2024-01-24, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daoni
Til dere som har nevnt hevn som et motiv her så har dere helt rett.

Det ryktes at B*nte N*rdli* *eoe flyttet ut av huset nå denne helgen og inn hos en ny samboer. Trolig har det vært utroskap inni bildet. Usikkert om St*in*r K*rsl*nd *eaou har kjent til utroskapet, men utflyttingen har nok trigget en reaksjon. Mistenker at barn og barnebarn har vært der for støtte han i en vanskelig tid før han avsluttet alle + seg selv + tente på huset. Det var ingen andre enn de 4 i huset på tidspunktet.

Har dette fra sikre kilder.

Hur säkra källor kan det vara när det ”ryktas om att hon flyttat ut”… Låter som om din källa har hört ett rykte och ingenting annat.
Citera
2024-01-24, 18:37
Medlem
Citat:

Det ryktes at B*nte N*rdli* *eoe flyttet ut av huset nå denne helgen og inn hos en ny samboer. Trolig har det vært utroskap inni bildet. Usikkert om St*in*r K*rsl*nd *eaou har kjent til utroskapet, men utflyttingen har nok trigget en reaksjon. Mistenker at barn og barnebarn har vært der for støtte han i en vanskelig tid før han avsluttet alle + seg selv + tente på huset. Det var ingen andre enn de 4 i huset på tidspunktet.

Det er ca 600 selvmord eller selvdrap i Norge per år. De aller fleste tar livet av kun seg selv. Altså ikke veldig uvanlig.

Men når den som vil ta livet av seg, absolutt må ta med seg andre i døden, er det nesten alltid snakk om hat og hevn.

Sykelig hat og hevn.

Trist. Må bli veldig tomme og tunge dager fremover. For mange.
Citera
2024-01-24, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orangutangensmamma
Hur säkra källor kan det vara när det ”ryktas om att hon flyttat ut”… Låter som om din källa har hört ett rykte och ingenting annat.

Helt sikre kilder, nære familien. Har ikke navnet på personen B*nte flyttet inn til.
Citera
2024-01-24, 18:39
Medlem
Citat:

Döttrarna kanske kände till den ev otroheten med..
Citera
2024-01-24, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Döttrarna kanske kände till den ev otroheten med..
Han kan ha opplevd deg sånn, enten det var sant eller ikke. Veldig trist.
Citera
2024-01-24, 18:41
Medlem
KirkenesCowboyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
En stor tröst för Bente och Sindre är att de har varandra i den tunga sorgen och att ingen av dem är ensam kvar.

Steiner är GM. Sindre är pappa till den lilla flickan.

Du har rätt angående namnen. Jag blandade ihop det.

Bente har mist sina två döttrar och sitt (enda?) barnbarn och Sindre sin kvinna och barn, men jag undrar hur mycket det gör att de "sitter i samma båt" och kan dela sorgen? Givetvis att det finns massvis med andra människor i bilden som också lider som Sindres föräldrar och syskon osv. Kan man känna lindring när man är i sådan djup sorg frågar jag mig?

De befinner sig i en situation som man inte ens önskar sin värsta fiende. Jag blir bara tårögd när jag tänker på vilket helvete de befinner sig i och kommer befinna sig i under många år. Såg på instagram att Bente lagt upp fina bilder på hennes pelargoner och man kan ju anta att hon sett fram emot pensionen och att få fler barnbarn. Nu är detta borta för henne och hon kommer få leva resten av sitt liv ensam i ett mörker. Avgrunden måste vara ogripbar.
Citera
2024-01-24, 18:45
Medlem
KuKluxKlans avatar
Fan har hänt i Norge? Ni har ju fler mördade än oss nu?
Citera
2024-01-24, 18:48
Medlem
KirkenesCowboyss avatar
Citat:
B*nte N*rdli* *eoe
St*in*r K*rsl*nd *eaou

Nordli* och Korslun* är efternamnen jag sett tidigare men vad menar du är *eaou och *eoe?
Citera
2024-01-24, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KirkenesCowboys
Nordli* och Korslun* är efternamnen jag sett tidigare men vad menar du är *eaou och *eoe?

Du må ha et vanskelig liv
Citera
2024-01-24, 18:55
Medlem
KirkenesCowboyss avatar
Citat:
Du må ha et vanskelig liv

Jag läste för snabbt och vanligtvis brukar man maska en(1) bokstav i för- och efternamnet och inte flera som du nu gjort.
Citera
2024-01-24, 18:57
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Det skulle kunna ge ett slags förklaring…

Hade de fler barn än dessa två döttrar?
Citera
2024-01-24, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Så han hämnas på B*nte genom att ha ihjäl sina döttrar och sitt barnbarn?

Kanskje det kom fram at døtrene plutselig ikke var hans likevel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in