2024-01-24, 08:27
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Spring! Skriv på. Stämmer detta någorlunda blir jag väldigt förvånad åt det positiva. Hade tänkt mig runt 30-40 max. Tycker Adjei är begränsad tekniskt men… verkar inte så.

Fattar inte varför folk tycker det inte skulle var skäligt betalt. Hammarby är helt enkelt på nästa hylla nu. Vi har tack vare ett antal försäljningar runt 40-50 mille en av allsvenskans bästa ekonomier och är inte längre tvingade att slumpa bort spelare som klubbar i Norge och Danmark säljer för 100-200 mille.
Vi är inte riktigt där ännu (MFF är...) men 75-80M är ett gott steg på vägen att snart kunna få fullt pris för våra spelare.

Kom ihåg att JJ och Hjelmberg INTE ville sälja Odilon och Amoo (och Williot?) då dom tyckte det var struntsummor, men styrelsen behövde pengarna. Nu behöver vi inte pengarna lika desperat, och då stiger priserna.

Ska bli kul att se vad vi ligger på för priser om ett år om några av Dovin, Erabi, Djukanovic, Karlsson, Gül och Madjed tar nästa steg under året.
2024-01-24, 08:54
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Fischer, Durmaz & Keita. Återigen kan man kritisera Manuels värvningar och ja det är tjatigt men fanemig befogat. Men vem fan vet om Dabo kanske blir årets succe...?

Inget lysade år för Stockholmsklubbarna...

Aik: Durmaz, Durmaz, Fischer, Keita, Dabo, Besirovic, Guidetti

Hammarby: Vagic, Concha, Mikkelsen, Boudah, Trawally, Tekie.

Djurgården: Berg, Garcia, Bergström, Odefalk, Musa, Kaib
2024-01-24, 08:59
Medlem
bananjuices avatar
75 miljoner för Adjei är helt sjukt, det är bara att tacka och ta emot, samt buga inför sankt Hjelmberg
2024-01-24, 09:06
Medlem
Jag tror Lucas Bergvall kommer hamna i England, av det jag hört.
2024-01-24, 09:31
Medlem
ardagulers avatar
Grattis Bajen, Lorient blir tokblåsta. Nej men intressant att man tar betalt för sina spelare men hur är han värderad till 2,5x Kurtulus?
2024-01-24, 09:49
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Grattis Bajen, Lorient blir tokblåsta. Nej men intressant att man tar betalt för sina spelare men hur är han värderad till 2,5x Kurtulus?
Hur kan Bergwall och Kusi Asare värderas till över 50 miljoner?

Klubbar köper på spekulation och även om Adjei är något år äldre än de nämnda, så har han bevisat hög nivå. Inte minst när Hammarby satte press på Twente i dubbelmötet.
Jag är rätt övertygad om att han kommer prestera i Lorient, och då är 75M ingen större summa.
2024-01-24, 10:23
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Ett par år yngre och en bättre fysik.
2024-01-24, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Hur kan Bergwall och Kusi Asare värderas till över 50 miljoner?

Klubbar köper på spekulation och även om Adjei är något år äldre än de nämnda, så har han bevisat hög nivå. Inte minst när Hammarby satte press på Twente i dubbelmötet.
Jag är rätt övertygad om att han kommer prestera i Lorient, och då är 75M ingen större summa.
Delvis därför det är två klubbar ovan er nivå
2024-01-24, 14:22
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Inget lysade år för Stockholmsklubbarna...

Aik: Durmaz, Durmaz, Fischer, Keita, Dabo, Besirovic, Guidetti

Hammarby: Vagic, Concha, Mikkelsen, Boudah, Trawally, Tekie.

Djurgården: Berg, Garcia, Bergström, Odefalk, Musa, Kaib
Vilken jävla lista du får till. Skäms du inte?
2024-01-24, 14:26
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Vilken jävla lista du får till. Skäms du inte?

Besirovic har absolut inte floppat hos oss
2024-01-24, 14:30
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Besirovic har absolut inte floppat hos oss
Precis, och att kasta skit på Elias som aldrig var värvad att gå rakt in i startelvan är ungefär lika rimligt som om jag skulle kasta skit på alla deras HTFF muppar.
2024-01-24, 14:48
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Precis, och att kasta skit på Elias som aldrig var värvad att gå rakt in i startelvan är ungefär lika rimligt som om jag skulle kasta skit på alla deras HTFF muppar.
Å andra sidan är ju inte Durmaz den yngre purung direkt. Knappast några 23 åringar som värvas till HTFF.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in