Citat:
Ursprungligen postat av
HomoDeus
Njae, du förstod inte hur jag menade. För just detta att problemet med lagarna och reglerna inte får någon sympati - är en stor del av anledningen till varför konkurserna används som de gör.
Moral saknas inte bland många som utnyttjar konkursfinansiering. Däremot så används inte gängse etiska svenneregler, eftersom de anses orättvisa och fyrkantiga. Ungefär som uttrycket "blattar", eller "svennar".
Förtydliga gärna hur skattepengarna används på de som kursar. Hur spenderas "mycket pengar" på dem?
Svenneregler? Du menar svenska lagar och regler? Det är väl det enda som betyder något? Om de inte passar så har man inte här att göra, är väl en självklarhet. Om man inte gillar dem är en annan sak och då kan man göra sin röst hörd på olika sätt.
Kanske använde jag fel uttryck när jag menar mycket skattemedel på onödiga konkurser då de jag kallar blattekonkurser oftast inte inbegriper en massa anställd. Annars är det så här:
Anställdas krav på innestående lön och annan ersättning täcks av den statliga lönegarantin. Om det inte finns pengar till lön går staten (skattepengar) in och betalar.