Citat:
Ursprungligen postat av
censuria
Man borde dra in rösträtten från en hel del skulle jag vilja säga. Majoriteten av kvinnorna, i synnerhet de yngre. Och en del "män", alla tillhörande den yngre skaran som försöker imponera på nämnda kvinnor.
Kvinnor brukar nyktra till när de fått barn, när de fått sitt uppvaknande "Va? Ska mitt barn ska växa upp i det här?"
Och på vilket vis menar du att indragen rösträtt för kvinnor, skulle göra att de lättare blev mammor? Makes no sense. Melissa hade i övrigt ett
inneboende behov av självständighet. Hon är dessutom inte feminist. Men har varit hemmafru. Inget av detta hjälpte henne särskilt mycket... Hon ville ändå inte ha barn. Förens hon träffade
rätt man att få barn med, som gav henne självständighet. Tyvärr var han för gammal.
Men indragen rösträtt för Melissa hade nog inte gjort att hon träffat rätt man i tid ändå... Eller du kanske inbillar dig det?
Det är ju lite det som är det viktiga för att kvinnor ska vilja ha barn
på riktigt och inte bara "instinktivt": att de träffar rätt man att få barn med.
Ipsi har ett mycket bättre förslag gällande detta med indragen rösträtt för kvinnor:
Citat:
Ursprungligen postat av
Ipsi
Är det inte bättre att bara ha ett alternativ att rösta på som i Nordkorea? Då får alla rösta men ingen kan rösta fel.
Och 10 frisyrer också. Vilka är de enda man får välja på.
Givetvis behöver detta införas i USA också, så att Melissa kan rösta rätt. Hade hon bara kunnat rösta rätt, hade hon nog haft barn nu. För på något magiskt vis hade nog det inneburit att hon träffat make nummer 2 när hon var yngre. jag vet inte hur. Men censuria vet nog.