sen tröttnar typ
Catja är definitionen av en basic bitch. Ser bra ut och kan mingla runt i sociala sammanhang men saknar egenskaper utöver detta.

Tyvärr räcker det med ett bra utseende hos kvinnor idag för att få desperata män på kroken. Dessa män göder deras självförtroende utan att kvinnorna själva behöver anstränga sig.
Citera
2024-01-29, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Call-me-Karen
Kan inte annat än att hålla med dig i detta. Riktigt fult gjort.

Är det bara jag eller påminner inte Adde om Steve Urkel med byxorna uppdragna till armhålorna?
Jo det har du rätt i. Känns nästan som att han är ett konstprojekt.

Vilken normal människa pratar så ingående och passionerat om hur man vill bli uppfattad av andra? Riktiga power couples har inget behov av att förställa sig. De är sig själva.
Citera
2024-01-29, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Christofer är den minst vettiga killen, iaf när det kommer till relationer. Men det kan ju vara att hans oförmåga visades mer eftersom han var den enda mannen med en partner som verkade helt ointresserad.

Han verkar iaf inte fatta hur saker och ting fungerar. Han borde lyssna på typ Andrew Tate eller någon liknande figur som snackar ärligt om relationer men det skulle han aldrig göra för han har redan bestämt sig för vad som är rätt och fel, bra och dåligt o.s.v. trots att han har helt fel.

Han kallar Oskar för pussy whipped? Snacka om projektion.

Men om jag skulle gissa är det hans uppväxt i en lite knäpp familj som satt sina spår. De snackade om att man inte ska dra fram skelett ur garderoben utan typ sopa saker under mattan som svar till att Catja sa att Christofer kanske blir för snäll ibland. Va?? Vad pratar de om? Kanske var klippningen bara?
Verkar finnas en rädsla i hela familjen för att vara äkta och prata ärligt om saker.

Hans syster är sjukt vacker dock.

Christofer kändes i återträffen lite som Frank Grimes som är sur och avundsjuk på Homer Simpson(Sergio) och undrar hur fan Sergio kunde få en så fin tjej när Sergio gör allting fel.

Sergio är helt borta i skallen och hans liv verkar vara kaos men han verkar vara varm, rolig att vara med, han är obrydd och har iaf en front av självrespekt.
Betydligt mer spännande för en kvinna än en komplimangs-robot.

So, what’s up Grimey?
Citera
2024-01-29, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Jag håller med. Till revealen hade Emilia valt dom gräddvita långbyxor hon anser framhäver hennes rumpa allra bäst, eftersom vissa killar gett henne komplimanger för just röven.

Det var därför en stolt Emilia gjorde en liten piruett för Lukas när dom först sågs.

Problemet är bara att smaken är olika, och Lukas föredrar små nätta blondiner med en kropp som från sidan ser ut som ett P.
Tror ärligt talat att Lukas inte vet vad han föredrar. Känns helt tom faktiskt. Varför är man med i ett sådant här experiment om man inte känner sig redo eller någorlunda säker på vad man letar efter? Resultatet blev att han sårade Emilia och själv framstod som förvirrad. Lose-lose.
Citera
2024-01-29, 12:31
Medlem
limen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TmeVernissage24
Något jag har funderat på;
Själva ordspråket ”love is blind” som härstammar från Shakespeares poesier syftar väl på att man blir blind för verkligheten och allt dåligt/ont när man är kär?
O inte i den meningen att man blir kär i någons personlighet och att utseende inte är viktigt?

…känns ju flummigt o basera hela seriens koncept på ett missförstådd ordspråk? 🤔

Tänkt på det jag med. Det blir konstigt när de i slutet frågar om experiment fungerade och om kärleken är blind.
De gifta svarar ja.
Fattar hur programmet menar men det krockar med ordspråkets mening helt klart.

Tror att Amanda kommer att inse att hennes kärlek till Sergio är blind. Hoppas det, då han verkar vara en manipulerande narcissist
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in