2024-01-24, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KirkenesCowboys
Du har rätt angående namnen. Jag blandade ihop det.

Bente har mist sina två döttrar och sitt (enda?) barnbarn och Sindre sin kvinna och barn, men jag undrar hur mycket det gör att de "sitter i samma båt" och kan dela sorgen? Givetvis att det finns massvis med andra människor i bilden som också lider som Sindres föräldrar och syskon osv. Kan man känna lindring när man är i sådan djup sorg frågar jag mig?

De befinner sig i en situation som man inte ens önskar sin värsta fiende. Jag blir bara tårögd när jag tänker på vilket helvete de befinner sig i och kommer befinna sig i under många år. Såg på instagram att Bente lagt upp fina bilder på hennes pelargoner och man kan ju anta att hon sett fram emot pensionen och att få fler barnbarn. Nu är detta borta för henne och hon kommer få leva resten av sitt liv ensam i ett mörker. Avgrunden måste vara ogripbar.

Ah fyfan det är så jäkla hemskt att det inte går att greppa. Fyfan för ett as han måste ha varit, Steinar. För det där gör man inte om man är en god person. Oavsett hur kränkt man blir.
Citera
2024-01-24, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KuKluxKlan
Fan har hänt i Norge? Ni har ju fler mördade än oss nu?

Mer förjävliga typ av mord också. Gängbrottsligheten är ju mest dem emellan. Men där begås ju massaker på massaker i nära familjer.
Citera
2024-01-24, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mibban
Kanskje det kom fram at døtrene plutselig ikke var hans likevel?
Mulig. Men mye mer usannsynlig enn sjalusi i nyere tid, mener jeg
Citera
2024-01-24, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det skulle kunna ge ett slags förklaring…

Hade de fler barn än dessa två döttrar?

Meg bekjent har det kun vært 2 barn og 1 barnebarn
Citera
2024-01-24, 19:12
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangutangensmamma
Ah fyfan det är så jäkla hemskt att det inte går att greppa. Fyfan för ett as han måste ha varit, Steinar. För det där gör man inte om man är en god person. Oavsett hur kränkt man blir.
Det är många som blir kränkta och vill hämnas men inte gör det.
Nån typ av psykisk ohälsa måste till för att spärrarna ska släppa.
Citera
2024-01-24, 19:15
Medlem
Tja. En man har avrättat två kvinnor och ett barn och sedan skjutit sig själv. Så typiskt.

Fy fan vilket as. Vilket svin.
Citera
2024-01-24, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daoni
Til dere som har nevnt hevn som et motiv her så har dere helt rett.

Det ryktes at B*nte N*rdli* *eoe flyttet ut av huset nå denne helgen og inn hos en ny samboer. Trolig har det vært utroskap inni bildet. Usikkert om St*in*r K*rsl*nd *eaou har kjent til utroskapet, men utflyttingen har nok trigget en reaksjon. Mistenker at barn og barnebarn har vært der for støtte han i en vanskelig tid før han avsluttet alle + seg selv + tente på huset. Det var ingen andre enn de 4 i huset på tidspunktet.

Har dette fra sikre kilder.

Det må jo ha vært en psykose, og at GM var i en livskrise. Jeg tror ikke dette har vært en rasjonell handling som var planlagt. Yngste datter bodde hjemme så hun var nok der fra morgenen av.
Citera
2024-01-24, 19:16
Medlem
Forbi tragisk uansett hva foranledningen måtte være... Jeg har en teori (ikke nødvendigvis ny, men har ikke rukket lese hele tråden) som tar utgangspunkt i en suicidal far.

Han er alene med yngste søster. Han forsnakker seg eller åpner seg for henne om at han ønsker å ta livet sitt. Evt har hun kommet over noe som tyder på at det er det han vil.

Hun prøver å snakke han fra det eller ringer etter hjelp fra sin søster. Han mister besinnelsen over dette, og 1. skyter henne med overlegg, eller 2. skyter henne ved et uhell fordi hun prøver å gå i mellom.

Like etter kommer søster med barn og får se hva som har skjedd. Faren befinner seg nå i en håpløs mørk situasjon og i sin fortvilelse tenker han det vil være bedre å gjøre slutt på alle enn å bli husket som dette av sine barn og barnebarn.
Citera
2024-01-24, 19:19
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daoni
Meg bekjent har det kun vært 2 barn og 1 barnebarn

Okej. Jag fann i hastigheten bild på en kvinna med samma efternamn som mgm men i sånt fall skulle då mgm haft barn från annan relation.

Att flera medborgare delar samma efternamn är ju inte heller ovanligt…

Hemsk tilldragelse detta.
Citera
2024-01-24, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeBee
Det må jo ha vært en psykose, og at GM var i en livskrise. Jeg tror ikke dette har vært en rasjonell handling som var planlagt. Yngste datter bodde hjemme så hun var nok der fra morgenen av.

Jeg tror ikke han har kjent til utroskap, og at det hele har kommet som et sjokk, han har overreagert og ikke planlagt dette på noen måte. Familien/han hadde ok økonomi, men han kan fortsatt ha vært en ressurssvak person som ikke vet hvordan håndtere krevende situasjoner. Når han i tillegg er jeger og har våpen får det alvorlige følger som her.
Citera
2024-01-24, 19:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flythejollyroger
Forbi tragisk uansett hva foranledningen måtte være... Jeg har en teori (ikke nødvendigvis ny, men har ikke rukket lese hele tråden) som tar utgangspunkt i en suicidal far.

Han er alene med yngste søster. Han forsnakker seg eller åpner seg for henne om at han ønsker å ta livet sitt. Evt har hun kommet over noe som tyder på at det er det han vil.

Hun prøver å snakke han fra det eller ringer etter hjelp fra sin søster. Han mister besinnelsen over dette, og 1. skyter henne med overlegg, eller 2. skyter henne ved et uhell fordi hun prøver å gå i mellom.

Like etter kommer søster med barn og får se hva som har skjedd. Faren befinner seg nå i en håpløs mørk situasjon og i sin fortvilelse tenker han det vil være bedre å gjøre slutt på alle enn å bli husket som dette av sine barn og barnebarn.

Låter som en teori, en dålig teori.
Citera
2024-01-24, 19:33
Medlem
Det jeg lurer på er hvorfor døtrene var hjemme hos sin far midt i uka. Hvor var moren oppe i alt dette? Hvem kan rasjonalisere for seg selv at man må drepe en baby?

Mistenker enten:

1. Psykose
2. Demens
3. Hjernesvulst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här