2024-01-25, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knazzz
Oj citerade fel inlägg aja

Och nu citerade jag mig själv.
Citera
Medlem
Bör man vara orolig? 🥱🤔
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
Bör man vara orolig? 🥱🤔

Jag förlorade 179 kronor 😥
Citera
2024-01-25, 17:12
Medlem
3Godisars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dismisswall
Det är inte alla Facebook och Netflix konton som är hackade. Det är inget hack mot Facebook eller Netflix. Det är media som inte kan rapportera om sånthär.

Läs
https://www.troyhunt.com/inside-the-massive-naz-api-credential-stuffing-list/
aha! Tack!

Nej, det framgick ju inte riktigt av media

Men min mail har varit med i 3 olika hackergrejer genom åren enligt den söksidan, men det har inte "hänt mig nåt" behöver man vara orolig tro?
Citera
2024-01-25, 17:12
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Jag förlorade 179 kronor 😥
Hur?
Citera
2024-01-25, 17:13
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Kan någon förklara för en digital dumbom, hur det är möjligt att en databas innehåller lösenord till både facebook, netflix och andra för mig separata aktörer?
Citera
2024-01-25, 17:14
Medlem
3Godisars avatar
Citat:
Jag hade också MyHeritage och lastfm (inte använt det på typ 20 år), och ja, jag blev ju hackad 😐 min mejl vsr också låst för nån försökt logga in. När jag äntligen kom in hade jag 60 olästa mejl
vadå, kan mailen låsas för att nån försöker logga in? Låter ju svinkonstigt, då kan man ju i princip låsa ute folk från sina mail för att jävlas?!

Långt ifrån alla har sån tvåparts.. vad det nu heter, eller koll på "lösenordsfrågpr" etc
Citera
2024-01-25, 17:18
Medlem
GrillTeknikers avatar
Tur att Flashback stödjer 2-faktorsautentisering!

*ironi*

Citera
2024-01-25, 17:20
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Enligt Göteborgsposten mfl har en databas med över 70 miljoner inloggningsuppgifter till bland annat Netflix, PayPal och Facebook läckt.

Infon är i nuläget ganska knapphändig verkar det som. Från GP: https://www.gp.se/nyheter/sverige/miljontals-losenord-till-netflix-och-facebook-har-lackt.a0ecf60c-d21c-4e24-9ba4-2d9ea4482c1c:

Någon som vet mer om denna enorma läcka? Vad kan vi förvänta oss nu? Dags att byta lösen antar jag....

Företagen saknar ordentliga skydd, dvs de snålar in på skydd och kompetent personal och mer eller mindre skiter i folks datasäkerhet. Sedan l'äser man i media att folk skall skaffa bättre lösenord ?! ren idioti. Det är inte den vägen hackers tar sig in i ett system. Snarare letar man ut serverns brister och tar sig in den vägen.. inte via en användares lösenord.

Det borde vara höga straff och ersättningar till drabbade som får ssina lösen stulna från ett företag som ex. facebook. Om Facebook var tvugna att betala ut 10 000 till varje drabbad användare så skulle de lägga betydligt mer på säkerheten på sina servrar. Inte bara lösenord stjäls utan personliga data som dessa företag samlar in om sina användare. Det är betydligt allvarligare än att få sitt lösen stulet.
Citera
2024-01-25, 17:22
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Kan någon förklara för en digital dumbom, hur det är möjligt att en databas innehåller lösenord till både facebook, netflix och andra för mig separata aktörer?

Det flesta seriösa företag har användarnas lösenord krypterade men långt ifrån alla.

Det valigaste sättet för en hackare att ta sig in på ett företag som ex facebook är att någon anställd klickar på något som för in skadlig kod i systemet. Inte att hackers tar sig in via användares lösenord.
Citera
2024-01-25, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3Godisar
vadå, kan mailen låsas för att nån försöker logga in? Låter ju svinkonstigt, då kan man ju i princip låsa ute folk från sina mail för att jävlas?!

Långt ifrån alla har sån tvåparts.. vad det nu heter, eller koll på "lösenordsfrågpr" etc

Nja men det stod nåt om auktorisering, kanske har nån försökt logga in från okänd plats eller okänd enhet och försökt för många gånger utan rätt lösenord
Citera
2024-01-25, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Hur?

Den personen öppnade mitt abonnemang igen och valde premium 🥵
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto