2024-01-25, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Jag måste säga att den här dubbelmoralen fascinerar mig. Hur ser du på ett "barn" som springer runt och skjuter med pistol och automatvapen? Får det att låta som dom leker med dockor och leksaksbilar.

Förresten var inte Sara- the boss under 15 när hon sålde sex för fulla muggar. Hon om någon borde lekt med dockor då.
Vad menar du med dubbelmoral? Försöker du anklaga barn som utsätts för sexuella övergrepp att vara ansvariga för barn som rekryteras i gäng som tillhandahåller vapen?

Det inte bara låter, det är helt befängt. Är det ditt försvarstal?
Senast redigerad av Vedklyv1980 2024-01-25 kl. 19:49.
Citera
2024-01-25, 19:56
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Vad menar du med dubbelmoral? Försöker du anklaga barn som utsätts för sexuella övergrepp att vara ansvariga för barn som rekryteras i gäng som tillhandahåller vapen?

Det inte bara låter, det är helt befängt. Är det ditt försvarstal?

Båda är väl oskyldiga offer, eller?!

Nej det är inget försvarstal. För det är ingen domstol och jag är inte anklagad för något. Så vad ska jag då försvara?!
Citera
2024-01-25, 20:00
Medlem
Citat:
Båda är väl oskyldiga offer, eller?!

Nej det är inget försvarstal. För det är ingen domstol och jag är inte anklagad för något. Så vad ska jag då försvara?!
Tråden handlar om män som jagar att utnyttja barn sexuellt.
Håll dig till ämnet.
Alla säger att de är oskyldiga så vill du inte bli ifrågasatt så slutar du komma med dimridåer.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2024-01-25 kl. 20:02.
Citera
2024-01-25, 20:02
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Tråden handlar om män som jagar barn sexuellt.
Håll dig till ämnet.
Alla säger att de är oskyldiga så vill du inte bli ifrågasatt så slutar du komma med dimridåer.

Ja fast det var en parallell jag drog till ämnet, ditt påstående där. Kanske borde berättat det för dig om du inte förstod det? Fast det verka som dina argument tog slut där ändå.

Svara på frågan istället.
Citera
2024-01-25, 20:03
Medlem
ThePuppetMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whack-a-mole
Pojke försökte sälja tjejers nakenbilder – döms för grovt förtal

https://www.dagensjuridik.se/nyheter/pojke-forsokte-salja-tjejers-nakenbilder-doms-for-grovt-fortal/

Dumpen borde aldrig någonsin fått ett utgivningsbevis.

Sila mygg och svälja kameler.

Jag ser inte kopplingen. Varför förtjänar inte dumpen ett utgivningsbevis på grund av att en tonårspojke säljer nakenbilder?
Citera
2024-01-25, 20:04
Medlem
Citat:
Ja fast det var en parallell jag drog till ämnet, ditt påstående där. Kanske borde berättat det för dig om du inte förstod det? Fast det verka som dina argument tog slut där ändå.

Svara på frågan istället.
Och frågan i ämnet var?
Citera
2024-01-25, 20:10
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Och frågan i ämnet var?

Vänta nu, du lyckades redigera precis när jag skickade. "Alla är oskyldiga" påstår du alltså. Intressant! Det var ditt svar på hur man ska se på "barn" i olika sammanhang.

Jag förstår att du behöver få uppläst vad som efterfrågas tydligt och noggrant. Så jag ska se till att du förstår vad frågan var i "ämnet".

Jag drog en parallell till dina "barn" i andra sammanhang. Inte bara dom som har sexuella handlingar. Hur ser du på tex "barn" som springer runt med vapen och dealar knark åt gäng? Är det bara när det gäller sex som det helt plötsligt blir "oskyldiga barn"?
Citera
2024-01-25, 20:17
Medlem
Citat:
Vänta nu, du lyckades redigera precis när jag skickade. "Alla är oskyldiga" påstår du alltså. Intressant! Det var ditt svar på hur man ska se på "barn" i olika sammanhang.

Jag förstår att du behöver få uppläst vad som efterfrågas tydligt och noggrant. Så jag ska se till att du förstår vad frågan var i "ämnet".

Jag drog en parallell till dina "barn" i andra sammanhang. Inte bara dom som har sexuella handlingar. Hur ser du på tex "barn" som springer runt med vapen och dealar knark åt gäng? Är det bara när det gäller sex som det helt plötsligt blir "oskyldiga barn"?
Nu är du snurrig, jag har inte skrivit det du påstår och inläggen registrerar redigeringar vilket inte skett på mitt inlägg som du citerade.
Du behöver nog gå och lägga sig, sov så gott.
Citera
2024-01-25, 20:21
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Nu är du snurrig, jag har inte skrivit det du påstår och inläggen registrerar redigeringar vilket inte skett på mitt inlägg som du citerade.
Du behöver nog gå och lägga sig, sov så gott.

Undra vem som är snurrig här egentligen.? Frågan är om du A. ljuger medvetet. B. Vet inte vad du ska svara så kör en standardfras för slingra dig ur. C. Är sådan här på riktigt.

Du förstår att vi alla här kan se att du har redigerat dina inlägg. Iof var det en struntsak i sammanhanget. Fast när man förnekar det så är det verkligen gäddklass på dig. Sedan rekommenderar jag dig att läsa igenom inläggen 3-4 gånger. Om du fortfarande inte förstår sammanhanget, så återvänd så hjälper jag dig igen.
Citera
2024-01-25, 20:44
Medlem
fido1986s avatar
Sol-Angelica - Dumpens nya krönikör.

Verkar försörja sig på att föda barn. Arbetslös och ensamstående med sina 3 döttrar i en hyresrätt i Gävles motsvarighet till Rinkeby. Hon har tydligen en unge till som bor någon annan stans.

Verkar ha pluggat allt man kan plugga men slutför inget. Men hundjävel har hon skaffat. Verkar byta hårfärg som jag byter kallingar.

Om jag vore henne skulle jag fokusera på mina egna barns uppväxt istället för att titta på andras. Oddsen för att det ska gå snett hemma hos henne känns ju inte jättehöga.

Finns det ingen normal som jobbar på Dumpen?
Citera
2024-01-25, 21:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986

Det beror väl på hur du definierar "normal". Om du med "normal" menar en gammal sur incel med pedofila tendenser som ägnar en massa tid åt att gnälla på Dumpen i olika onlineforum så är svaret: nej, några sådana medarbetare har vi inte.
Citera
2024-01-25, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Sol-Angelica - Dumpens nya krönikör.

Verkar försörja sig på att föda barn. Arbetslös och ensamstående med sina 3 döttrar i en hyresrätt i Gävles motsvarighet till Rinkeby. Hon har tydligen en unge till som bor någon annan stans.

Verkar ha pluggat allt man kan plugga men slutför inget. Men hundjävel har hon skaffat. Verkar byta hårfärg som jag byter kallingar.

Om jag vore henne skulle jag fokusera på mina egna barns uppväxt istället för att titta på andras. Oddsen för att det ska gå snett hemma hos henne känns ju inte jättehöga.

Vad har det för relevans när du tittar på resultatet som Dumpen uppnår?
Förklara gärna hur du ser på "statusen" i samhället kopplat till det arbete som Dumpen utför?
Känner du att många av "gäddorna" verkar vara reko människotyper som är genomärliga i konfrontationerna?
Det kan kanske indikera att du bör byta fillingarna oftare är hon byter hårfärg - ja, jag vet, irrelvant kommentar, men tycker att du kan fundera lite extra kring vad en konfronterad "gädda" har i sin vision.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in