Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-01-26, 21:25
Medlem
Som jag trodde. Hon vågade inte chansa utan valde att gå hem med 500 000 kr.
Citera
2024-01-26, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norkam
Som jag trodde. Hon vågade inte chansa utan valde att gå hem med 500 000 kr.
Hur löd frågan?
Citera
2024-01-26, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Hur löd frågan?
Vilken av följande personer dog samma dag som Shakespeare, den 23 april 1616?
A: Rembrandt
B: Cervantes
C: Michelangelo
D: Moliére

Hon trodde Cervantes men kände sig inte säker nog och hoppade av. Hennes gissning var rätt.
Citera
2024-01-26, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norkam
Vilken av följande personer dog samma dag som Shakespeare, den 23 april 1616?
A: Rembrandt
B: Cervantes
C: Michelangelo
D: Moliére

Hon trodde Cervantes men kände sig inte säker nog och hoppade av. Hennes gissning var rätt.
Surt .

Men nog ändå klokt att hon hoppade av .

Enormt stort fall med 4 livlinor om man svarar fel . En halv miljon är ruskigt bra
Citera
2024-01-26, 23:45
Avstängd
Hon var duktig, bra spelat ändå.
Citera
2024-01-27, 06:39
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Nej, så har det alltid varit. Har dock funnits två vad jag vet som fått en ny chans då frågan var felaktigt ställd från början.
Nej så har det inte alltid varit. Jag känner som sagt en som suttit i heta stolen två gånger och det var ingen felaktig fråga och var flera år mellan gångerna. Dessutom haft chans på att få suttit där fler gånger.

Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Vad var ens frågan nu igen i Postkoden? Har förträngt eländet.
Hur kan du då fortfarande påstå att hon var en idiot när du inte ens minns frågan?
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2024-01-27 kl. 06:42.
Citera
2024-01-27, 08:20
Moderator
Dr Kings avatar
Lite typiskt att Ing-Marie fegade ur på miljonfrågan som hon ju var åtminstone halvsäker på och som Jonas givetvis kunde.

Skåningen som kom därefter hade en riktigt grov dialekt och hade det inte varit för att jag själv har släkt i Skåne hade han varit svår att förstå. Der var nästan så att han hade behövt textas samtidigt som det ju hade varit taskigt mot honom att göra det.

Frågan om Kazakstan som han fick på 100 papp var ju löjligt lätt och hörde snarare hemme på 10 000 kronors nivån.
Citera
2024-01-27, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Lite typiskt att Ing-Marie fegade ur på miljonfrågan som hon ju var åtminstone halvsäker på och som Jonas givetvis kunde.

Skåningen som kom därefter hade en riktigt grov dialekt och hade det inte varit för att jag själv har släkt i Skåne hade han varit svår att förstå. Der var nästan så att han hade behövt textas samtidigt som det ju hade varit taskigt mot honom att göra det.

Frågan om Kazakstan som han fick på 100 papp var ju löjligt lätt och hörde snarare hemme på 10 000 kronors nivån.
Å andra sidan var ju frågan för 3000 kanske en av dom absolut svåraste nånsin på den nivån . Men visst , han har fått en del väldigt lätta frågor ja
Citera
2024-01-27, 12:35
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Nej så har det inte alltid varit. Jag känner som sagt en som suttit i heta stolen två gånger och det var ingen felaktig fråga och var flera år mellan gångerna. Dessutom haft chans på att få suttit där fler gånger.

Hur kan du då fortfarande påstå att hon var en idiot när du inte ens minns frågan?

Att sitta i "kvalbåset" där det gällde att svara rätt snabbast fanns det ingen begränsning på. Att däremot sitta i heta stolen har man alltid fått göra bara en gång OM det inte har varit så att man åkt ut på en felaktigt ställd fråga. Så har det varit ända sedan Bengt Magnussons tid.

Här är två st som fått en ny chans.

https://www.kyrkanstidning.se/kultur/berit-far-ny-bibelfraga-i-postkodmiljonaren-0

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/a/a2GlX7/han-vill-fa-ny-chans-efter-postkodmiss
Citera
2024-01-27, 13:01
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King

Man kan ju välja undertexter på Tv4 play om man av någon anledning har svårt att höra.

Skönt med någon som svarar kort och koncist för en gångs skull och inte ska hålla på och stajla. Man såg samtidigt att Rille gjorde allt för att dra ut på tiden med irrelevanta följdfrågor.
Citera
2024-01-27, 14:10
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Att sitta i "kvalbåset" där det gällde att svara rätt snabbast fanns det ingen begränsning på. Att däremot sitta i heta stolen har man alltid fått göra bara en gång OM det inte har varit så att man åkt ut på en felaktigt ställd fråga. Så har det varit ända sedan Bengt Magnussons tid.

Här är två st som fått en ny chans.

https://www.kyrkanstidning.se/kultur/berit-far-ny-bibelfraga-i-postkodmiljonaren-0

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/a/a2GlX7/han-vill-fa-ny-chans-efter-postkodmiss
Jag känner som sagt en som suttit i heta stolen 3 gånger (vet att jag skrev 2 förut men kom på att det är 3 varav en gång var när de körde förälder/barn som tävlade tillsammans) och "kvalbåset" mer än 10 gånger.

Ingen av gångerna åkte han ut på en felaktig fråga.
Citera
2024-01-27, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Jag känner som sagt en som suttit i heta stolen 3 gånger (vet att jag skrev 2 förut men kom på att det är 3 varav en gång var när de körde förälder/barn som tävlade tillsammans) och "kvalbåset" mer än 10 gånger.

Ingen av gångerna åkte han ut på en felaktig fråga.
Säkert att du inte hittat på allting?

Luktar ju fusk lång väg om din vän varit med 3 gånger och inte åt ut någon gång på en felaktig fråga .

Jag är till 99 procent säker på att regelverket för tävlingen inte tillåter att vara med mer än en gång förutsatt att inte någon åker ut på en riktig kuggfråga då .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in