Citat:
Ursprungligen postat av
Goldentie
Han har begått brott i USA vilket gör det mer troligt att det är dit han blir utlämnad. Sverige har inget intresse att bli utnyttjad av någon som inser att straffen är betydligt lindrigare av någon som inte begått brotten i Sverige. Jag kan ha fel, men det är väl bara livstidsdömda, då menar jag riktig livstid, eller dödsdömda som av humanitära skäl begärs utlämnade till Sverige. Han skulle ha tänkt på det innan han trashtalkade landet och kallade svenskar för luffare
Det är inte bara "mer troligt" utan det är det enda alternativet då Sverige inte alls har med detta att göra annat än sedvanligt konsulärt bistånd som vilken svensk medborgare som helst har rätt till som hamnar i samma situation oavsett vilket land det gäller.
Jag förstår inte varför folk inte förstår detta, Olof inkluderat, utan hela tiden blandar i en "utlämning" till Sverige då detta inte ens är ett alternativ annat än om Spanien deporterar honom till just Sverige men där är chanserna så gott som obefintliga.
Nedan vet jag inte ens vad det skulle betyda men tror inte det är relevant för Olof och denna tråd ändå.
"Jag kan ha fel, men det är väl bara livstidsdömda, då menar jag riktig livstid, eller dödsdömda som av humanitära skäl begärs utlämnade till Sverige."