2024-01-28, 07:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Han kommer knappast att vara slut som artist, tvärtom kommer han skriva böcker om sin tid i fängelset, sitta i olika tv soffor och förklara hur världen funkar, fan detta kanske kan bli det genombrott olof väntat på?

Kommer han bjudas in till de olika lekprogrammen som skapas för svenska kvartskändisar?

Absolut blir han inbjuden till samtliga youtubers som har en förkärlek för tidigare interner. Det skall väl vara Anjo då, som inte vill ha han i sin påkostade studio, men han har nog fullt upp med att själv hålla sig utanför fängelsets murar
Citera
2024-01-28, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
"Som ett köttstycke"...

Han borde nog ha valt en annan liknelse.

lol, ja fettstycke passar bättre.
Citera
2024-01-28, 07:27
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorabora
Fetknoppen är färdig som artist.
Det hoppas jag inte. Olof har med sin kombination av verbalitet, energi, intelligens, storhetsvansinne, ambition och kaospersonlighet stor potential för att glädja oss med olika vansinnigheter om han får vara på fri fot. En sorts manlig Cissi Wallin som det är mer drag i.

Hoppas han slipper lös på något sätt och hittar på nya galenskaper. Han får gärna (försöka) bli politiker, journalist eller artist.
Citera
2024-01-28, 07:28
Medlem
Novus4212s avatar
Olof verkar jävligt trög.

"Vill bli utlämnad till Sverige"...för vad?

Hade Sverige velat ha honom så hade det varit den enklaste saken i världen att få honom arresterad och utlämnad enligt en Europeisk Arresteringsorder.

Hade horan varit i Sverige så hade USA kunnat begära att åtalen skulle hanteras i Sverige för en utlämning från Sverige är omöjlig enligt svensk lag.

Nu när USA vill ha honom så kommer det att bli utlämning till USA, om USA vill ha honom utlämnad, det handlar bara om hur lång tid det kommer att ta.

Går Olof med på en utlämning så ca 3-6 månader beroendes på hur snabba Spanien är i sin administration (inte för att dom är kända för att vara snabba precis) men vill fettot fightas emot en utlämning kan det ta flera år OCH med en stor sannolikhet att fettot får mer tid än om han hade played ball så att säga.

Sen kommer fettot inte att hamna hos Crips and Bloods precis utan med största sannolikhet i ett federalt fängelse för personer som riskerar deportering efter att ha avtjänat sitt straff.

Han kommer att få sitta i ett CCA eller GEO Group fängelse när han väl har fått sitt straff i USA.
Citera
2024-01-28, 07:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Olof verkar jävligt trög.

"Vill bli utlämnad till Sverige"...för vad?

Hade Sverige velat ha honom så hade det varit den enklaste saken i världen att få honom arresterad och utlämnad enligt en Europeisk Arresteringsorder.

Hade horan varit i Sverige så hade USA kunnat begära att åtalen skulle hanteras i Sverige för en utlämning från Sverige är omöjlig enligt svensk lag.

Nu när USA vill ha honom så kommer det att bli utlämning till USA, om USA vill ha honom utlämnad, det handlar bara om hur lång tid det kommer att ta.

Går Olof med på en utlämning så ca 3-6 månader beroendes på hur snabba Spanien är i sin administration (inte för att dom är kända för att vara snabba precis) men vill fettot fightas emot en utlämning kan det ta flera år OCH med en stor sannolikhet att fettot får mer tid än om han hade played ball så att säga.

Sen kommer fettot inte att hamna hos Crips and Bloods precis utan med största sannolikhet i ett federalt fängelse för personer som riskerar deportering efter att ha avtjänat sitt straff.

Han kommer att få sitta i ett CCA eller GEO Group fängelse när han väl har fått sitt straff i USA.

Han har begått brott i USA vilket gör det mer troligt att det är dit han blir utlämnad. Sverige har inget intresse att bli utnyttjad av någon som inser att straffen är betydligt lindrigare av någon som inte begått brotten i Sverige. Jag kan ha fel, men det är väl bara livstidsdömda, då menar jag riktig livstid, eller dödsdömda som av humanitära skäl begärs utlämnade till Sverige. Han skulle ha tänkt på det innan han trashtalkade landet och kallade svenskar för luffare
Citera
2024-01-28, 07:35
Medlem
Hur går det nu för världens mäktigaste bolag? Med flera hundra anställda… (källa: Olof och Fridell)

Tar Fridell över VD posten nu?
Citera
2024-01-28, 07:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rjevik
Hur går det nu för världens mäktigaste bolag? Med flera hundra anställda… (källa: Olof och Fridell)

Tar Fridell över VD posten nu?

Ja vad säger Roberto Escobar om det som hänt? Lämnar han över posten till Fridell eller lägger han ner företaget?
Citera
2024-01-28, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analyscalc
Tjockisen fick äntligen sin bantningskur på ett eller annat sätt serverad. Han borde vara tacksam. Han sprang runt och kommenterade andras kroppar som var långt mycket bättre än hans egen, bevisade tydligt på avundsjuka runt det hela och innerst inne visste han att han inte kunde knulla i närheten av vad de med bättre kroppar kan, då hans penis blev allt mindre och mindre för varje hamburgare. Det hela resulterade i att han skröt om pengar som sin penisförlängare för att kompensera med sitt könsorgan som var täckt i fett.

Nu kommer han för första gången i sitt liv att få se sin kuk och andras om det blir 10 år på kåken minst. Lyckligtvis för honom så täcker hans feta skinkor hans daimkryss och har därav ett skydd första åren inne på kåken.

Är det verkligen sannolikt att han får ett långt fängelsestraff?
Citera
2024-01-28, 09:06
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Han har begått brott i USA vilket gör det mer troligt att det är dit han blir utlämnad. Sverige har inget intresse att bli utnyttjad av någon som inser att straffen är betydligt lindrigare av någon som inte begått brotten i Sverige. Jag kan ha fel, men det är väl bara livstidsdömda, då menar jag riktig livstid, eller dödsdömda som av humanitära skäl begärs utlämnade till Sverige. Han skulle ha tänkt på det innan han trashtalkade landet och kallade svenskar för luffare

Det är inte bara "mer troligt" utan det är det enda alternativet då Sverige inte alls har med detta att göra annat än sedvanligt konsulärt bistånd som vilken svensk medborgare som helst har rätt till som hamnar i samma situation oavsett vilket land det gäller.

Jag förstår inte varför folk inte förstår detta, Olof inkluderat, utan hela tiden blandar i en "utlämning" till Sverige då detta inte ens är ett alternativ annat än om Spanien deporterar honom till just Sverige men där är chanserna så gott som obefintliga.

Nedan vet jag inte ens vad det skulle betyda men tror inte det är relevant för Olof och denna tråd ändå.

"Jag kan ha fel, men det är väl bara livstidsdömda, då menar jag riktig livstid, eller dödsdömda som av humanitära skäl begärs utlämnade till Sverige."
Citera
2024-01-28, 09:12
Avslutad
Citat:
Det är inte bara "mer troligt" utan det är det enda alternativet då Sverige inte alls har med detta att göra annat än sedvanligt konsulärt bistånd som vilken svensk medborgare som helst har rätt till som hamnar i samma situation oavsett vilket land det gäller.

Jag förstår inte varför folk inte förstår detta, Olof inkluderat, utan hela tiden blandar i en "utlämning" till Sverige då detta inte ens är ett alternativ annat än om Spanien deporterar honom till just Sverige men där är chanserna så gott som obefintliga.

Nedan vet jag inte ens vad det skulle betyda men tror inte det är relevant för Olof och denna tråd ändå.

"Jag kan ha fel, men det är väl bara livstidsdömda, då menar jag riktig livstid, eller dödsdömda som av humanitära skäl begärs utlämnade till Sverige."

USA har skickat livstidsdömda till Sverige trots att dem inte bott i Sverige sen barnsben. Hur var det med killen som fick en dödsdom i Thailand? Han kom ju också "hem" trots att han egentligen flyttat till Thailand
Citera
2024-01-28, 09:17
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
USA har skickat livstidsdömda till Sverige trots att dem inte bott i Sverige sen barnsben. Hur var det med killen som fick en dödsdom i Thailand? Han kom ju också "hem" trots att han egentligen flyttat till Thailand

Du blandar äpplen med morötter men det är inte lätt att hålla reda på allt :-)

Du snackar "utlämning" men det är fel utan det är en "överföring" du talar om.

De exemplen du hänvisar till sker under en så kallad "Treaty Transfer" som är ett multilateralt avtal mellan många olika länder, däribland Thailand och USA, som skapar ett ramverk för hur en dömd person, som Olof kommer att bli, kan ansöka om att få avtjäna sitt straff i sitt hemland.

För att få ett sådant beviljat så måste det vara ett tidsbestämt straff. "Livstid" är inte tidsbestämt.
Citera
2024-01-28, 09:28
Avslutad
Citat:
Du blandar äpplen med morötter men det är inte lätt att hålla reda på allt :-)

Du snackar "utlämning" men det är fel utan det är en "överföring" du talar om.

De exemplen du hänvisar till sker under en så kallad "Treaty Transfer" som är ett multilateralt avtal mellan många olika länder, däribland Thailand och USA, som skapar ett ramverk för hur en dömd person, som Olof kommer att bli, kan ansöka om att få avtjäna sitt straff i sitt hemland.

För att få ett sådant beviljat så måste det vara ett tidsbestämt straff. "Livstid" är inte tidsbestämt.

Okej, tnx, man lär så länge man lever. Brott och straff är inte min gata
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in