2024-01-25, 09:03
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
IMBILDEN, jag saxade ett citat av dig bara för att du skulle se nyheten nedan om du inte gjort det. fittslem, ja, tyvärr är det ju Covid som är det stora problemet, som nyheten nedan visar. ImSataan, ja, vi får hoppas att inte forskare som Al-Aly har rätt när de skriver att varje Covid-smitta är något av en rysk roulette. donald12, ja, det är ett problem. Ett annat sånt exempel är ju K.I.-forskaren Paolo Macchiarini, som dömdes till fängelse för sin behandling av patienter med plastluftstrupar, som avled. Macchiarini hade ju publicerat många förfalskade peer review-artiklar. Ett annat exempel är de otroliga mängderna dödsfall i opioider, där rättegångar dragits igång i USA.

N.Y. Times kallar det för opioid-pandemi, och det är det ju, det är en läkarföretagspandemi:

"Johnson & Johnson Ordered to Pay $572 Million in Landmark Opioid Trial

Oklahoma pursued the first case against a drug manufacturer for the national public health disaster, and the ruling may point to what lies ahead in 2,000 more lawsuits.

A judge in Oklahoma on Monday ruled that Johnson & Johnson had intentionally played down the dangers and oversold the benefits of opioids, and ordered it to pay the state $572 million in the first trial of a drug manufacturer for the destruction wrought by prescription painkillers.

The amount fell far short of the $17 billion judgment that Oklahoma had sought to pay for addiction treatment, drug courts and other services it said it would need over the next 20 years to repair the damage done by the opioid epidemic." https://www.nytimes.com/2019/08/26/health/oklahoma-opioids-johnson-and-johnson.html

Som det formuleras på Wikipedia: "Opioidkrisen i USA har kallats 'den moderna läkekonstens största misstag'.[4] Den har lett till att hundratusentals människor har mist livet i överdoser och självmord, och till flera uppmärksammade rättegångar mot läkemedelsföretag." https://sv.wikipedia.org/wiki/Globala_opioidepidemin

Och på NRP 2022 kan man läsa om flera läkemedelsföretag, som får betala miljarder för detta: https://www.npr.org/2022/02/25/1082901958/opioid-settlement-johnson-26-billion

Men apropå Covid så såg ni kanske denna nyhet, bakom betalvägg i Aftonbladet idag 24 januari, jag citerar lite:

"Svenska forskare kan visa att lättare covidinfektioner kan få långvariga effekter på hjärnans funktioner. Resultatet oroar Kristian Borg, överläkare och professor vid Karolinska Institutet.

- Det är stor risk att man får ett stort antal personer som har svårt att jobba och svårt med sociala
funktioner framåt.

Kognitiva postcovidmottagningen på Danderyds sjukhus tar emot patienter med långvariga kognitiva
symtom och trötthet efter covid-19.

Redan 2020 såg de att covidpatienter som efter en tid fick tillbaka motoriska funktioner fortsatte dras med nedsatta kognitiva funktioner. Då trodde man att det kunde bero på att patienterna varit så svårt sjuka att de fått genomgå krävande intensivvård som tog hårt på dem.

Men förra året såg de att även personer med milda symtom, och som inte behövt sjukhusvård, hade
samma långvarigt nedsatta kognitiva förmåga.

Slutsatsen är att detta är en direkt effekt av viruset och inte en följd av vilken typ av vård de fått, enligt Kristian Borg, överläkare och professor vid Karolinska Institutet."

Hur visar det sig då? Jo, Borg säger:

"- Alltså, de med måttliga infektioner har ju inte ens varit på sjukhus. Det är ju som om du och jag skulle få hosta en dag och vara lite halvskruttiga. Plötsligt har man det svårt att komma ihåg hur man ska starta datorn och saker i den stilen, säger han och fortsätter

- Det oroar mig kraftigt.

Tänker du att det finns ett mörkertal?

- Det finns säkert ett mörkertal.

Har man tagit för lätt på covidinfektioner tidigare?

- Ja, ur det här perspektivet så tycker jag att man har
gjort det."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Kn0Kl4/svensk-studie-mild-covid-kan-fa-allvarliga-effekter-pa-hjarnan

Finns också ett pressmeddelande, men det säger mindre: https://www.mynewsdesk.com/se/danderyds_sjukhus/pressreleases/ny-forskning-danderyds-sjukhus-laangvariga-konsekvenser-efter-maattlig-covid-19-infektion-3298947

Sedan har ju läkare också börjat tala om sina misstankar om Long Vax, så man kan ju även undra hur man eventuellt ska skilja långtidscovidare från långtidscovidvaccinerade vid behandling i framtiden: https://www.science.org/content/article/rare-link-between-coronavirus-vaccines-and-long-covid-illness-starts-gain-acceptance

Du och jag har väldigt lika åsikter tror jag.

En sund insikt om att både Covid-19 och vaccinet kan ha sina risker och att det måste till en risk/nytta-analys från fall till fall.
Generellt nu tror jag att endast 70+ och svårt sjuka kan ha nytta av en dos, alla andra utsätter sig för större risker med vaccination.

Angående artikeln du länkade till så tror jag ändå att det är extremt sällsynt med dessa symptom.
Man får inte glömma bort att i princip alla säkerligen infekteras med viruset varenda vinter, dom allra flesta helt asymtomatiskt.
Covid är fortfarande en "ny" sjukdom och man ska inte underskatta att folk rädsla för detta gör att man känner efter lite extra.

Om det var samma mediala tryck och intensiva forskande på dom vanliga förkylningsvirusen med ständiga larmrapporter tror jag vi skulle få ungefär samma resultat med människor som upplever alla möjliga symptom.

Bara efter denna artikel kommer det säkerligen rasa in oroliga människor till vårdcentralerna.
Jag säger inte att dessa problem inte finns men jag tror att frekvensen är betydligt mindre än vad som målas upp.
Citera
2024-01-25, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
IMBILDEN Får nog högsta betyg haha. Annars är väl inte Flashbackare en fårskock som lydigt kavlar om ärmen o låter oss injiceras med Pfizers senaste häxbryggd haha

Kan väl knappast finnas nåt annat motiv än ekonomiska för Pfizertroll att sprida evangeliet om de gudomliga injektionerna? Vi vet ju att Pfizer inte styrs av etik, moral eller önskan om bättre folkhälsa iallafall.

Kommer ihåg när Rand Paul frågade nån myndighet i en hearing hur många av dem som tagit injektionen o möttes av tystnad ;-)

Man ska inte lita på produkter som tillverkaren inte tar legalt ansvar för. Om skiten dödar dig får din familj patetiska 30000 sek av staten o noll av tillverkaren.

Tänk om Boeing bara hade kunnat fortsätta o låta staten ta smällen för mcas?

Haha ja vi får hoppas att det som samhället klassar som desinformation om covid 19 är för att skydda människors hälsa och inte att desinformation är något som är skadligt för läkemedelsföretagens vinst.
Citera
2024-01-25, 15:48
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaxxadehorungar
spelar det nånroll vilken ålder? kan det vara så att vaxxet helt enkelt är farligt för människor.

Det KAN vara farligt ja men hur stor är risken?
Extremt liten tror jag men risken bland unga friska att bli allvarligt sjuk i Covid är ännu mindre.
Däremot bland dom äldre och svårt sjuka så är nog nyttan större än risken.

Det är rätt intressant hur vi tänker på risk generellt. Vissa trycker i sig skitmat, röker, snusar, super och knarkar. Detta görs gärna totalt sönderbränd i en solstol. Sedan vinglar man hem på en Voi eller cykel utan hjälm med lurar intryckta i örat och oroar sig samtidigt för Covid och vaccin.

Sorry off topic kanske
Citera
2024-01-25, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
De här effekterna på hjärna och hjärta man kan se hos många, även efter milda covid-infektioner tycker jag är oroande.

Har man möjlighet är det troligen bäst att ducka såväl vaccin som virus, framförallt virus. Få människor anser sig dock kunna leva på det viset.

Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Du och jag har väldigt lika åsikter tror jag.

En sund insikt om att både Covid-19 och vaccinet kan ha sina risker och att det måste till en risk/nytta-analys från fall till fall.
Generellt nu tror jag att endast 70+ och svårt sjuka kan ha nytta av en dos, alla andra utsätter sig för större risker med vaccination.

Angående artikeln du länkade till så tror jag ändå att det är extremt sällsynt med dessa symptom.
Man får inte glömma bort att i princip alla säkerligen infekteras med viruset varenda vinter, dom allra flesta helt asymtomatiskt.
Covid är fortfarande en "ny" sjukdom och man ska inte underskatta att folk rädsla för detta gör att man känner efter lite extra.

Om det var samma mediala tryck och intensiva forskande på dom vanliga förkylningsvirusen med ständiga larmrapporter tror jag vi skulle få ungefär samma resultat med människor som upplever alla möjliga symptom.

Bara efter denna artikel kommer det säkerligen rasa in oroliga människor till vårdcentralerna.
Jag säger inte att dessa problem inte finns men jag tror att frekvensen är betydligt mindre än vad som målas upp.

Ja, som ni båda skriver så finns det en praktisk sida i detta, man får väl kalkylera med riskerna som ni är inne på. Nyss kom en preprint om ett nytt vaccin Novavax, som till skillnad från till exempel Pfizers inte tycks höja IgG4, utan däremot IgG3 och på Reddit påpekas just att detta med förhöjt IgG4 har blivit en het potatis. I Sverige har vi ju dock inte läst något i svenska tidningar om det. Men jag antar att i allt prat om nya vaccin så har vi kanske snart Covid-vaccin att spruta i näsan och allt möjligt och då kanske eventuella risker med mRNA-vaccinet drunknar en aning i andra nyheter, särskilt om mRNA visar sig bra att behandla cancer med, vilket ju vore fint (https://www.reddit.com/r/COVID19/comments/19ah48d/altered_igg4_antibody_response_to_repeated_mrna/).

En oroande möjlighet som vi tyvärr kommer få leva i osäkerhet om är just om det som WHO:s Maria Von Kerkhove nyss varnade om risken för, och som forskare nu varnat för i ett par år, nämligen möjligheten att vi kommer att se en våg av demens om några år, på liknande sätt som efter Spanska sjukan (även om också andra virus, till exempel influensan kanske kan öka sån risk). Igår kom en artikel om just detta:

"COVID survivors may be at a greater risk of developing Parkinson’s disease–like symptoms, researchers warn. What you need to know to protect your health

People who have been infected with COVID—yes, that’s virtually all of us—could be at greater risk for Parkinson’s disease–like symptoms down the line.

That’s according to a new study published this month in the journal Cell. Researchers from Weill Cornell Medicine, Memorial Sloan Kettering Cancer Center, and Columbia University used human stem cells to create cells from various organs, including the lung, heart, and pancreas. The virus was able to infect cells from all the aforementioned organs. But it did a particularly good job of infiltrating some types of neurons in the brain that produce dopamine—a neurotransmitter responsible for feelings of pleasure, motivation, memory, sleep, and movement.

Once infected, such cells can lose their ability to grow and divide, researchers found. The cells also stop producing dopamine and instead send out signals that cause inflammation.

Because a loss of dopamine-producing neurons is associated with Parkinson’s disease—a slowly developing neurodegenerative condition that leads to tremors and, often, dementia—people who’ve been infected with COVID are at an increased risk of developing symptoms of the disorder at some point in their lives, the researchers wrote. [...]

Regardless, the virus’s detrimental effect on dopamine neurons may explain neurologic symptoms in those with an active COVID infection, like headache, loss of smell, and a persistent unpleasant taste in the mouth, according to researchers.

It may also explain more immediate neurologic symptoms of long COVID, like brain fog, sleep issues, depression, and anxiety." https://fortune.com/well/2024/01/24/covid-survivors-risk-parkinsons-disease-like-symptoms/

Forskarna har tidigare funnit att detta virus kan ändra celler permanent, men som de också säger så gjordes studien i labb, vilket gör den förenklad jämfört med om den gjorts på människor, så ingen vet ännu. Vad kan man då göra enligt dem? Mask och vaccination. Och därmed är vi tillbaka i det praktiska som ni båda var inne på.
Citera
2024-01-25, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Det är rätt intressant hur vi tänker på risk generellt. Vissa trycker i sig skitmat, röker, snusar, super och knarkar. Detta görs gärna totalt sönderbränd i en solstol. Sedan vinglar man hem på en Voi eller cykel utan hjälm med lurar intryckta i örat och oroar sig samtidigt för Covid och vaccin.

Sorry off topic kanske

Haha, jag minns i början av pandemin när det spekulerades i om rökare hade mindre risk att drabbas av Covid och även ifall människor med dålig hälsa och sämre immunförsvar kanske klarar Covid bättre. De spekulationerna gjorde mig lite upprymd på nåt sätt.
Citera
2024-01-25, 19:07
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaxxadehorungar
spelar det nånroll vilken ålder? kan det vara så att vaxxet helt enkelt är farligt för människor.

Nä självklart spelar åldern ingen roll. Skiten är inte till nytta för någon, och är till stor skada för dom som har haft otur.

Men vissa vaccinkritiska debattörer som tror att det går att resonera med covidianerna brukar säga så för att dom inte vill framstå som extrema i sina ståndpunkter (sett ur PK-perspektiv). Argumentationstekniskt så blir det då svårare för covidianerna att beskylla en för att vara foliehatt eller dylikt, när man har kastat till dom ett sånt där köttben.

Möjligen kan man säga att dom som är äldre har färre kvarvarande levnadsår att spola ner i toaletten. Kan kanske låta lite hjärtlöst, men ur det perspektivet så är det ju en större tragedi om en tonåring tar sprutan och sen dör eller får livslånga med, än om en 80-åring gör det.
Citera
2024-01-25, 19:44
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ja, som ni båda skriver så finns det en praktisk sida i detta, man får väl kalkylera med riskerna som ni är inne på. Nyss kom en preprint om ett nytt vaccin Novavax, som till skillnad från till exempel Pfizers inte tycks höja IgG4, utan däremot IgG3 och på Reddit påpekas just att detta med förhöjt IgG4 har blivit en het potatis. I Sverige har vi ju dock inte läst något i svenska tidningar om det. Men jag antar att i allt prat om nya vaccin så har vi kanske snart Covid-vaccin att spruta i näsan och allt möjligt och då kanske eventuella risker med mRNA-vaccinet drunknar en aning i andra nyheter, särskilt om mRNA visar sig bra att behandla cancer med, vilket ju vore fint (https://www.reddit.com/r/COVID19/comments/19ah48d/altered_igg4_antibody_response_to_repeated_mrna/).

En oroande möjlighet som vi tyvärr kommer få leva i osäkerhet om är just om det som WHO:s Maria Von Kerkhove nyss varnade om risken för, och som forskare nu varnat för i ett par år, nämligen möjligheten att vi kommer att se en våg av demens om några år, på liknande sätt som efter Spanska sjukan (även om också andra virus, till exempel influensan kanske kan öka sån risk). Igår kom en artikel om just detta:

"COVID survivors may be at a greater risk of developing Parkinson’s disease–like symptoms, researchers warn. What you need to know to protect your health

People who have been infected with COVID—yes, that’s virtually all of us—could be at greater risk for Parkinson’s disease–like symptoms down the line.

That’s according to a new study published this month in the journal Cell. Researchers from Weill Cornell Medicine, Memorial Sloan Kettering Cancer Center, and Columbia University used human stem cells to create cells from various organs, including the lung, heart, and pancreas. The virus was able to infect cells from all the aforementioned organs. But it did a particularly good job of infiltrating some types of neurons in the brain that produce dopamine—a neurotransmitter responsible for feelings of pleasure, motivation, memory, sleep, and movement.

Once infected, such cells can lose their ability to grow and divide, researchers found. The cells also stop producing dopamine and instead send out signals that cause inflammation.

Because a loss of dopamine-producing neurons is associated with Parkinson’s disease—a slowly developing neurodegenerative condition that leads to tremors and, often, dementia—people who’ve been infected with COVID are at an increased risk of developing symptoms of the disorder at some point in their lives, the researchers wrote. [...]

Regardless, the virus’s detrimental effect on dopamine neurons may explain neurologic symptoms in those with an active COVID infection, like headache, loss of smell, and a persistent unpleasant taste in the mouth, according to researchers.

It may also explain more immediate neurologic symptoms of long COVID, like brain fog, sleep issues, depression, and anxiety." https://fortune.com/well/2024/01/24/covid-survivors-risk-parkinsons-disease-like-symptoms/

Forskarna har tidigare funnit att detta virus kan ändra celler permanent, men som de också säger så gjordes studien i labb, vilket gör den förenklad jämfört med om den gjorts på människor, så ingen vet ännu. Vad kan man då göra enligt dem? Mask och vaccination. Och därmed är vi tillbaka i det praktiska som ni båda var inne på.

Har sett en del udda propaganda om demens sen sprutorna lanserades. Minns en skitskum artikel i nån dagstidning om en i sammanhanget väldigt ung man (tror 50 årsåldern) som plötsligt börjat bli dement. Men det beskrevs som nåt normalt, och inte som ett avvikande extremfall. Typ "här är den nya Svensson-folksjukdomen".
Samma med barn och hjärtsjukdomar. Plötsligt så har detta börjat pratas om det som att man ska tycka att det är nåt normalt och dessutom att det alltid varit såhär.

Så vi har förberetts psykologiskt ett tag på att acceptera såna här bisarra anomalier som om det vore nåt vardagligt.

Och nu ska vi bli manipulerade till att skylla dessa nya plågor på det berömda förkylningsviruset från 2020.

Och svinen som kokade ihop mRNA-soppan som sprutades in i miljarder människors armar klarar sig undan galant. Och dom kan utan problem göra om samma sak igen om dom känner för det, nu när dom fått kvitto på hur jävla lättlurade vi är.
Citera
2024-01-25, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Har sett en del udda propaganda om demens sen sprutorna lanserades. Minns en skitskum artikel i nån dagstidning om en i sammanhanget väldigt ung man (tror 50 årsåldern) som plötsligt börjat bli dement. Men det beskrevs som nåt normalt, och inte som ett avvikande extremfall. Typ "här är den nya Svensson-folksjukdomen".
Samma med barn och hjärtsjukdomar. Plötsligt så har detta börjat pratas om det som att man ska tycka att det är nåt normalt och dessutom att det alltid varit såhär.

Så vi har förberetts psykologiskt ett tag på att acceptera såna här bisarra anomalier som om det vore nåt vardagligt.

Och nu ska vi bli manipulerade till att skylla dessa nya plågor på det berömda förkylningsviruset från 2020.

Och svinen som kokade ihop mRNA-soppan som sprutades in i miljarder människors armar klarar sig undan galant. Och dom kan utan problem göra om samma sak igen om dom känner för det, nu när dom fått kvitto på hur jävla lättlurade vi är.

Jag gillar det skeptiska narrativet, men jag förstår inte hur man kopplar bort Covid ur diskussionen. Jag tänker mer att om Covid har allvarliga följder så kan vaccinet ha vissa likartade följder genom hur det efterliknar Covid. Sedan tror ju jag som du att olika saker som händer ofta döljs i ett allmänt narrativ och en allmän konsensus på olika sätt.

IMBILDEN, du skrev en kommentar nyss om "Körkortsturken" som hade dött, där du verkar ha tänkt samma sak som jag, nämligen att varför dog han som han gjorde 51 år gammal. Men enligt en annan tråd kedjerökte han och tog kanske även droger. Likväl, nu vet jag ju att vi har tusentals småkändisar idag och att man ständigt läser om nån kändis som dött och som man knappt hört talas om. Men jag får ändå en obehaglig känsla av att det dör fler 40-50-åringar. Rednex-sångarens död förklarades i den tråden som kanske naturlig, men också han var ju för ung. Eller så är det bara det att tidningarna skriver om det mer än vanligt...

Jag testar att i denna tråd klippa in en länk till ditt svar i tråden om "Körkortsturken" mest för att se om man kan göra det. För även om det handlade om dålig hälsa så utesluter det ju inte Covid, vilket jag antar att du liksom jag tänkte på:

Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Både lever och njursvikt tydligen. Varför får man det? Förgiftning? Andra orsaker, infektion?
Senast redigerad av Lamento 2024-01-25 kl. 22:56.
Citera
2024-01-25, 23:01
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Jag gillar det skeptiska narrativet, men jag förstår inte hur man kopplar bort Covid ur diskussionen. Jag tänker mer att om Covid har allvarliga följder så kan vaccinet ha vissa likartade följder genom hur det efterliknar Covid. Sedan tror ju jag som du att olika saker som händer ofta döljs i ett allmänt narrativ och en allmän konsensus på olika sätt.

IMBILDEN, du skrev en kommentar nyss om "Körkortsturken" som hade dött, där du verkar ha tänkt samma sak som jag, nämligen att varför dog han som han gjorde 51 år gammal. Men enligt en annan tråd kedjerökte han och tog kanske även droger. Likväl, nu vet jag ju att vi har tusentals småkändisar idag och att man ständigt läser om nån kändis som dött och som man knappt hört talas om. Men jag får ändå en obehaglig känsla av att det dör fler 40-50-åringar. Rednex-sångarens död förklarades i den tråden som kanske naturlig, men också han var ju för ung. Eller så är det bara det att tidningarna skriver om det mer än vanligt...

Jag testar att i denna tråd klippa in en länk till ditt svar i tråden om körkortsturken mest för att se om man kan göra det. För även om det handlade om dålig hälsa så utesluter det ju inte Covid, vilket jag antar att du liksom jag tänkte på:

Ja, svårt att dra slutsatser av enskilda fall, men även jag får samma känsla som dig.

Googlade lite på statistik över hjärtinfarkter. Kurvan över antalet fall minskade från millenieskiftet och framåt. Kurvan lutar svagt nedåt ända till fem/mars år 2020, då den börjar luta uppåt igen och ligger kvar uppåt ända till maj år 2021, då den planar ut på något högre nivå. Sammanfaller faktiskt på pricken mot ovaccinerad covid och jag tror inte det är en slump. Finns på socialstyrelsens hemsida som pdf-fil. Lyckas inte länka.
Citera
2024-01-25, 23:36
Medlem
donald12s avatar
Intressant hur Adam efter 2 år fortfarande producerar extrema mängder spikprotein.... injektionen fick rejäl effekt på honom så man undrar vilka celler i hans kropp som blivit spikfabriker?

Rena drömmen för IMBILDEN att få en injektion som inte avtar i effekt!

https://youtu.be/Tu9f1TT7Ja0?si=_SgHiEse1x1Hw5g4
Senast redigerad av donald12 2024-01-25 kl. 23:38.
Citera
2024-01-26, 11:17
Medlem
Mr.Sounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Intressant hur Adam efter 2 år fortfarande producerar extrema mängder spikprotein.... injektionen fick rejäl effekt på honom så man undrar vilka celler i hans kropp som blivit spikfabriker?

Rena drömmen för IMBILDEN att få en injektion som inte avtar i effekt!

https://youtu.be/Tu9f1TT7Ja0?si=_SgHiEse1x1Hw5g4

Helt jävla sjukt, undra om de med biverkningar efter vaccinet tagit test på antikroppar.

Så tacksam att jag avstod, snacka om lotteri med livet som insats
Citera
2024-01-26, 12:22
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sound
Helt jävla sjukt, undra om de med biverkningar efter vaccinet tagit test på antikroppar.

Så tacksam att jag avstod, snacka om lotteri med livet som insats

WHO har nu denna "definition" av vaccin. Jag har större förtroende för det traditionella inaktiverade vaccinet där man vet vilken mängd antigen man får samt var det hamnar nånstans. Att få kroppen att producera antigen verkar vara rena ryska rouletten. Många producerar säkert begränsade mängder antigen men råkar man tillhöra dem som får en riktigt långvarig hög produktion så blir det ju som om man har konstant covid. Spikproteiner ställer ju till rätt mycket elände.

"Vaccines contain weakened or inactive parts of a particular organism (antigen) that triggers an immune response within the body. Newer vaccines contain the blueprint for producing antigens rather than the antigen itself"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in