2024-01-25, 21:39
Moderator
Carlboms avatar
Vad hände med krönikören Nicole (snygg tjej med cp-skada) som skulle börja skriva för Dumpen?

https://dumpen.se/2023/08/25/dumpens-nya-kronikor-gor-nedslag/

Tror de måste betala sina krönikörer om de ska få något långsiktigt engagemang. Att få boosta sitt varumärke via dumpens kanaler kan ju inte vara enda ”lönen”. Då svalnar intresset snabbt.
Citera
2024-01-25, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Olle
I början vill jag minnas att han körde med standardfrågan: Har du en tvillingbror? Om gäddan förnekade att det var han på bilderna så att säga.

Jaså har Patrik slutat med frågan om tvillingbrorsa, inte helt väl? Groteskt irriterande i alla fall när han kör det snacket. Kanske därför bossen Sara degraderade honom till utdelare av visitkort. Skiter i vilket bara jag slipper höra det tugget.

Patrik lär känna sig ordentligt omkörd av den hårdföre damen i den gula jackan. En splittring kan inte vara långt borta då Patrik numera stjälper mer än hjälper Sara i jakten på det nya lagförslaget. Dom är så jävla omaka dessa två så tror inte att det håller i längden.
Man såg ju hur det gick i 2forty2-gruppen med likasinnade, inte ens där klarade herrskapet av att komma överens. Inte med BRIS eller Childhood heller. Vore bekvämt för Sara att skylla över dessa snedsteg på Patrik. Han var en liten raket i början iom kändisskapet men borde spolas nu.

Vi har väl alla sett bilden på Patrik med kamouflagebrallor och hoodie med dödskallemotiv utanför Riksdagen. Tanken är väl att Dumpen ska in där så småningom.
Citera
2024-01-25, 22:53
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DPKatta
Det beror väl på hur du definierar "normal". Om du med "normal" menar en gammal sur incel med pedofila tendenser som ägnar en massa tid åt att gnälla på Dumpen i olika onlineforum så är svaret: nej, några sådana medarbetare har vi inte.

Va, har Patrik slutat?
Citera
2024-01-25, 22:55
Medlem
whack-a-moles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThePuppetMaster
Jag ser inte kopplingen. Varför förtjänar inte dumpen ett utgivningsbevis på grund av att en tonårspojke säljer nakenbilder?
Så du silar mygg och sväljer kameler.
Perspektiv.
Citera
2024-01-26, 00:27
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whack-a-mole
Pojke försökte sälja tjejers nakenbilder – döms för grovt förtal

https://www.dagensjuridik.se/nyheter/pojke-forsokte-salja-tjejers-nakenbilder-doms-for-grovt-fortal/

Dumpen borde aldrig någonsin fått ett utgivningsbevis.

Sila mygg och svälja kameler.
Ja de vet ju via Dumpen att det slår högt, Dumpen är utbildning på hög nivå, för de som vill bli gangsters.

En del hävdar det inte är förtal just för att de har lagen på sin sida. Men förtal är förtal, vad än lagen säger och tillåter.
Citera
2024-01-26, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Vad hände med krönikören Nicole (snygg tjej med cp-skada) som skulle börja skriva för Dumpen?

https://dumpen.se/2023/08/25/dumpens-nya-kronikor-gor-nedslag/

Tror de måste betala sina krönikörer om de ska få något långsiktigt engagemang. Att få boosta sitt varumärke via dumpens kanaler kan ju inte vara enda ”lönen”. Då svalnar intresset snabbt.

Håller med snygg kvinna. Har också undrat det (?) Nicole med nosringen kändes som Dumpens facelift ett kort tag men knäpptyst sen aug 2023. Enligt hennes krönika så förlorar man vänner om man väljer Dumpen. Lite som att rösta på SD förr - vad skulle man annars rösta på i Swedistan?

Dumpen är kontroversiell men kasta näsringen och kom tillbaka, Nicole!

Dumpen skulle börja ta ut löner från skattefria swischen och man kan ju lite killgissa vilka som står först i kön.
Citera
2024-01-26, 01:03
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Det beror lite på hur man ser det. Vid vuxenvåldtäkt finns ett legalt samtyckeskrav. Det är omöjligt att samtycka och icke samtycka på samma gång - det blir lite analogt med Schrödingers katt. Så om samtycke, straffritt; om ej samtycke, straffbelagt. Oavsett våld (till viss nivå, se nedan).

I ditt scenario med fysiskt våld vid samlaget är det lite annorlunda, ty juridiskt sett kan man faktiskt samtycka till visst våld. Till exempel anses samtycke till misshandel av normalgraden medföra straffrihet, medan grov misshandel och våldsbrott värre än det inte går att samtycka till med rättslig verkan, det vill säga straffrättsligt ansvar för grov misshandel ådöms även om den slagne har samtyckt.

Det betyder att en vuxen person som samtycker till våld upp till misshandel av normalgraden i samband med samtyckt samlag inte är ett brottsoffer - våldsutövaren agerar lagligt. På grund av detta juridiska sakförhållande utgör en typisk BDSM-aktivitet inget brott.

Den vuxne som ger sig ut på nätet för att ”vilja” bli våldtagen är därför inte jämförbar med Dumpens verksamhet, då (för femtielfte gången i denna tråd) en person under 15 år enligt lag saknar möjlighet att samtycka för med den vuxne motparten befriande rättsverkan. Oavsett våld.

Din analogi köper jag bara om den ”vuxne” i ditt scenario säger sig vilja bli grovt misshandlad under akten. Å andra sidan är det då att jämställa med Dumpens ”14-åring” som vill ha våldsfritt samlag - samtycket är juridiskt irrelevant i båda fallen, vilket är rimligt.
Jag förstår och tror på vad du skriver. Men har svårt att förstå logiken, eller tycker det inte finns någon logik.

Ett frivilligt samlag 14, ja jag vet att 14 inte kan ge samtycke, eller snarare samtycket gäller inte, då blir det våldtäkt. När 15 vill bli tvingad med våld, misshandel av normalgraden (antar att det avser våld som inte ger bestående men), då är det inte våldtäkt. Tycker att de åtminstone borde vara myndiga för att kunna ge sådant samtycke. Hur kan det på så kort tid gå från det grövsta brottet till att bli lagligt fast det första sexet var utan våld, medan det sexet som innehåller våld inte är våldtäkt.

Lagskrivarna har därmed bevisat de är dumma, kallar ej våld för våld, och våld menar de det kan vara våldsfritt i lagens mening. Tror knappast att något annat land kommer anamma denna lagskrivning. Dessutom är skrivningen en våldtäkt på svenska språket.
Citera
2024-01-26, 01:25
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Jag förstår och tror på vad du skriver. Men har svårt att förstå logiken, eller tycker det inte finns någon logik.

Ett frivilligt samlag 14, ja jag vet att 14 inte kan ge samtycke, eller snarare samtycket gäller inte, då blir det våldtäkt. När 15 vill bli tvingad med våld, misshandel av normalgraden (antar att det avser våld som inte ger bestående men), då är det inte våldtäkt. Tycker att de åtminstone borde vara myndiga för att kunna ge sådant samtycke. Hur kan det på så kort tid gå från det grövsta brottet till att bli lagligt fast det första sexet var utan våld, medan det sexet som innehåller våld inte är våldtäkt.

Lagskrivarna har därmed bevisat de är dumma, kallar ej våld för våld, och våld menar de det kan vara våldsfritt i lagens mening. Tror knappast att något annat land kommer anamma denna lagskrivning. Dessutom är skrivningen en våldtäkt på svenska språket.

Förstår om lagen kan uppfattas som ologisk. Och detta med att ”våldtäkt” inte kräver våld vet jag att du har invändningar emot, även i relation till ”Dumpenålder”, det vill säga under 15.

Angående 14 som sen blir 15 och helt plötsligt kan samtycka till både samlag och visst våld, ja det blir följden av den absoluta laggränsen 15 år för straffritt sex. Det är ju denna gräns Dumpens hela verksamhet bygger på. Är dock osäker på våldssamtycket i juridiskt hänseende vad gäller barn 15-17. Som du säger myndig borde man kanske behöva vara, för därifrån gäller samtycke till visst våld helt klart.
Citera
2024-01-26, 09:57
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wippet
Vad har det för relevans när du tittar på resultatet som Dumpen uppnår?
Förklara gärna hur du ser på "statusen" i samhället kopplat till det arbete som Dumpen utför?
Känner du att många av "gäddorna" verkar vara reko människotyper som är genomärliga i konfrontationerna?
Det kan kanske indikera att du bör byta fillingarna oftare är hon byter hårfärg - ja, jag vet, irrelvant kommentar, men tycker att du kan fundera lite extra kring vad en konfronterad "gädda" har i sin vision.

Som moralens väktare hos Dumpen har du ett större krav på dig att du bakom dina vackra ord inte själv kör 3st ungar rakt ner i fördärvet.

Jag är helt övertygad om att en sabbad barndom är värre än att som 13-14 -åring få lite kuk i sig. För övrigt oftast de med sabbad barndom som får den där kuken som en liten bonus.
Citera
2024-01-26, 10:05
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DPKatta
Det beror väl på hur du definierar "normal". Om du med "normal" menar en gammal sur incel med pedofila tendenser som ägnar en massa tid åt att gnälla på Dumpen i olika onlineforum så är svaret: nej, några sådana medarbetare har vi inte.

Nej, jag ser mig inte som normal, och du har det mesta fel. Har du sett mig på andra forum är det en copy-cat!

Men finns det någon medarbetare på Dumpen som inte skulle kunna jobba som en cirkusartist på en freakshow?

Du måste ju erkänna att det inte är ett tvärsnitt av samhället som engagerar sig direkt.
Citera
2024-01-26, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whack-a-mole
Jag är mycket medveten om att dom saboterar mängder av människors liv. Jag har varit stark motståndare mot Dumpen från the get-go. Det är horribelt och finns inget lagligt stöd för det dom pysslar med. Förutom ett utgivningsbevis och det kanske kommer återkallas. En utredning pågår.
Det är väl dock så att ingen överhuvudtaget kommer ihåg uthängd 5, 10, 20, 40, 80 eller 160. Dom är bortglömda. Ingen bryr sig om det längre. Hela ”vi skyddar barnen” mantrat är infantilt. Men den sista idioten är inte född än.

Du har rätt i att de stora dumpenkonsumenterna glömmer bort 10, 80, 160 etc. Dock gör inte grannarna eller andra som känner till vederbörande det.
Citera
2024-01-26, 11:56
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Det har jag inte sagt. Jag har dock försökt med Dumpen-Sara en gång i tiden men blev nobbad. Då hade jag givetvis räknat med lite sånt men idag är det ok. Hon är en kärring för mig.

Nobbad säger du?! Intressant. Det innebär två saker. Antingen är du riktigt snål eller så ser du ut som han i goonies.

Det märks att Sara har haft/har klippkort inom psykiatrin. Hon pratar som dom gör där. Antagligen ger det henne någon tillfredställelse att själv få rollen att sitta på andra sidan bordet och omyndighetsförklara gäddorna samt rekommendera olika vårdinrättningar. Dessa har hon garanterat själv vandrat igenom sen tidig ungdom.

Följer man hennes utveckling från de första gäddorna där hon mer betedde sig som en patient på psyket mot gäddorna. Så har hon nu skiftat över och tagit på sig vitrocken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in