2024-01-24, 22:34
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Hur kan Bergwall och Kusi Asare värderas till över 50 miljoner?

Klubbar köper på spekulation och även om Adjei är något år äldre än de nämnda, så har han bevisat hög nivå. Inte minst när Hammarby satte press på Twente i dubbelmötet.
Jag är rätt övertygad om att han kommer prestera i Lorient, och då är 75M ingen större summa.
För att de är fyra och fem år yngre samt ser mycket mer lovande ut? Ingen raketforskning direkt. Men bli inte ledsen, det är ju snarare en komplimang till Bajen att man lyckas "blåsa" Lorient på en sån summa när det snackades om Championship och bud på runt £3 miljoner för inte så länge sen.
Tror alla bajares barnbarns barn kommer höra historier om det legendariskt dubbelmötet mot Twente

Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Ett par år yngre och en bättre fysik.
Medan Kurtulus är en bättre fotbollsspelare. Med facit i hand hade man väl kunnat försöka salta den notan aningen mer.
2024-01-24, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Inget lysade år för Stockholmsklubbarna...

Aik: Durmaz, Durmaz, Fischer, Keita, Dabo, Besirovic, Guidetti

Hammarby: Vagic, Concha, Mikkelsen, Boudah, Trawally, Tekie.

Djurgården: Berg, Garcia, Bergström, Odefalk, Musa, Kaib
Guidetti värvades inte förra året.

Kommer ni känna att allsvenskan blir mindre sexig och intressant utan Jimmy D, Fischer och Keita?
2024-01-24, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Fischer, Durmaz & Keita. Återigen kan man kritisera Manuels värvningar och ja det är tjatigt men fanemig befogat. Men vem fan vet om Dabo kanske blir årets succe...?
Allsvenskan
Durmaz 600 minuter, 0p, 1 gult
Keita 800 minuter, 0p, 3 gula
Fischer 310 minuter, 0p,
Lamin Dabo 0 minuter

Lite nyfiken på hur deras kontrakt var utformade - förhoppningsvis på prestation.
2024-01-25, 05:44
Avslutad
Zandén tackar nej till AIK för att gå till ett danskt pissgäng. Dålig dragningskraft på AIK kan man lugnt säga.
2024-01-25, 06:55
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler

Medan Kurtulus är en bättre fotbollsspelare. Med facit i hand hade man väl kunnat försöka salta den notan aningen mer.

Det händer mycket på två år i den åldern, det är vad de räknar med.
2024-01-25, 06:59
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Såldes inte Anel för 47 miljoner? Trodde inte MFF skulle släppa honom för under 100.

Har inget minne av att jag ens har sett den här Adjei ...

Detta medan Anel på slutet sprang i cirklar runt Allsvenskan.
Detta kanske gör att du minns
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/adjei-blev-syndabock-igen-berattar-om-fruktansvarda-dagarna-efterat-en-mardr/

Vi bajare kommer ihåg
2024-01-25, 08:44
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Detta kanske gör att du minns
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/adjei-blev-syndabock-igen-berattar-om-fruktansvarda-dagarna-efterat-en-mardr/

Vi bajare kommer ihåg
Som sagt. Gråtandes med armarna runt huvudet, är bilden man har av Adjei. Det är naturligtvis helt sjukt imponerande om ni kramar ut 80 milj kr ur honom.
2024-01-25, 08:57
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Såldes inte Anel för 47 miljoner? Trodde inte MFF skulle släppa honom för under 100.

Har inget minne av att jag ens har sett den här Adjei ...

Detta medan Anel på slutet sprang i cirklar runt Allsvenskan.

Nej, många anledningar till att summan är förvånande. Man får ju se var det landar i slutändan men oavsett tacka och ta emot. Jag hade gissat 40 med lite flyt
2024-01-25, 09:07
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Zandén tackar nej till AIK för att gå till ett danskt pissgäng. Dålig dragningskraft på AIK kan man lugnt säga.
Solna vägrade ju släppa Otieno i flera år trots fina bud. Inte jättelockande för en 22-åring med meriter från Ligue 1 att gå samma öde till mötes.
2024-01-25, 09:29
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Nej, många anledningar till att summan är förvånande. Man får ju se var det landar i slutändan men oavsett tacka och ta emot. Jag hade gissat 40 med lite flyt

https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/headlines/2024/01/25/lequipe-satter-lagre-prislapp-pa-adjei/

€4,5-5 känns rimligare.
2024-01-25, 09:32
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/headlines/2024/01/25/lequipe-satter-lagre-prislapp-pa-adjei/

€4,5-5 känns rimligare.

Det ante mig. Det kopplade man inte direkt när man hörde 80 mille!!!!

Där akademin har en stor vfk, agenten ska ha sitt, spelaren ska ha sitt, någon shady snubbe/snubbar som är indirekt inblandade ska ha sitt

15-20 miljoner kvar efter eller vad tror ni?
2024-01-25, 09:36
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Det ante mig. Det kopplade man inte direkt när man hörde 80 mille!!!!

Där akademin har en stor vfk, agenten ska ha sitt, spelaren ska ha sitt, någon shady snubbe/snubbar som är indirekt inblandade ska ha sitt

15-20 miljoner kvar efter eller vad tror ni?

Om man vill vara välvillig kan man gissa att Disco hört siffran och förutsatt att det var netto snarare än brutto.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in