2024-01-24, 17:57
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Det var ML som plocka in honom, ja, och väldigt många ifrågasatte värvningen när det begav sig eftersom vi har egentligen för många juniorer med talang som inte får plats i truppen och rimligen inte borde petas från bänken av Elias. Detta innebär dock knappast att Elias är en flopp. Det fanns liksom inga förväntningar på spelaren när han kom.
Men man kan ju tycka det är en märklig värvning ändå?
2024-01-24, 18:02
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Men man kan ju tycka det är en märklig värvning ändå?
Märklig värvning by all means men jag tycker det är magstarkt att kritisera spelaren. Besirovic har du kort och gott fel om även om poängproduktionen fortfarande lämnar mer att önska.

Btw, vi fick 40-50 för Ayari som är yngre och bättre än Ajdei och gick dessutom till en bättre klubb i en bättre liga. Får ni summan det snackas om har ni tveklöst bättre förhandlare än vi har.
2024-01-24, 18:05
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Märklig värvning by all means men jag tycker det är magstarkt att kritisera spelaren. Besirovic har du kort och gott fel om även om poängproduktionen fortfarande lämnar mer att önska.

Btw, vi fick 40-50 för Ayari som är yngre och bättre än Ajdei och gick dessutom till en bättre klubb i en bättre liga. Får ni summan det snackas om har ni tveklöst bättre förhandlare än vi har.
Om vi tar bort Besirovic så kan vi ta bort Boudah och Tekie också.

Poängen var inte detaljerna, utan att alla 3 Stockholmslagen hade rätt usel utdelning på flertalet nyförvärv man gjorde.
2024-01-24, 18:13
Medlem
Teus avatar
Citat:
Om vi tar bort Besirovic så kan vi ta bort Boudah och Tekie också.

Poängen var inte detaljerna, utan att alla 3 Stockholmslagen hade rätt usel utdelning på flertalet nyförvärv man gjorde.
Sen tycker jag du beaktar tidpunkten när alla spelare anslöt till respektive klubb och fråga dig själv om alla 3 hade samma förutsättningar att prestera 100%

Ta din L nu och sluta försöka fylla kattens skor
2024-01-24, 19:07
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Dina inlägg osar inte Albin Ekdal direkt...

Haha hur är du lik Albin Ekdal Kukräven?

Har du också bott i Bologna?
2024-01-24, 19:35
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Fattar inte varför folk tycker det inte skulle var skäligt betalt. Hammarby är helt enkelt på nästa hylla nu. Vi har tack vare ett antal försäljningar runt 40-50 mille en av allsvenskans bästa ekonomier och är inte längre tvingade att slumpa bort spelare som klubbar i Norge och Danmark säljer för 100-200 mille.
Vi är inte riktigt där ännu (MFF är...) men 75-80M är ett gott steg på vägen att snart kunna få fullt pris för våra spelare.

Kom ihåg att JJ och Hjelmberg INTE ville sälja Odilon och Amoo (och Williot?) då dom tyckte det var struntsummor, men styrelsen behövde pengarna. Nu behöver vi inte pengarna lika desperat, och då stiger priserna.

Ska bli kul att se vad vi ligger på för priser om ett år om några av Dovin, Erabi, Djukanovic, Karlsson, Gül och Madjed tar nästa steg under året.
Förvånande eftersom man i svensk fotboll aldrig sålt försvarsspelare för de summorna. Förvånande också då jag kan se en rejäl uppenbar brist i Adjei: spelet med fötterna. Men om det landar på summorna det skrivs om tacka och ta emot. Mästerligt förhandlat. När Adjei avhandlades förut i min krets var man nöjd med 35-40 och Leeds.
2024-01-24, 19:46
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Förvånande eftersom man i svensk fotboll aldrig sålt försvarsspelare för de summorna. Förvånande också då jag kan se en rejäl uppenbar brist i Adjei: spelet med fötterna. Men om det landar på summorna det skrivs om tacka och ta emot. Mästerligt förhandlat. När Adjei avhandlades förut i min krets var man nöjd med 35-40 och Leeds.
Norska och danska lag säljer spelare för 100 till 200 miljoner och MFF säljer Hugo Larsson för 150 miljoner, så jag är inte ett dugg förvånad att vi nu säljer för 85m (där typ 30m lär vara villkorade?).
Senast redigerad av QuantumQuill 2024-01-24 kl. 19:52.
2024-01-24, 19:52
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Norska och danska lag säljer spelare för 100 till 200 miljoner och MFF säljer Hugo Larsson för 150 miljoner, så jag är inte ett dugg förvånad att vi nu säljer för 85m (där typ 30m är villkorade?).
Du är ny i gamet, det märks. Lyssna på poddar från folk i branschen så förstår du varför svenska klubbar säljer för mindre. Att du inte är förvånad är ju lätt att säga nu.
2024-01-24, 19:59
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Du är ny i gamet, det märks. Lyssna på poddar från folk i branschen så förstår du varför svenska klubbar säljer för mindre. Att du inte är förvånad är ju lätt att säga nu.
Odilon, Aziz, Amoo och Williot sålde vi för att vi behövde pengarna vi fick. Både Jansson och Hjelmberg tyckte dom gick för tidigt men hade full förståelse att styrelsen värderade säkra pengar med tanke på att vi hade ett eget kapital på typ 20 miljoner när Odilon såldes. 2022 hade vi ett eget kapital på 115 miljoner, och vi har sålt både Amoo och Williot sedan dess. Vad jag försöker säga är att vi inte längre behöver sälja i väg spelare i 40-50 miljonersklassen om vi anser att det finns mer att klämma ut.

Och återigen, när dammet lägger sig kommer många göra sig lustiga över att det "bara" var typ 50 miljoner up front, med resten helt prestationsbaserat.
Är Adjei så dålig så kommer prestationsdelarna inte lösa ut. ÄR han istället så bra att dom löser ut, så förstår jag inte vad som är problemet?

Typ så...
2024-01-24, 20:03
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Att du inte är förvånad är ju lätt att säga nu.
Glömde kommentera detta.

I höstas gick jag och hoppades på bud i 75 miljoners klassen så jag vart rätt besviken när det började talas om bud på 30m men att Bajen ville ha 40m.
Är mer otroligt nöjd om det blir runt 80 än förvånad. Mest för att Bajen visar att dom inte är nöjda med bud som är bara "ok".
Senast redigerad av QuantumQuill 2024-01-24 kl. 20:05.
2024-01-24, 21:24
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Haha hur är du lik Albin Ekdal Kukräven?

Har du också bott i Bologna?
Lik har jag aldrig sagt.
2024-01-24, 21:40
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
75 miljoner för Adjei är helt sjukt, det är bara att tacka och ta emot, samt buga inför sankt Hjelmberg

Såldes inte Anel för 47 miljoner? Trodde inte MFF skulle släppa honom för under 100.

Har inget minne av att jag ens har sett den här Adjei ...

Detta medan Anel på slutet sprang i cirklar runt Allsvenskan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in