2024-01-27, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jojenideolvium
Nu ska hon tydligen få en inkomst i mars. Är det ifrån FK så borde dem bli stämda. Finns vissa personer som gjort allt rätt, men likväl fått betala tillbaka pengarna, med ett litet "förlåt vi vet att det var vi som gjort fel, men du måste betala tillbaka ändå" Fy faen säger jag bara.

Socialbidrag? Dom kollar ju 3 månader bakåt i tiden. Även fast hon tjänat sjuka summor kräver de bara att hon ska ha haft 0 inkomst de senaste 3 månaderna innan man får bidrag eller att inkomsten inte motsvarar mer än vad dom anser är existensminimum för henne.

De kan alltså inte säga att dom 400k hon fått från of borde ha räckt i 18 månader. Så fungerar det ju inte. Men ska hon ha socbidrag kommer de kräva att hon antingen aktivt ska söka arbete eller ha annan plan som hon följer som dom personligen kommit överens om. Typ aktiviteter, praktik etc. Alla har ju i Sverige faktiskt rätt till socbidrag om det är sista utvägen och tror inte dom kan kräva av henne att jobba med just of.

Ska hon få socbidrag får hon väl max plocka ut 9500,- från of i månaden nu framöver. & det kommer hon inte klara av. Hellre socbidrag än FK iaf, för soc kräver iaf nån form av motprestation för att hon ska kunna cash in bidraget. Sen kan jag även säga att hon lär lämna in kontoutdrag varje månad (i vissa kommuner lämnar man vid misstanke eller var 6e månad, 2-3månader bakåt i tiden) & soc godkänner INTE att man bränner sitt bidrag på spel eller har diverse utländska banker...

Fpr hon pengar från soc kommer det sluta med att de anmäler henne för bedrägeri. För ngt kommer queen of trash fucka upp när det suger i speltarmen 😆
2024-01-27, 14:55
Medlem
Skulle hon få pengar ifrån soc så kommer de pengarna hamna i förvaltarens kontroll.
Kan eventuellt vara något stödjobb hon fått.(men inte troligt)

Men sen även fast hon skulle få tillbaka sin sjukersättning så ändrar det inte faktumet att hon tjänade för mycket 2023. Så en skuld kommer det blir oavsett. Men den kan räknas ner. 14000x9 är ändå väldigt mycket pengar att betala tillbaka för en luffare som Bumbi.
2024-01-27, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackie
Skulle hon få pengar ifrån soc så kommer de pengarna hamna i förvaltarens kontroll.

Men sen även fast hon skulle få tillbaka sin sjukersättning så ändrar det inte faktumet att hon tjänade för mycket 2023. Så en skuld kommer det blir oavsett. Men den kan räknas ner. 14000x9 är ändå väldigt mycket pengar att betala tillbaka för en luffare som Bumbi.

Jo så är det ju. Men som jag nämnt tidigare hoppas jag hon blir av med förvaltaren och får hantera ekonomin själv. Då äntligen kanske det blir lite konsekvenser för henne. Som jag också nämnt tidigare, hade hon vart en trevlig människa fast med noll fungerande hjärnhalvor hade jag tyckt synd om henne men hon är en elak jävla skata, så då får hon gärna dela bänk med ängelsholms hemlösa (dock synd om dom hemlösa). Hon får noll sympatier av mig för hon äe en vidrig människa, men hon tror själv hon är nån stjärna. Ska vara 38 år? Men beter sig som max 10 och ser ut som typ 57 och sliten. Dom flesta 60 åringar är fräschare ån bumbi själv.
2024-01-27, 15:03
Medlem
vichy6s avatar
Säkert att jag missat.

Men hur ser det ut hos KFM nu?
2024-01-27, 15:36
Medlem
Devonias avatar
På nåt sätt kommer hennes inkomst att läcka. Får hon sjukersättning från FK så blir det en anmälan på FK till JO. Även tjänstemannen/männen kommer att anmälas då. Det ska jag se till!!
2024-01-27, 15:53
Medlem
Haalands avatar
Ny svart profilbild på hennes TikTok.
Fick hon det sålt till slut iallafall då?
2024-01-27, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaland
Hon säger att kontot är sålt i en ny Story.
2024-01-27, 16:06
Medlem
mrDarcys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av escorpiao
Hon säger att kontot är sålt i en ny Story.
Yep rill nån Musse som hon mötte upp nyss..raka vägen till spellive nu..imorgon säljer hon sin instagram säkert
2024-01-27, 16:13
Medlem
Pianotangents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackie

Hon kan få tillbaka sin sjukersättning, kanske helt el 75% alternativt 50%.

Och samtidigt bli återbetalningsskyldig. Då får hon bestämma en egen månadssumma hon vill betala av, tex 1500 kr/mån eller 3000 kr/mån beroende på hennes återbetalningsförmåga.

Vid stora skulder eller ingen inkomst kan man slippa återbetalning, vet inte kriterierna för det. Vid mycket synnerliga skäl.

Bruttosumman man återbetalar är dessutom med pålagd skatt. Den summan går tillbaka igen när allt är återbetalat.
2024-01-27, 16:16
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoBlonde
Socialbidrag? Dom kollar ju 3 månader bakåt i tiden. Även fast hon tjänat sjuka summor kräver de bara att hon ska ha haft 0 inkomst de senaste 3 månaderna innan man får bidrag eller att inkomsten inte motsvarar mer än vad dom anser är existensminimum för henne.

De kan alltså inte säga att dom 400k hon fått från of borde ha räckt i 18 månader. Så fungerar det ju inte. Men ska hon ha socbidrag kommer de kräva att hon antingen aktivt ska söka arbete eller ha

annan plan som hon följer som dom personligen kommit överens om. Typ aktiviteter, praktik etc. Alla har ju i Sverige faktiskt rätt till socbidrag om det är sista utvägen och tror inte dom kan kräva av henne att jobba med just of.

Ska hon få socbidrag får hon väl max plocka ut 9500,- från of i månaden nu framöver. & det kommer hon inte klara av. Hellre socbidrag än FK iaf, för soc kräver iaf nån form av motprestation för att hon ska kunna cash in bidraget. Sen kan jag även säga att hon lär lämna in kontoutdrag varje månad (i vissa kommuner lämnar man vid misstanke eller var 6e månad, 2-3månader bakåt i tiden) & soc godkänner INTE att man bränner sitt bidrag på spel eller har diverse utländska banker...

Fpr hon pengar från soc kommer det sluta med att de anmäler henne för bedrägeri. För ngt kommer queen of trash fucka upp när det suger i speltarmen 😆

Förutsätter 0 kr på konton.

Lär väl vara orimligt med den vassa förvaltaren?
2024-01-27, 16:17
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaland

Blir det en inkomst?

Oooooh
2024-01-27, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Blir det en inkomst?
Ja alla skickar bevis till skatteverket och FK!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in