Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-02-02, 21:23
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Kaffefrågan på 1000 kr, var inte så lätt i vilken kaffesort ingår inte mjölk?

Cappuccino
Caffelatte
Espresso
macchiato

Cappuccino och Caffelatte vet ju de flesta för att latte betyder mjölk
Skitsvår för att vara första fråga. Jag dricker inte kaffe och är starkt emot koffein (ja jag vet att det finns koffeinfritt) så har inte bra koll på olika sorter. Att Cappuccino är kaffe med skummad mjölk och att latte betyder mjölk vet jag och som du skrev vet nog de flesta det. Espresso är väl stark svart kaffe som man dricker i små glas en liten klick bara. Men vad som är i en macchiato har jag ingen som helst aning om, har hört ordet men inte många gånger. Så även fast jag knappt kan nåt om kaffe hade jag ju kunnat resonera mig till rätt svar genom att jag vet om det är kaffe eller inte i 3 av 4 men väl i heta stolen hade det kanske känts så pass svettigt att jag behövt en livlina.

10.000kr fråga skulle jag säga. Inte 1000kr. Alla dricker inte kaffe.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2024-02-02 kl. 21:32.
Citera
2024-02-03, 15:21
Citat:
Ursprungligen postat av Weit-weg
För att det var roligt skrivet?

Tack
Citera
2024-02-03, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Skitsvår för att vara första fråga. Jag dricker inte kaffe och är starkt emot koffein (ja jag vet att det finns koffeinfritt) så har inte bra koll på olika sorter. Att Cappuccino är kaffe med skummad mjölk och att latte betyder mjölk vet jag och som du skrev vet nog de flesta det. Espresso är väl stark svart kaffe som man dricker i små glas en liten klick bara. Men vad som är i en macchiato har jag ingen som helst aning om, har hört ordet men inte många gånger. Så även fast jag knappt kan nåt om kaffe hade jag ju kunnat resonera mig till rätt svar genom att jag vet om det är kaffe eller inte i 3 av 4 men väl i heta stolen hade det kanske känts så pass svettigt att jag behövt en livlina.

10.000kr fråga skulle jag säga. Inte 1000kr. Alla dricker inte kaffe.

Jag personligen tror att den frågan kan vara svår även för kaffedrickare .

Finns jättemånga olika sorts kaffesorter och nästan omöjligt att hålla reda på alla . Jag håller med om att den var väldigt svår för att vara första frågan . Dock var deltagaren skicklig och verkade helt säker .
Citera
2024-02-03, 19:35
Medlem
Börjar fantasin ta slut på frågorna? Frågan om Moonica Mac var ju uppe bara för nåt år sen
Citera
2024-02-03, 19:42
Medlem
Seriöst: Dom frågar alltså vilken frukt som förknippas med Isaac Newton för 50 papp .

Jag tror inte att jag nånsin varit med om en så pass lätt fråga så långt in i spelet .
Citera
2024-02-03, 19:49
Medlem
DyslexiKungens avatar
Om man har följt mästarnas mästare, då vet man att det är Sisyfos.
Citera
2024-02-03, 19:51
Medlem
Citat:
Om man har följt mästarnas mästare, då vet man att det är Sisyfos.
Dock lite svår för en kille som ser ut att vara väldigt ung . Har väldigt svårt att tro att han är mer än 30 .
Citera
2024-02-03, 19:57
Medlem
Massajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Dock lite svår för en kille som ser ut att vara väldigt ung . Har väldigt svårt att tro att han är mer än 30 .
Han har varit myndig i flera år. Sannolikt!
Är unga dumma och okunniga?
Citera
2024-02-03, 20:01
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:

2009 startade Mästarnas mästare och Sisyfus stenar har alltid varit med.Men om man har aldrig följt programmet då är det svårt, men han kunde svaret ändå.
Citera
2024-02-03, 20:17
Medlem
Citat:
2009 startade Mästarnas mästare och Sisyfus stenar har alltid varit med.Men om man har aldrig följt programmet då är det svårt, men han kunde svaret ändå.
Han måste dock ha blivit osäker på grund av alternativen eftersom han valde att ta en livlina
Citera
2024-02-03, 20:47
Medlem
Citat:
Seriöst: Dom frågar alltså vilken frukt som förknippas med Isaac Newton för 50 papp .

Jag tror inte att jag nånsin varit med om en så pass lätt fråga så långt in i spelet .

Inter direkt första gången det dyker upp en lätt fråga på en relativt hög nivå de senaste säsongerna. För min egen del kan den relativt höga nivån för att vara en lätt fråga göra att jag kan börja tvivla på det rätta svaret.
Citera
2024-02-04, 09:36
Medlem
Det är svårt att vinna miljonen. Man måste svara rätt på minst 12 frågor av 15 eller 16 utan hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in