2024-01-24, 07:25
Medlem
reufvhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzzje
Ja det har sannerligen gått ut för. Nu skriver jag allt det här och menar 100% allvar. Jag är orolig för hennes skull. Om inte psykosen redan är här så är den bara runt knuten. Pratar om onda ögat, ser och hör saker i sin lägenhet, är misstänksam mot folk (blockar folk randomly från sina följa listor), ja listan kan göras lång. Det är verkligen synd att absolut ingen orosanmälan tas på allvar i Ängelholms kommun utan allt man gör är förgäves. Det spelar ju ingen roll om man varnar för vad som är på väg att hända.

När man haft mkt otur eller att många saker går emot en, är det många som tror att de blivit "ögade". Dvs att någon bringat otur på en. Vanligt att tro på främst i andra kulturer. Du har säkert sett den blå symbolen många bär. Den är ett skydd mot onda ögat.
Med det sagt, tror jag just det hon säger angående blivit ögad inte är galenskap. Det är bara hon själv som skyller alla självförvållade problem på någon annan

Hon har en svår balansgång just nu. Spela tillräckligt galen för att få tillbaka FK, men tillräckligt "normal" för att slippa förvaltaren.
2024-01-24, 07:29
Medlem
reufvhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von.gris
Bordell/swingersklubb.

Geeeee mig meeeeeer infoooo!
Spännande!
2024-01-24, 07:30
Medlem
Citat:
Tror helt ärligt det är bättre att dåren får sitt frispel helt och hållet, först då lär psykvården och kommunen ta det på allvar.

Är jag orolig över bumbi?
Nej jag kunde verkligen inte bry mig mindre om henne och hennes mående, dock så är jag mer orolig för allmänhetens säkerhet om det slår över för pillerpundarn.

Vet inte hur det fungerar med LVM och spelmissbruk, faller kanske under samma princip som narkotika/alkohol.
Hur som helst borde systrarna som älskar henne så mycket ta sig lite i kragen och få in henne på ett behandlingshem, ni höll ju på att lösa det varför blev det inget av det?
Bara ett litet tips från coachen.

Undra om hon kommer vara i skick att snacka den 6feb 14:30.
Återstår att se.

Tror tyvärr inte spelmissbruk faller under LVM. Det borde göra det men det finns ingen akut fara för att man ska dö, eller att annan persons liv är i fara. Kan ha fel men till 99% tror jag bara att alkohol och droger går under LVM.

Vet att socialtjänsten och sjukvården anser att spelmissbruk kan vara minst lika allvarligt men vill nästan till 100 säga att don inte har lagen bakom sig för att sätta LVM.

Har haft en vän som också haft grov spel problematik.

Men för min del får hon gärna spela bort sina hyrpengar. Slutade bry mig om hennes happiness för längesen. Hade hon vart trevlig mot folk hade jag istället tyckt synd om henne. Lovar att hon inte kommer ha sin bostad kvar länge till nu. Hennes vanföreställningar har ju även eskalerar. Helt sjukt inte kommunen steppar upp. Helt jävla oförståeligt för mig??!
Senast redigerad av PsychoBlonde 2024-01-24 kl. 07:34.
2024-01-24, 07:31
Medlem
Von.griss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reufvhatt
Hon har en svår balansgång just nu. Spela tillräckligt galen för att få tillbaka FK, men tillräckligt "normal" för att slippa förvaltaren.

Huvudet på spiken, drottningen av dagcenter vet mycket väl vad hon gör när det kommer till dessa punkter.
Att det är lika genomskinligt som att titta igenom en glasruta ger hon blanka fan i. 😂

Tror ni hon kommer bära sin tiara på förhandlingen? Blir nästan besviken annars.
2024-01-24, 07:32
Medlem
Von.griss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reufvhatt
Geeeee mig meeeeeer infoooo!
Spännande!

Här gissade jag bara 😂
Men brukar gissa bra.
2024-01-24, 07:35
Medlem
Von.griss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoBlonde
Tror tyvärr inte spelmissbruk faller under LVM. Det borde göra det men det finns ingen akut fara för att man ska dö. Kan ha fel men till 99% tror jag bara att alkohol och droger går under LVM.

Vet att socialtjänsten och sjukvården anser att spelmissbruk kan vara minst lika allvarligt men vill nästan till 100 säga att don inte har lagen bakom sig för att sätta LVM.

Har haft en vän som också haft grov spel problematik.

Men för min del får hon gärna spela bort sina hyrpengar. Slutade bry mig om hennes happiness för längesen. Hade hon vart trevlig mot folk hade jag istället tyckt synd om henne. Lovar att hon inte kommer ha sin bostad kvar länge till nu.

Nej du har nog rätt med det angående LVM har själv aldrig hört någon som åkt på det p.g.a spel.

Vi skulle börja med ”BumbiBingo” vilket datum blir hon vräkt?
Vinnaren får en swish.

Den 19:e.
2024-01-24, 07:53
Medlem
Citat:
Här gissade jag bara 😂
Men brukar gissa bra.

Kommer du ha ljudupptagning under förhandlingen? Vore underbart!
2024-01-24, 07:58
Medlem
Von.griss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackie
Kommer du ha ljudupptagning under förhandlingen? Vore underbart!

Jajjemen det är tanken ! Sen om det blir via diktafon eller mobil får dumbi aldrig veta.
2024-01-24, 08:35
Medlem
Citat:
Jajjemen det är tanken ! Sen om det blir via diktafon eller mobil får dumbi aldrig veta.

Ooooh, den vill man inte missa 😂
2024-01-24, 08:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RyggradslosIndivid
Naturligtvis är det lögner som flyger ur hennes käft men dessa lögner kan få stora konsekvenser för fler personer än bara hon själv! Det är sorgligt att den här dåren om och om igen fabricerar lögner på ett sådant vansinnigt plan så man blir mörkrädd… Hon får dessutom aldrig några konsekvenser för sina handlingar för hon passerar som ”psykiskt sjuk” och ”utvecklingsstörd” och då verkar man kunna säga och göra precis vad som helst utan några som helst konsekvenser?

Det är faktiskt så att man ska anmäla en psykiskt sjuk människa också för det görs utredning om sinnestillståndet vid eventuell utredning och rättegång, blir hon då diagnostiserad som psykiskt sjuk vid tillfället av brottet så blir hon också dömd till vård, det är precis det som behövs för hennes del -psyket!

Man blir dock inte dömd till vård för förtal.
2024-01-24, 08:53
Avslutad
Citat:
Nej du har nog rätt med det angående LVM har själv aldrig hört någon som åkt på det p.g.a spel.

Vinnaren får en swish.

Det beror på att LVM går in för att tvångsvårda en missbrukare när det är fara för deras liv. Alltså allvarlig fara.
2024-01-24, 09:01
Medlem
Citat:

Tror inte det är enkelt 2024 att vräka en handikappad.
Tjänstemannen ifråga riskera bli uthängd och drevad i press / sociala medier.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in