[quote=Strix m/94|87188263]
Citat:
Det tror jag att Du vet. Det är fertila kvinnor som är styrande för befolkningsutvecklingen. Det behövs avsevärt fler kvinnor för att de flesta män skall kunna reproducera sig, men påfallande få män för att kvinnor skall kunna reproducera sig. Det finns ingen jämlikhet i reproduktionshänseende.
Jag är för harmoniska och sammanhållande familjerelationer, medan Du ständigt använder invektiv, nedsättande uttryck och hatfulla påståenden om män. Jag tror det framgår med all önskvärd tydlighet vem av oss som är hatisk.
Nej, det är inte faktumet att kvinnor är fertila, som styr om människor väljer att skaffa barn eller inte, Uven. Det är betydligt mer: vill jag/ vi ha barn, vill jag/ vi ta hand om barn rättvist, klarar jag/ vi av uppgiften, är det en bra värld/ samhälle att sätta barn i etc.
När män agerar jämställt, dvs verkligen TAR sin del av de reella kostnaderna dvs även det praktiska omsorgsarbetet om barn, så ökar kvinnors vilja att skaffa barn.
och det är DÄR som samhällen som vill ha 2,1 i nativitet måste jobba, och inte som du tycker via att förtrycka kvinnor åt helvete.
Jag är också för harmoniska, sammanhållande relationer Uven, men till skillnad från dig så är jag alltså intresserad av att det ska gälla för BÅDA parter, och inte bara för män, som du enkom är intresserad av, eftersom du totalt saknar ALL inlevelseförmåga och ens intresse i hur kvinnor har det.
Du hittar iINGEN motsvarighet till dina politiska ideer av förtryck mot kvinnor, mot män i min ideologi.
Är inte JAG här som vill TVINGA män mot sin vilja att skaffa barn, som straff för att de haft mage! att haft sex, eller tvinga MÄN ta hand om dem ensamma, för att HA HA! de fötts med testiklar, och dessutom straffas extra och tvingas göra det utan barnbidrag...
Citat:
Den senaste klimatkatastrofen vi drabbades av i Sverige var
Lilla istiden. Enstaka torra somrar eller kalla vintrar är inga katastrofer. Inte ens översvämningar kan räknas dit.
Jo jag vet att du inbillar dig att när övriga världen drabbas av enorma problem klimatmässigt, så kommer lilla Sverige fungera precis som förut. Inget kommer hända oss gällande matimport, energi, invasionsrisker etc. ohh noo....