2024-01-28, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej, hon ville inte ha barn med honom för han förväntade sig en traditionell hemmafru. Dvs ha barn med honom i ett land som USA hade inneburit för henne som 20 nånting att offra allt övrigt av sitt liv.
det offret hade ingen krävt av en man på 20, men att kräva det av kvinnor är "normalt".

Du framställer saker och ting på ett djupt oärligt sätt. De allra flesta kvinnor mår bäst av denna roll. Traditionella äktenskap och människor som följer traditionella könsroller är lyckligare, har bättre äktenskap, hälsosammare sexliv och bättre relationer.

Lögnen du prackar på unga kvinnor, "the strong independent woman™", nämligen att man ska göra karriär, ha en mängd lösaktiga och korta relationer tills man är 40 år och försöka ingå i den manliga rollen så mycket som möjligt som kvinna borde försättas med en varningstext till alla unga kvinnor att om att du gör dessa livsval har du avsevärt högre risk att bli olycklig, deprimerad, ensam och få ett allmänt misslyckat och dåligt liv.

Varför ska samhället så kraftigt uppmuntra kvinnor och människor till en livsstil som vi vet har sämre utfall rent statistiskt sett? Sen kan det förstås finnas kvinnor som faller utanför normen där en alternativ livsstil är bättre, men sådana har alltid funnits, även i det fungerande och hälsosamma samhälle du hatar så mycket.
Citera
2024-01-28, 09:58
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Nej det har jag inte. Det räcker väl att läsa vad män skriver här på flashback för att inse att det inte är det?

Men om det nu är som du beskriver det finns det väl ingen anledning till oro? Då är ju den svenska folkstammen säkrad och den vite mannen kan andas ut.

Det förefaller mera vara avhängigt svenska kvinnor än svenska män. Det är heller inte omöjligt att det föreligger mer än vara en svensk-fråga här. Jag vet inte hur undersökt det är, men kanske är det en könsskillnad. Det ser dessvärre riktigt illa ut för den svenska folkstammen på några generationer.
Citera
2024-01-28, 10:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Står ingenstans i artikeln att hon alltid längtat efter barn men att elaka feminister mobbade henne när hon nämnde det utan hon vaknade bara upp en dag efter 39år och kännde en lust för det.
Finns absolut inget som indikerar att det skulle vara något annat än hennes eget val.
Har jag sagt något om barnlängtan eller du är du bara dum i huvudet?

Hon skyller på feminismen bland annat. Testa läs artiklarna du kommenterar.

Citat:
Något som hon nu delvis skyller på den feministiska rörelsen.
Citera
2024-01-28, 10:09
Medlem
[quote=Strix m/94|87188263]
Citat:
Det tror jag att Du vet. Det är fertila kvinnor som är styrande för befolkningsutvecklingen. Det behövs avsevärt fler kvinnor för att de flesta män skall kunna reproducera sig, men påfallande få män för att kvinnor skall kunna reproducera sig. Det finns ingen jämlikhet i reproduktionshänseende.

Jag är för harmoniska och sammanhållande familjerelationer, medan Du ständigt använder invektiv, nedsättande uttryck och hatfulla påståenden om män. Jag tror det framgår med all önskvärd tydlighet vem av oss som är hatisk.

Nej, det är inte faktumet att kvinnor är fertila, som styr om människor väljer att skaffa barn eller inte, Uven. Det är betydligt mer: vill jag/ vi ha barn, vill jag/ vi ta hand om barn rättvist, klarar jag/ vi av uppgiften, är det en bra värld/ samhälle att sätta barn i etc.

När män agerar jämställt, dvs verkligen TAR sin del av de reella kostnaderna dvs även det praktiska omsorgsarbetet om barn, så ökar kvinnors vilja att skaffa barn.

och det är DÄR som samhällen som vill ha 2,1 i nativitet måste jobba, och inte som du tycker via att förtrycka kvinnor åt helvete.

Jag är också för harmoniska, sammanhållande relationer Uven, men till skillnad från dig så är jag alltså intresserad av att det ska gälla för BÅDA parter, och inte bara för män, som du enkom är intresserad av, eftersom du totalt saknar ALL inlevelseförmåga och ens intresse i hur kvinnor har det.

Du hittar iINGEN motsvarighet till dina politiska ideer av förtryck mot kvinnor, mot män i min ideologi.

Är inte JAG här som vill TVINGA män mot sin vilja att skaffa barn, som straff för att de haft mage! att haft sex, eller tvinga MÄN ta hand om dem ensamma, för att HA HA! de fötts med testiklar, och dessutom straffas extra och tvingas göra det utan barnbidrag...

Citat:
Den senaste klimatkatastrofen vi drabbades av i Sverige var Lilla istiden. Enstaka torra somrar eller kalla vintrar är inga katastrofer. Inte ens översvämningar kan räknas dit.

Jo jag vet att du inbillar dig att när övriga världen drabbas av enorma problem klimatmässigt, så kommer lilla Sverige fungera precis som förut. Inget kommer hända oss gällande matimport, energi, invasionsrisker etc. ohh noo....
Citera
2024-01-28, 10:25
Medlem
Citat:
Nej, det är inte faktumet att kvinnor är fertila, som styr om människor väljer att skaffa barn eller inte, Uven. Det är betydligt mer: vill jag/ vi ha barn, vill jag/ vi ta hand om barn rättvist, klarar jag/ vi av uppgiften, är det en bra värld/ samhälle att sätta barn i etc.

När män agerar jämställt, dvs verkligen TAR sin del av de reella kostnaderna dvs även det praktiska omsorgsarbetet om barn, så ökar kvinnors vilja att skaffa barn.

Detta är en lögn, då det finns ett tydligt samband mellan hur mycket man löst upp traditionella könsroller i ett samhälle och hur "jämställt" det är med låga födelsetal. Födelsetalen har stadigt sjunkit överallt där din samhällsmodell har implementerats, och hade din verklighetsfrånvända hypotes varit korrekt hade vi istället sett en stadig ökning av födelsetalen sedan 1970-talet. Ditt samhällsexperiment har misslyckats på alla plan. Kvinnor är olyckligare än någonsin på ett personligt plan, människor är ensammare än någonsin(Sverige är förmodligen världens mest ensamma land) och det föds för få barn för att upprätthålla landets och samhällets framtid.
Citera
2024-01-28, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Och där smet Du från det påståendet igen.

Emedan det är mest kvinnor som initierar skilsmässor, så tror jag att Du just vidgått att kvinnor i högre grad skapar dysfunktionella relationer. Det skulle stämma rätt bra med mina observationer från verkligheten.

Emedan det mest är kvinnor som initierar skilsmässa så verkar det vara mest kvinnor som har SKÄL till detta. Vilket även styrks av forskning kring vilket kön det är som vinner mest på att leva i äktenskap, japp det är INTE kvinnor.....Och vilket kön det är som ex utövar mest grovt våld, ägnar sig mest åt sexuellt våld och utnyttjande, är mest kriminell, missköter mest sin del av ansvar för barn och hem, är mest skuldsatt, mest spelmissbrukare, använder mest droger....etc... av alla SKÄL som kan ligga bakom dåliga relationer.

Men just ja!! ALLT ovan är ju kvinnans FEL och ANSVAR, eller hur Uven, Är ju så din typ av ideologi alltid förklarat det när män beter sig dåligt, OM man nu ens tyckt att ovan beteende ens varit dåligt och inte är tecken på positivt manlighet....boys are boys.

Citat:
...och nu har hon offrat något viktigare och ångrar sig. Undrar om hon på slutet kan sammanfatta sitt liv med att hon gjorde något så mycket viktigare än att bilda familj och skaffa barn.

Japp, hon är lessen för att hon inte har barn. Och hon anklagar helt fel ideologi för det faktumet.
Hon borde slå näven i bordet och kräva att det amerikanska samhället börjar satsa på vettig barnomsorg, och att amerikanska män blir mer jämställda, så kvinnor slipper välja mellan barn eller sin självständighet.

Citat:
Det finns inga lagar som förbjuder personalen att säga upp gid. Dummer.
Det har fö delvis skett genom etablerandet av privata läkarmottagningar av olika slag.

Precis, sjukvården börjar krisa, tack vare att högern så länge undlåtit att satsa på den offentliga omsorgen för att istället sänka skatter åt det mest rika.
I en nära framtid så kommer sjukvård inte längre vara gratis eller jämlik. Så alla de där lusfattiga pensionärerna kommer inte kommer få sina höftoperationer utan tvingas levs med svår smärta....medan de rika däremot har möjlighet till subventionerad botoxfyllning nr 400.
Så går det när pengar ska vara det enda som ska styra.
Toppen inte sant.

Citat:
Det må vara att det inte räcker, men utan teknisk utveckling och ökad ekonomisk förmåga så är det ta mig 17 en omöjlighet.

Nej, återigen, titta på div historiska samhällen som bevisligen fungerade hyfsat jämlikt och jämställt.
Citera
2024-01-28, 10:40
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:

och det är DÄR som samhällen som vill ha 2,1 i nativitet måste jobba, och inte som du tycker via att förtrycka kvinnor åt helvete.

Det är mängden fertila kvinnor som styr dem potentiella demografiska utvecklingen. Om dessa väljer att inte skaffa barn, så hjälper inte vad vi andra önskar oss.

Som tidigare visats, finns det mycket svagt stöd för att ökad jämställdhet leder till ökad nativitet. Lever Du under jämställda förhållanden? Har Du fött många barn? De kvinnor som föder flest barn i Sverige är i allmänhet inte de som lever under mest jämställda förhållanden.

Citat:
Jag är också för harmoniska, sammanhållande relationer Uven, men till skillnad från dig så är jag alltså intresserad av att det ska gälla för BÅDA parter, och inte bara för män, som du enkom är intresserad av, eftersom du totalt saknar ALL inlevelseförmåga och ens intresse i hur kvinnor har det.

Du hittar iINGEN motsvarighet till dina politiska ideer av förtryck mot kvinnor, mot män i min ideologi.

Jag har varit gift i åratal. Varför tror Du att Du vet bättre om ett harmoniskt familjeliv än vad jag gör?

Citat:
Är inte JAG här som vill TVINGA män mot sin vilja att skaffa barn, som straff för att de haft mage! att haft sex, eller tvinga MÄN ta hand om dem ensamma, för att HA HA! de fötts med testiklar, och dessutom straffas extra och tvingas göra det utan barnbidrag...

Vad i all världen är detta för stolligheter? Är Du bakfull?

Citat:
Jo jag vet att du inbillar dig att när övriga världen drabbas av enorma problem klimatmässigt, så kommer lilla Sverige fungera precis som förut. Inget kommer hända oss gällande matimport, energi, invasionsrisker etc. ohh noo....

Jag tror Du ser fel sorts risker. De verklige riskerna är redan här, och helt hemmaskapade av svenska politiker, journalister och allehanda samhällsfiender.
Citera
2024-01-28, 10:46
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Emedan det mest är kvinnor som initierar skilsmässa så verkar det vara mest kvinnor som har SKÄL till detta. Vilket även styrks av forskning kring vilket kön det är som vinner mest på att leva i äktenskap, japp det är INTE kvinnor.....Och vilket kön det är som ex utövar mest grovt våld, ägnar sig mest åt sexuellt våld och utnyttjande, är mest kriminell, missköter mest sin del av ansvar för barn och hem, är mest skuldsatt, mest spelmissbrukare, använder mest droger....etc... av alla SKÄL som kan ligga bakom dåliga relationer.

Men just ja!! ALLT ovan är ju kvinnans FEL och ANSVAR, eller hur Uven, Är ju så din typ av ideologi alltid förklarat det när män beter sig dåligt, OM man nu ens tyckt att ovan beteende ens varit dåligt och inte är tecken på positivt manlighet....boys are boys.

Nu är Du i våldsargumentationen igen, trots att Du alltid smiter jag jag avkräver Dig något slags belägg för att våld är en bärande orsak till alla skilsmässor, eller i alla fall till huvuddelen av dem.

Som man, och helnykterist och garanterat drogfri, kan jag ändå ha en viss förståelse för de män som missbrukar efter att ha hamnat i klorna på ett relationsproblematiskt huskors. Det kan vara så att män beter sig så där just för att de lever under emotionellt påfrestande förhållanden.

Citat:
Japp, hon är lessen för att hon inte har barn. Och hon anklagar helt fel ideologi för det faktumet.
Hon borde slå näven i bordet och kräva att det amerikanska samhället börjar satsa på vettig barnomsorg, och att amerikanska män blir mer jämställda, så kvinnor slipper välja mellan barn eller sin självständighet.

Feminism är alltid fel ideologi. I både USA och Sverige har det gått så långt, att jag som far inte är säker på om jag skall rekommendera äktenskap när min som växer upp. För en man är det ett enormt risktagande om man är ansvarsfull och hängiven sin familj.
Citera
2024-01-28, 11:19
Medlem
Citat:
Det är mängden fertila kvinnor som styr dem potentiella demografiska utvecklingen. Om dessa väljer att inte skaffa barn, så hjälper inte vad vi andra önskar oss.

Samma går att säga om män, om män väljer att inte skaffa barn, ex via att inte ha oskyddat sex så
blir det inga barn, eller alldeles för få. Och det gäller alltså också om män inte har nån lust ta hand om barn, då vill heller inte kvinnor i lika hög grad skaffa barn.
Att barn enkom skulle handla om kvinnor är trams från början till slut.

Citat:
Som tidigare visats, finns det mycket svagt stöd för att ökad jämställdhet leder till ökad nativitet. Lever Du under jämställda förhållanden? Har Du fött många barn? De kvinnor som föder flest barn i Sverige är i allmänhet inte de som lever under mest jämställda förhållanden.

"mycket svagt stöd"? Det finns SIFFROR på detta Uven. Det SYNS i nationers olika nativitetssiffror.
När fan ska du fatta detta?
och invandrar kvinnor i Sverige SLUTAR föda massa barn efter en generation, vet du varför+ Jo för då slipper de det patriarkala TVÅNG och Förtryck som du såååå gärna vill återinföra till Sverige.

Citat:
Jag tror Du ser fel sorts risker. De verklige riskerna är redan här, och helt hemmaskapade av svenska politiker, journalister och allehanda samhällsfiender.

Är inte JAG som ser detta Uven, Utan en samlad kår av klimatforskare.

Men just ja, de har ju säkert fel, kontra en Uvexpert..
Citera
2024-01-28, 11:30
Medlem
Citat:
Nu är Du i våldsargumentationen igen, trots att Du alltid smiter jag jag avkräver Dig något slags belägg för att våld är en bärande orsak till alla skilsmässor, eller i alla fall till huvuddelen av dem.

Du är verkligen seriöst dum i huvudet.

Våld är 1 delorsak.
Sexuellt våld och utnyttjande är 1 delorsak.
Misskötsel av barn och hem är 1 delorsak.
Missbruk av alla de slag är 1 delorsak.
Skulder är 1 delorsak.
etc etc.

Allt ovan domineras av män, och all ovan tillsammans ger en statistisk av att kvinnor oftare har skäl lämna en man än motsatsen, för nej kvinnor är inte lika ofta kriminella, slår inte lika ofta sin partner sönder och samman, tar betydligt större ansvar för gemensamt hem och barn, vilket leder till att kvinnor oftare är sönderstressade än män, är mindre skrivna hos kronofogden, vilket gör att den egna inkomsten går till nån annans skulder etc.
Nått mer självklart du behöver få förklarat för dig med stora bokstäver?

Citat:
Som man, och helnykterist och garanterat drogfri, kan jag ändå ha en viss förståelse för de män som missbrukar efter att ha hamnat i klorna på ett relationsproblematiskt huskors. Det kan vara så att män beter sig så där just för att de lever under emotionellt påfrestande förhållanden.

Då bör de skilja sig Uven. varför skiljer sig inte män som lever "under huskors"? så att de istället då tvingas att bli narkomaner? De måste ju vara dumma i huvudet.
hmm?

Citat:
Feminism är alltid fel ideologi. I både USA och Sverige har det gått så långt, att jag som far inte är säker på om jag skall rekommendera äktenskap när min som växer upp. För en man är det ett enormt risktagande om man är ansvarsfull och hängiven sin familj.

Du bör definitivt rekommendera din son att ingå äktenskap, eftersom män fortsatt tjänar rejält på att vara gifta med en kvinna i hälsa, ålder, ekonomi, socialt liv etc...
däremot så bör du kanske inte rekommendera det till en dotter. Betydligt farligare för henne.
Citera
2024-01-28, 12:19
Medlem
Pusts avatar
Feminismen har ju tutat i svenska och andra vita västerländska kvinnor att de har rätt till att (och borde) bete sig som män, alltså knulla runt. Vissa könssjukdomar leder till infertilitet (och en del könssjukdomar skyddar inte kondomer mot, som syfilis och HPV, även om jag misstänker att många inte använder kådis när de ligger runt). Tydligen har ca en femtedel av alla amerikaner en könssjukdom, och siffran bör vara något liknande bland svenskar. Jag känner till några historier där svenska kvinnor i 30-årsåldern inte kunde få barn och försökte med upprepade missfall.
Citera
2024-01-28, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Feminismen har ju tutat i svenska och andra vita västerländska kvinnor att de har rätt till att (och borde) bete sig som män, alltså knulla runt. Vissa könssjukdomar leder till infertilitet (och en del könssjukdomar skyddar inte kondomer mot, som syfilis och HPV, även om jag misstänker att många inte använder kådis när de ligger runt). Tydligen har ca en femtedel av alla amerikaner en könssjukdom, och siffran bör vara något liknande bland svenskar. Jag känner till några historier där svenska kvinnor i 30-årsåldern inte kunde få barn och försökte med upprepade missfall.
Menar du med detta att kvinnor inte ska ha samma "rätt" som män att ha det sex de nu vill ha?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in