Citat:
Ursprungligen postat av
skaldjuspudding
Vad jag vet så är det fortfarande på katastrofnivåer. Märker då ingen skillnad i hur produktionen gått nu jämfört med förra året. Kanske tillochmed sämre nu, min lina har stått still rätt mycket nu i början av året och har nästan bara tillverkat riktigt dåligt material.
Det fetade är viktigt, man kan rent tekniskt (utan att ljuga) säg att "vi tillverkar 1000 enheter per dag" men "glömma" att berätta att 80% av dessa är defekta. Det som blir intressant är hur många av dessa som håller måttet, här är Northvolt svävande i sin kommunikation. Att ha en produktion av något som får kasseras eftersom kvaliteten är låg är som att be om dubbla problem, man betalar pengar för något som ska produceras och får sedan betala för att destruera det också.
Jag har tidigare i tråden gjort estimerade antaganden om ungefär hur mycket av produktionen som får kasseras på grund av att de inte håller måttet i kvalitetskontrollen. Jag antar (med de siffrorna som ändå går att läsa sig till offentligt) att uppemot 80% av produktionen måste kasseras i nuläget.
Vad är din bedömning av produktion vs felfria produkter ?
Vad har du för månadslön efter skatt på femskift ?