2024-01-25, 23:42
Medlem
whack-a-moles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chablisnoir
Hur många år har du och barnens mamma Levt tillsammans?
Hur många böcker läste du för dina barn när dem var små?
Gjorde ni saker tillsammans med barnen när de var små, åkte skidor, campade, badade.

Eller var barnen hänvisade till kompisar och satt och spelade på datorn hela dagarna?
22 år. Dom gillade Petsson och Findus.
Varit överallt och åkt utförsåkning med dom. Varit i Grand Canyon och hängt med dom. Asså min ex-fru är cool. Fattar faktiskt ingenting om hur misslyckas så som vi gjorde. Datorspel begränsade jag till deras stora förtret. Routern hade jag stenkoll på.
Typ man skall inte vara kompisar med sina barn. Jag har en uppgift att uppfostra dom till fina människor.
Blev ett haveri.
Senast redigerad av whack-a-mole 2024-01-25 kl. 23:51.
Citera
2024-01-25, 23:52
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Du har inte hört talas om rebellisk ungdom?
’Rebellisk’ är väl inte synonymt med att sitta på sitt arsle som en hösäck o runka dagarna i ända hemma hos sin mor?

(Är sådana här fasor som gör att man är glad att det blev aktiva/utåt döttrar istället, herre jösses)
Citera
2024-01-25, 23:55
Medlem
whack-a-moles avatar
Typ dom åkte till Magaluf för att pöka. Varför jag tillät och betalade för det övergår mitt förstånd.
Citera
2024-01-26, 00:03
Medlem
Tropicalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whack-a-mole
Mina grabbar har aldrig satt sin fot på något dagis.

Jaja, du är en sån där som tror detta är en positiv grej
Citera
2024-01-26, 00:18
Medlem
whack-a-moles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicals
Jaja, du är en sån där som tror detta är en positiv grej
Hmm. Varför skulle jag låta en batik eller woke häxa uppfostra mina barn. Jag lyckades tydligen utomordentligt göra det egenhändigt.
Citera
2024-01-26, 00:29
Medlem
Citat:
Tråden kanske ligger fel.

Asså jag är en skötsam konservativ snubbe. Har liksom varit rätt liberal i uppfostran. Hur som haver har dom helt galet spårat ur, men tydligen tycker dom att jag skall betala för deras miserabla liv. Plus dom anklagar mig för allt mellan himmel och jord. Fabler.
Jag har sagt upp all kontakt med dom.
Underliga är att deras otroligt fina mamma är inte någon femininazi, och är en jordnära person.
Blir jag kallad rasist, högerextrem, chauvinist och alla möjliga epitet.
Dessutom har dom inte lästa en bok i hela sitt liv.
Så vad van hände?

Ena stunden så har de aldrig läst en enda bok i hela sitt liv och nästa stund så har de gått ut KTH.

Det rimmar inte alls.
Citera
2024-01-26, 00:38
Medlem
Tropicalss avatar
Citat:
Hmm. Varför skulle jag låta en batik eller woke häxa uppfostra mina barn. Jag lyckades tydligen utomordentligt göra det egenhändigt.

Fast nu gjorde du ju inte det.
Citera
2024-01-26, 00:56
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Ena stunden så har de aldrig läst en enda bok i hela sitt liv och nästa stund så har de gått ut KTH.

Det rimmar inte alls.
Det har slagit slint för käringa.
Hänger en spjuv i varje spena o suger musten ur henne.
Citera
2024-01-26, 01:11
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Tråden kanske ligger fel.

Asså jag är en skötsam konservativ snubbe. Har liksom varit rätt liberal i uppfostran. Hur som haver har dom helt galet spårat ur, men tydligen tycker dom att jag skall betala för deras miserabla liv. Plus dom anklagar mig för allt mellan himmel och jord. Fabler.
Jag har sagt upp all kontakt med dom.
Underliga är att deras otroligt fina mamma är inte någon femininazi, och är en jordnära person.
Blir jag kallad rasist, högerextrem, chauvinist och alla möjliga epitet.
Dessutom har dom inte lästa en bok i hela sitt liv.
Så vad van hände?

Frånvarande pappa vid uppfostran.
Citera
2024-01-26, 01:13
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GruppboendetFisken
Det är synnerligen osannolikt att de inte läst en bok i sina liv, om de gått på universiteten KTH och City.
Om man ska klara sig genom kurserna måste man åt minstonde läsa kirsliteraturen.

Den här tråden är enkom rappakalja.

Jo, känd trollvarning på detta sägs det om denne. 😅
Citera
2024-01-26, 01:15
Medlem
Citat:
Typ dom åkte till Magaluf för att pöka. Varför jag tillät och betalade för det övergår mitt förstånd.

Då är de ju inga incels iaf.

Låter som du trollar. Men om du är seriös, så ska du väl ändå vara glad över att du har uppfostrat dina barn till att bli självständiga och att kunna tänka själva. Du ska vara stolt över dig själv som farsa som lyckats med det. Och stolt över dina söner som är självständiga och tänker själva och inte bara går helt i din och din frus fotspår som marionettdockor.

Så. Sträck på ryggen och säg att du älskar dina söner och är stolt över dem, nästa gång du har kontakt med dem.
Citera
2024-01-26, 01:16
Citat:
Absolut inte. Hon gjorde karriär och är fantastisk. Hade mängder av au-pairer. Mina grabbar har aldrig satt sin fot på något dagis. Ordnade privatlärare åt dom. Ena pojken gick ut KTH och den andra City i London. Trots det är dom hjärntvättade.
Det är under utbildningar de blir hjärntvättade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in