Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-01-21, 16:04
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Frey uttalas dock som Fry, inte Frej som Rickard Sjöberg uttalade det.

Det uttalas [fraj].
Citera
2024-01-21, 18:11
Medlem
BigBadZekeWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Tja, till 500' exempelvis och det gick ju bra.

Lätt när man har facit.

I min värld tar Gradvall 95% av alla popfrågor på den nivån. Dumt att byta fråga så tidigt i spelet.
Nu är stjärnpanelen visserligen förstärkt med Jonas men inte ens han kan allt.

Men det redde ut sig och det är bara att gratulera.

- BBZW
Citera
2024-01-21, 18:14
Medlem
3Godisars avatar
Hur kan man kolla på detta? Värsta som finns... och deras äckliga reklam, både brevledes och telefonterror. I över 10 år.
Funkar inte att be dem sluta, de slutar inte. Hemska.
Citera
2024-01-21, 18:20
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBadZekeWolf
Lätt när man har facit.

I min värld tar Gradvall 95% av alla popfrågor på den nivån. Dumt att byta fråga så tidigt i spelet.
Nu är stjärnpanelen visserligen förstärkt med Jonas men inte ens han kan allt.

Men det redde ut sig och det är bara att gratulera.

- BBZW

Fast i detta fall påstod du en sak och den visade sig fel. Det går inte att bedöma förrän efteråt så att ha facit i hand är nödvändigt för att kunna utvärdera något.

JvE kan inte allt, men han kan alldeles för mycket för att inte vara så nära facit det går att komma. Jag är starkt kritisk till honom som livlina eftersom det nästa är som att få svaret.
Citera
2024-01-22, 05:05
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det uttalas [fraj].
Precis, precis som efternamnet fry uttalas, vilket var det jag menade.
Citera
2024-01-22, 14:19
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Precis, precis som efternamnet fry uttalas, vilket var det jag menade.

Ja men det var inte vad du skrev, men då är vi överens.
Citera
2024-01-26, 04:35
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Vad oväntat.. Ännu en idiot som är ring-livlina. Frågar som en idiot "vad är alternativen?" Istället för att bara Googla och säga rätt svar. Hur kan kvinnan vara en chef som inte ens klarar av att Googla en fråga på 30 sekunder? Pucko!
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Antagligen en som gått sängvägen till att bli chef eller blivit inkvoterad för att den är kvinna. Fattar de inte att de bara har 30 sekunder på sig och inte 30 minuter? Då funkar det inte om man ska rabbla upp frågan och svarsalternativen en gång till. Hade väl räckt med att den tävlande bokstaverade efternamnet och bad livlinan googla på det.
Kollar ikapp programmet nu och såg nyss detta. Chefen säger faktiskt rätt svar när den tävlanden till slut säger alternativen efter att ha snurrat till det. Samtidigt som ljudet för att tiden är slut ljuder hör man henne ropa "Polen!" Jag tycker det var 100% den tävlandes fel i detta fall. Dels snurrade hon till frågan så den var svårare att googla, hon lyssnade inte på vad livlinan frågade om och snurrade till det ännu mer där och sen när livlinan i sista stund hinner ropa rätt svar så verkar hon som tävlar sluta lyssna och sitter där nervöst istället och missar att höra svaret trots att Sjöberg faktiskt säger "hann hon säga nåt?" Så Sjöberg verkar ha uppfattat det men den tävlande säger att livlinan inte hann säga nåt fast hon gjorde det. Finns många kassa "ring en vän" men ibland är den som tävlar den som ska ha ris.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2024-01-26 kl. 04:42.
Citera
2024-01-26, 05:48
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Man får inte vara med mer än en gång i detta program om man inte åkt ut på en väldigt luddig fråga
Är det nån ny regel? Känner en som suttit i heta stolen två gånger men det var många år sen. Han var med tiotals gånger också när man ska "trycka snabbast" när det existerade så potentiellt sett hade han kunnat vara med tiotals gånger men lyckades alltså "bara" ta sig vidare till heta stolen genom att trycka snabbast två gånger.
Citera
2024-01-26, 06:52
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Kollar ikapp programmet nu och såg nyss detta. Chefen säger faktiskt rätt svar när den tävlanden till slut säger alternativen efter att ha snurrat till det. Samtidigt som ljudet för att tiden är slut ljuder hör man henne ropa "Polen!" Jag tycker det var 100% den tävlandes fel i detta fall. Dels snurrade hon till frågan så den var svårare att googla, hon lyssnade inte på vad livlinan frågade om och snurrade till det ännu mer där och sen när livlinan i sista stund hinner ropa rätt svar så verkar hon som tävlar sluta lyssna och sitter där nervöst istället och missar att höra svaret trots att Sjöberg faktiskt säger "hann hon säga nåt?" Så Sjöberg verkar ha uppfattat det men den tävlande säger att livlinan inte hann säga nåt fast hon gjorde det. Finns många kassa "ring en vän" men ibland är den som tävlar den som ska ha ris.

Om hon inte lyckades googla fram rätt svar förrän i den sista sekunden så var hon ändå en idiot.
Citera
2024-01-26, 07:00
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Om hon inte lyckades googla fram rätt svar förrän i den sista sekunden så var hon ändå en idiot.
Se om det så skulle jag nog snarare säga att du är en idiot om du fortfarande står fast vid det. Att hon ens lyckades få fram svaret öht. när hon som tävlade knappt kunde säga vad hon ville ha svar på är snarare bra och man förstår varför hon var hennes chef och inte tvärtom.

Tänk att du inte sett frågan först och någon ringer och ställer en halvlång fråga som hon kunde kortat ner totalt (hon kunde efterfrågat och bokstaverat namnet bara) och när du ber om att få alternativen igen för att säkerställa vad hon ens är ute efter för svar så får du frågan igen istället. Hon som tävlade snurrade till det totalt. Lätt att tänka att det skulle vara lättgooglat när man har frågan och alternativen framför sig om man inte sätter sig in i livlinans sits som inte har det utan istället pratar med en som snurrade till frågan och sen sa frågan igen istället för alternativen när de efterfrågades. Nog den sämsta användningen av ring en vän jag sett.
Citera
2024-01-26, 10:55
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Är det nån ny regel? Känner en som suttit i heta stolen två gånger men det var många år sen. Han var med tiotals gånger också när man ska "trycka snabbast" när det existerade så potentiellt sett hade han kunnat vara med tiotals gånger men lyckades alltså "bara" ta sig vidare till heta stolen genom att trycka snabbast två gånger.

Nej, så har det alltid varit. Har dock funnits två vad jag vet som fått en ny chans då frågan var felaktigt ställd från början.
Citera
2024-01-26, 19:05
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Se om det så skulle jag nog snarare säga att du är en idiot om du fortfarande står fast vid det. Att hon ens lyckades få fram svaret öht. när hon som tävlade knappt kunde säga vad hon ville ha svar på är snarare bra och man förstår varför hon var hennes chef och inte tvärtom.

Tänk att du inte sett frågan först och någon ringer och ställer en halvlång fråga som hon kunde kortat ner totalt (hon kunde efterfrågat och bokstaverat namnet bara) och när du ber om att få alternativen igen för att säkerställa vad hon ens är ute efter för svar så får du frågan igen istället. Hon som tävlade snurrade till det totalt. Lätt att tänka att det skulle vara lättgooglat när man har frågan och alternativen framför sig om man inte sätter sig in i livlinans sits som inte har det utan istället pratar med en som snurrade till frågan och sen sa frågan igen istället för alternativen när de efterfrågades. Nog den sämsta användningen av ring en vän jag sett.

Vad var ens frågan nu igen i Postkoden? Har förträngt eländet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in