2024-01-28, 11:56
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av velcro-a-rip-off
Du e inte den första som skriver detta här, tyvärr är de inte sant.

Revenue Streams 2022
iPhone $205.5B
Mac $40.18B
iPad $29.3B
Wearables, Home, and Accessories $41.24B
Services $78.13B

Kan du presentera vinsterna från exat samma kategorier är du snäll. Så får vi se.
Citera
2024-01-28, 12:15
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Tänk att man kollar på dessa siffror och drar slutsatsen att tesla kommer revolutionera världen med real world Ai 😭.

Finns en anledning till att Apple kan ha 40-50%iga bruttomarginaler långsiktigt och göra mer vinst varje år än under teslas existens.

Samtidigt är 94.4% av Teslas försäljning bilar till samma marginaler som P/E 5 tråkiga bilbolag.

Om Wall Street var en chatbot är det ganska exakt vad den hade sagt. Och vi vet hur kass Wall Street är på siffror som inte skedmatas till dem.

Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Hitills har du konstaterat:

-Att det är ignorant och skrattretande att säga att FSD ligger före konkurrenterna, "ljusår bakom namn som AutoX, Waymo, Zoox, Cruise, deeproute ai, pony Ai, Baidu, Argo Ai, Nuro, Didi, Weride osv osv", och att datan mobileye sitter på slår alla andra i hästlängder.
-Teslas 4680-cell är bara en större cylindrisk cell utan någon ny teknik inuti eller när den tillverkas.
-Att det vore skrattretande att ens prata om Tesla Bot som en seriös idé.
-Kallar det för en myt som Tesla sekten kommit på att Toyota har ratat batterier.
-Kallat ARK invest för "så delusional man kan bli".
-
Citera
2024-01-28, 14:43
Medlem
Teslas nya lågpris bil-projekt Redwood

https://www.youtube.com/watch?v=5960cMOZvm8
Citera
2024-01-28, 16:40
Medlem
Citat:
Kan du presentera vinsterna från exat samma kategorier är du snäll. Så får vi se.

Oj svarar du på mig igen?
Kan du inte svara på mina andra frågor då också?

Eftersom jag inter en liten bitch så svarar jag på din fråga.

Gross margin på hårdvara för apple är ish 40% och på mjukvaran ish 70%

300* 0.4 = 120
80 * 0.7 = 56

Så fortfarande tjänar apple mer pengar på hårdvara än mjukvara. Även med detta sagt är majoriteten av mjukvaran dom säljer beroende på hårdvaran, dvs apple har inte en hög värdering för att dom säljer mjukvara. Bara idioter tror det.

Apple har en hög värdering för dom säljer en lyxorodukt till en bred marknad.

Din tur:
Var fick analysen sina siffror på produktionskostnaden ifrån?
Och varför sa du att att analysen satte ett värde på Tesla på 2.3T när dom inte gjorde det?
Citera
2024-01-28, 19:04
Medlem
Fackmannens avatar
Citat:
Ett brott av $260 är inte bra för short sellers. Kan bli ganska bra fart upp till $280.

27 dec 2024....
Det blev hissen rakt ner till $183 istället.
Jag köper 1000 aktier nästa gång de går under $100!
Citera
2024-01-28, 20:18
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fackmannen
27 dec 2024....
Det blev hissen rakt ner till $183 istället.
Jag köper 1000 aktier nästa gång de går under $100!

Det fanns ett gigantiskt köpblock där uppe som slog ifrån direkt. Vi har ett ännu större mellan $125-150. För att Tesla skall falla så lågt som till $100 så behövs en mindre katastrof på aktiemarknaden. Det vore ett otroligt köpläge. I närtid ser vi en rekyl. Wall Street har en regel att vänta i tre dagar innan de köper en stor dip. Rapporten var förhållandevis bra men marknaden surar för att Tesla inte gag någon guidance och tvingar Wall Street att göra sitt jobb. De är fullkomligt värdelösa.
Citera
2024-01-29, 17:23
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Teslas nya lågpris bil-projekt Redwood

https://www.youtube.com/watch?v=5960cMOZvm8

Risken är väl att den kommer sluka kunder från modell 3. Men det är ju klart dom stora vinsterna är ju FSD,energiprodukton och robotar ändå eller hur det nu var...det lanseras nästa år har jag hört från supersäker youtubekälla..
Citera
2024-01-30, 08:18
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av velcro-a-rip-off

Eftersom jag inter en liten bitch så svarar jag på din fråga.

Snabb fråga. Vad är man om man tjatar huvudet av någon i dagar istället för att göra en snabb sökning och hitta det på några sekunder?

Jag ville se hur lång tid det skulle ta dig att hitta det som bokstavligen finns fastnålat högst upp på Cern Bashers twitter.
Citera
2024-01-30, 08:49
Medlem
Citat:
Snabb fråga. Vad är man om man tjatar huvudet av någon i dagar istället för att göra en snabb sökning och hitta det på några sekunder?

Jag ville se hur lång tid det skulle ta dig att hitta det som bokstavligen finns fastnålat högst upp på Cern Bashers twitter.

Vad spelar det för roll vad han har på sin Twitter? Du frågade om analysen du länkade.

I den analysen så hade han inga uppgifter om vart han hade fått produktionskostnaden ifrån. Och det har du fortfarande inte lyckats leta fram.

Så, frågorna återstår, och dom blir bara fler och fler eftersom du inte svarar:

Var fick han produktionskostnaden på bottarna ifrån?
Varför ljög du och sa att analysen satta ett future value på Tesla som den inte gjorde.
Och har du ändrat uppfattning ang Apple nu när jag skickade dig siffrorna du bad om?

Och för att svara på din fråga:
Du. Det är du som är en liten bitch som inte vågar svara på mina frågor eller rentav erkänna att du har haft fel.

Det är ett anonymt forum, och ändå måste du ignorera frågor och flytta mållinjen för att försöka "vinna" ett argument där du VET att du har fel. Det är ju tragiskt.
Citera
2024-01-30, 20:03
Medlem
raskenss avatar
Intressantanalys av teslas bokslut för 2023.

Rätt så många obehagliga saker står med klartext. Men men jag är säker på att teslas believers kommer gå i döden för att hålla uppe kursen.

https://youtu.be/BcuAHNiSJT8?si=r-xvaGPmAq-Y_7DK
Citera
2024-01-30, 20:27
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Intressantanalys av teslas bokslut för 2023.

Rätt så många obehagliga saker står med klartext. Men men jag är säker på att teslas believers kommer gå i döden för att hålla uppe kursen.

https://youtu.be/BcuAHNiSJT8?si=r-xvaGPmAq-Y_7DK

Haaaha, det enda som är mer efterblivet än kanalen är kommentars fältet. Måste kika in där om ett par år och se vad dessa haters tycker om allt som hänt.
Citera
2024-01-31, 15:12
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Haaaha, det enda som är mer efterblivet än kanalen är kommentars fältet. Måste kika in där om ett par år och se vad dessa haters tycker om allt som hänt.

Precis min tanke för 4 år sen då tänkte jag man kunde kika in i denna tråd igen och se om det är samma religösa dyrkan av robotfantasier om världsdominans med FSD om Tesla är en dominerande energiproducent.

Det bidde en tummetott, men hoppet är det sista som Muskoviterna överger.

Det har varit väldigt tyst om tunnebyggen, Dojo floppade, Solar roof blev tvärstopp. Det är bara Muskoviterna som inte ser trenden.

Behöver jag påpeka att Tunnelbanan Musk byggde i Las vegas Mega-total-hyper-floppade. Fast Muskoviterna håller nog inte med. Hyperloop är dödare än Holländska tulpanlökar, om man nu kan vara dödare än det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in