2022-08-08, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finnsingenamn
Men jag måste ändå medge att Olof är väldigt underhållande

Ja det är han och han är inte helt ute i luvan. Jag håller med han i mycket faktist. Om kriget, Corona, våra politiker mm men det är väl den här kukmätar tävlingen med Jocke jag inte förstår mig på. Och att han hänger med den här lokal som mer framstår som en fiskmås i mina ögon men visst.. Han utnyttjar måsens kanal.
Citera
2022-08-08, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Ja det är han och han är inte helt ute i luvan. Jag håller med han i mycket faktist. Om kriget, Corona, våra politiker mm men det är väl den här kukmätar tävlingen med Jocke jag inte förstår mig på. Och att han hänger med den här lokal som mer framstår som en fiskmås i mina ögon men visst.. Han utnyttjar måsens kanal.

Jag håller med
Citera
2022-08-08, 21:26
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning

Håll med om att jorden är platt också.
Citera
2022-08-08, 21:58
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX

Visa lite respekt. Jorden är plattare än Olof.
Citera
2022-08-08, 22:01
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Visa lite respekt. Jorden är plattare än Olof.

Haha sant.
Citera
2022-08-08, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX

Nej, kanske inte på den. jag tror den är mer fyrkantig.. ◼️
Citera
2022-08-09, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanfar
Kanske inte så mycket som han vill få det att framstå, men det lär ha kommit in en del pengar. När han sålde blufftelefonen blev de avstängda från alla betalningsförmedlare, men en del folk var korkade nog att överföra direkt till bankkonton tillhörandes Olofs företag. En grupp på Facebook där folk som varit utsatta för bedrägeriet diskuterat olika sätt att få tillbaka pengar och polisanmäla har närmare 1000 medlemmar. Lyckades han få 1000 personer att överföra pengar till honom är det en intäkt på drygt fyra miljoner kronor.

Enligt den här artikeln kan Olof och Daniel Reitbergs första kryptovaluta-scam dragit en hel del pengar också.
Summan du nämner, 4 miljoner kronor är vad klarna låste och lämnade tillbaka till köparna. Det var efter att det blev känt att det var ett bedrägeri och alla betalalternativen kasta ut tjockisen och låste pengarna för honom som det övergick till direktöverföringarna. Så att antalet som blev utsatt för det skulle ligga i tusentalet är ytterst tveksamt.

Skulle gissa på att bedrägerierna mot senila pensionärerna i USA gav mer pengar.

Förövrigt så slutade Olofs bedrägerier och affärsidéer i stort sätt samma sekund som Reitberg lurade och övergav Olof, så det är ju inte speciellt svårt att lista ut vem som var hjärnan bakom det hela. Det enda vi sett från Olof efter Reitberg drog är dom tragiska försöken att sälja falsk konst ihop med tjackisen och den nya komiska och totalt floppade fysiska kryptovalutan.

Efter Reitberg lämna verkar det bara gått utför, från att leva lyx i Dubai på stulna pengar till att flytta tillbaka till Sverige och bo med pappa, nu börjar väl kontona gapa tomma och det har blivit dags att sälja sina bilar. Inom något år kommer det vara klockorna som ligger på blocket och efter det blir det väl socialbidrag. Olofs hot om att stämma Reitberg för att han lurat Olof verkar heller inte ha lett till något.

Citat:
Ursprungligen postat av kilimanjarowayup
Du förstår att det blir pinsamt när du skriver det? Tror du på fullaste allvar att han tog tillbaka pengarna han gav bort? Jag förstår såklart att han bombar men inte på ett sånt sätt. Du gör bara det enklare för honom att hålla fasaden när du kommer med såna påståenden!
Det skulle varken vara något nytt eller unikt i influencer-världen att man ger ut något för att sedan ta tillbaka det när kameran stängs av? Det är mer pinsamt att blint tro på allt som visas i sociala medier.

Går du in på youtube kommer du hitta tiotusentals videos med youtubers som ger bort stora summor, bilar osv men majoriteten av det är inte på riktigt.. Ofta är vinnarna släkt eller vänner och i många fall är det till och med skådespelare som fått betalt för att låtsas ta emot sakerna.

Visst, nu handlar det om struntsummor som vem som helst skulle kunna ge bort, men det skulle så klart inte vara en överraskning om det är fejk.
Citera
2022-08-09, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är ett PR-trick som i att pengarna, om dom ens är äkta, togs tillbaka efter filmningen. Det är ingen som har fått några pengar.

Du sitter och försvarar en man som levde på att blåsa gamlingar.
Sluta nu. Han är som han är. Men delat ut några lax i orten, har han definitivt gjort! Du tror väl inte han skulle riskera ngt, som vem som helst på vloggen hade kunnat öppnat truten om lätt?! En sådan små summa att kasta ut har han mer att vinna på än förlora. Kan väl vem som helst räkna ut! Lokal har nog stöttat med sina spar pengar, allt för att hamna på trending! Olof är helt väck, men inte så korkad. Dessutom är han mer försiktig med vissa saker har jag märkt i språket, nu när han fått en chans att leka lite igen på Youtube vill han inte förlora den en gång till!
Just det, På Lill Mongots kanal ja..

Däremot kan det ju diskuteras om klock köpen istället, om det nu är shady skit du vill ha på honom!
Citera
2022-08-09, 11:21
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Sluta nu. Han är som han är. Men delat ut några lax i orten, har han definitivt gjort! Du tror väl inte han skulle riskera ngt, som vem som helst på vloggen hade kunnat öppnat truten om lätt?! En sådan små summa att kasta ut har han mer att vinna på än förlora. Kan väl vem som helst räkna ut! Lokal har nog stöttat med sina spar pengar, allt för att hamna på trending! Olof är helt väck, men inte så korkad. Dessutom är han mer försiktig med vissa saker har jag märkt i språket, nu när han fått en chans att leka lite igen på Youtube vill han inte förlora den en gång till!
Just det, På Lill Mongots kanal ja..

Däremot kan det ju diskuteras om klock köpen istället, om det nu är shady skit du vill ha på honom!
Precis, jag tror inte att han skulle riskera något och det är därför som jag tror att det är fake.
Citera
2022-08-09, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Precis, jag tror inte att han skulle riskera något och det är därför som jag tror att det är fake.
Jaja tro du det då
Citera
2022-08-09, 11:40
Medlem
XtraXs avatar
Kommer bli intressant att se hur han ska hjälpa sjuka barn, tror inte de släpper in Olof, lokal och grizzly på drottning Silvias barnsjukhus...

Barnfamilj vinner lyxresa
9.4%
Ger bort 100K i orten
22%
Hemlös makeover och lgh
25.7%
Hjälper sjuka barn
43%
Citera
2022-08-10, 10:42
Medlem
Rainmans avatar
Olof får mindre och mindre views per video han laddar upp via reallokal. Tror till och med hans fanbase av 12 åringar tröttnat. Snart tröttnar väl reallokal också då det inte ger han några inkomster utan endast lite luft till olofs ego.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in