2024-01-25, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
När Tim är gammal & trött och behöver hemhjälp eller hamnar på ett äldreboende...tja det blir inte lätt för honom. Han ser ju skitig ut med alla tattoos.
Okunnig icke svensktalande personal kommer skrubba skiten ur honom. Aj aj Tim!
Och när Torpet-Cornelia en gång tar hissen ner så finns bara ett par sladdriga osammanhängande silikonbubblor kvar. Jennifers läppar ligger inte långt efter.
Heja Ronja, Levin, Magnus, Anna, Désirée. I viss mån Farmen-Cornelia och Per.
Chiro njää...
Fredrik...Att han ens kan med att sitta i TV och säja det han säjer. Obegripligt.
Andreas...ett gott råd: arbeta bort din blatte-dialekt.
Nja asså jag gillar ändå chiro han verkar ändå ha huvudet på skaft och är en farmare
2024-01-25, 14:26
Medlem
Är man ens förvånad över att freddan är frilansare lol
2024-01-25, 14:37
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Vem har han pratat illa om i ortengänget? Har för mig att det är bara freddan som han är trött på. Jag visste inte att han ogillade jennifer. Vad har han sagt om jennifer?
Han ogillade Jojje och nu ogillar han Fredrik, så jag tror inte hans lojalitet ligger hos någon viss sida egentligen. Jag tror inte att han fullt ut ogillar Jennifer, men hon känns inte som en personlighetstyp han dras till så jag tror inte att det skulle ta emot för honom att välja henne om det gynnar honom i spelet. De har kanske lockat med att han är safe nästa vecka om Jennifer åker ut, att han får bli Torpetkämpe eller vad som helst. Själva dubbelspelet ligger isåfall i att han bergis inte fått vet att det hela sker bakom Jennifers rygg, som ett stort orkestrerat svek. Han blir då mer en spelbricka för dessa puppeteers att gömma sig bakom.

Detta är som sagt bara min gissning, men svaret får vi på söndag.
2024-01-25, 14:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
”Oavsett vad så kommer jag sova i den sköna sängen”. Det där går bara ihop ifall Ciro väljer någon i ortengänget som andrekämpe. Kommer de alltså kasta en av sina egna under bussen igen, för att på så sätt kunna välja Cornelia som förstekämpe veckan därpå?

Väljer Ciro Ronja slår han nog ut henne, och då blir ju Cornelia storbonde en vecka till, och detsamma gäller de flesta på Cornelias sida.

Jag tror att oavsett vad så är Ciro i princip lurad in i något. Han är inte en sådan som paktar, och dessutom har han talat illa om ortengänget flera gånger.

Min teori är att killarna övertygat Ciro att välja Jennifer, och Ciro ogillar henne tillräckligt mycket för att gå med på det. De har flera gånger påtalat att pakten egentligen bara gäller killarna som formade pakten tillsammans från dag ett, och de övriga är och har varit spelbrickor. Jennifer vet i sin tur inte att killarna kommit nära Ciro och ligger bakom det hela, så hennes lojalitet ligger fortfarande hos det tajta killgänget och hon väljer således någon av dem som storbonde vid eventuell förlust. Ciro har också kommit tillräckligt nära Tim och Andreas för att välja någon av dem som storbonde vid eventuell förlust. Klassiskt dubbelspel som är deras smartaste alternativ, och med tanke på kommentaren om storbondestugan är det nog det mest rimliga och troliga. Blir spännande att se på söndag.
Fast Jennifer sa i synk att Ciro spelar med dem, så hon är medveten om planerna. Det är klart att hon kan ha fått höra en osann variant av planerna, och att hon är lurad. Men ortengänget är så decimerat så de har inte råd att förlora en medlem till om de tänker fortsätta i den konstellationen.

Min tanke är att Ciro vill åka hem, att det är uppgjort att han ska lägga sig i kampen i Tinget och göra nån i orten-gänget till storbonde.

Alternativt är det en dubbeltwist och paktbyte på gång. Cornelia betonade att Andreas hade sagt att hon kunde lita på honom, och hon sa ”Vi får väl se om jag kan göra det”. Så det kan vara så att Cornelia och Ronja har en uppgörelse med killarna i orten-gänget och en ny pakt är under uppsegling. I så fall blir Jennifer andrekämpe. Cornelia o Ronja blir av med Jennifer som de ville, och ortengänget lurar Jennifer att de inte visste nåt om Ciros planer och Jennifer utser en av dem till storbonde. Cornelia, Ronja o Ciro ansluter till orten-grabbarnas pakt.
2024-01-25, 14:47
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
https://www.tv4.se/artikel/5WJFiW1PT9hBL1JK9ZRmgP/efter-kritiken-det-foerekom-ingen-mobbning-i-farmen

Här förklarar jennifer, jojje och alessia att det har vinklats fel till att dom är mobbare. Fast dom förklarar aldrig vad den andra gruppen har gjort. Åtminstone i cornelias fall i hennes tiktok så erkänner hon ju att hon inte alltid var perfekt beteende. Så jag undrar verkligen vad som hände bakom kameran
Alltså, även om jag förstår att vi får se en väldigt liten del av dagarna och att inget av gängen var varesig snälla eller elaka 100% av tiden, så har det ju fångats på kamera hur ortengänget sitter och hånflinar och himlar med ögonen så fort Cornelia öppnar käften. Det har fångats på kamera hur mycket skit de snackade, och precis hur utstuderade deras sabotageplaner var berättades det öppet om i synk (det är stor skillnad mellan spelmässig taktik och att försöka göra sig av med Cornelias enda vän i huset för att hon ska bli helt ensam mot det stora mobbargänget). Det är ju inte direkt CGI produktionen använt sig av.

Men nej, det är såklart bara osis att de lyckats ta precis allt ur kontext, även när Cornelia bryter ihop i tårar för att hon konstant blir hånad eller osynliggjord.
2024-01-25, 14:52
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Fast Jennifer sa i synk att Ciro spelar med dem, så hon är medveten om planerna. Det är klart att hon kan ha fått höra en osann variant av planerna, och att hon är lurad. Men ortengänget är så decimerat så de har inte råd att förlora en medlem till om de tänker fortsätta i den konstellationen.

Min tanke är att Ciro vill åka hem, att det är uppgjort att han ska lägga sig i kampen i Tinget och göra nån i orten-gänget till storbonde.

Alternativt är det en dubbeltwist och paktbyte på gång. Cornelia betonade att Andreas hade sagt att hon kunde lita på honom, och hon sa ”Vi får väl se om jag kan göra det”. Så det kan vara så att Cornelia och Ronja har en uppgörelse med killarna i orten-gänget och en ny pakt är under uppsegling. I så fall blir Jennifer andrekämpe. Cornelia o Ronja blir av med Jennifer som de ville, och ortengänget lurar Jennifer att de inte visste nåt om Ciros planer och Jennifer utser en av dem till storbonde. Cornelia, Ronja o Ciro ansluter till orten-grabbarnas pakt.
Jennifer är medveten om Ciros inblandning, men om hon blir dubbelspelad kan de ju lika gärna ha sagt till henne att han vill välja Ronja eller nåt. Eller att han är ute efter en läggmatch. Också för att det inte ska verka konstigt att det tisslas och tasslas.

Jag tvivlar på att Ciro vill lägga sig, jag tror han vill fajtas på riktigt. Baserat på hans snack i synkarna är han en person som hellre lämnar självmant och står för det än att smussla med läggmatcher. Däremot tycker jag att din senare teori är intressant, lik min egen men mer utvecklad.
Senast redigerad av AllHailBoognish 2024-01-25 kl. 15:06.
2024-01-25, 15:14
Avslutad
Citat:
Jennifer är medveten om Ciros inblandning, men om hon blir dubbelspelad kan de ju lika gärna ha sagt till henne att han vill välja Ronja eller nåt. Eller att han är ute efter en läggmatch. Också för att det inte ska verka konstigt att det tisslas och tasslas.

Jag tvivlar på att Ciro vill lägga sig, jag tror han vill fajtas på riktigt. Baserat på hans snack i synkarna är han en person som hellre lämnar självmant och står för det än att smussla med läggmatcher. Däremot tycker jag att din senare teori är intressant, lik min egen men mer utvecklad.
Jag tycker inte heller att Ciro verkar vara nån som vill lägga sig, men jag tycker han verkar jätteless på de flesta. Kan tänka mig att han verkligen vill hem. Om han lämnar självmant kan han inte hjälpa nån, och kanske vill han hjälpa Andreas som han har verkat komma nära.

Men den andra möjligheten är minst lika trolig. Jag tycker att Cornelia och Ronja såg väldigt luriga ut när de spekulerade om ifall de kunde lita på Andreas. Kändes som att de visste mer än de sa.
2024-01-25, 15:17
Medlem
Citat:

Fortsättning följer tills farmenvinnaren är utsedd, söndag 17 mars kl 20.55.
Hoppas att Fredrik och Jennifer åker ut under de kommande veckorna här som kommer.
2024-01-25, 15:36
Medlem
Noxyls avatar
Citat:
Jag tror att oavsett vad så är Ciro i princip lurad in i något. Han är inte en sådan som paktar, och dessutom har han talat illa om ortengänget flera gånger.

Jag tror han väljer en av "sina egna" och lägger sig i kampen. Han har pratat om att lämna eftersom ingen annan vill jobba...
2024-01-25, 15:47
Medlem
Citat:
Alltså, även om jag förstår att vi får se en väldigt liten del av dagarna och att inget av gängen var varesig snälla eller elaka 100% av tiden, så har det ju fångats på kamera hur ortengänget sitter och hånflinar och himlar med ögonen så fort Cornelia öppnar käften. Det har fångats på kamera hur mycket skit de snackade, och precis hur utstuderade deras sabotageplaner var berättades det öppet om i synk (det är stor skillnad mellan spelmässig taktik och att försöka göra sig av med Cornelias enda vän i huset för att hon ska bli helt ensam mot det stora mobbargänget). Det är ju inte direkt CGI produktionen använt sig av.

Men nej, det är såklart bara osis att de lyckats ta precis allt ur kontext, även när Cornelia bryter ihop i tårar för att hon konstant blir hånad eller osynliggjord.
Det jag reagerar på mycket är varför dom inte förklarar och ger sin syn på scenerna som tittarna reagerar på och kritiserar
2024-01-25, 15:47
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumFlex
Helvete vad vacker hon är. Hon kan nog vara den vackraste tjejen i farmens historia. 🥰
https://imgur.com/a/as7jcWs

Hahaha, du har inte sett någon tidigare säsong va? Eller så gillar du konstgjorda människor...
https://static.cdn-expressen.se/images/f5/00/f50016c3f090446aba4083c22d9e0b8e/314@60.jpg
https://cdn03.nyheter24.se/be2cc09603d802dc05/2023/02/07/1959718/sdlV2PJqyEG-pQ-nh.jpg
2024-01-25, 15:48
Medlem
Citat:

Min teori är att ciro kör sin egen race oavsett vad han må ha sagt till de gänget och jag tror att han väljer freddan då han är trött på han

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in