Citat:
Ursprungligen postat av
Von.gris
Tror helt ärligt det är bättre att dåren får sitt frispel helt och hållet, först då lär psykvården och kommunen ta det på allvar.
Är jag orolig över bumbi?
Nej jag kunde verkligen inte bry mig mindre om henne och hennes mående, dock så är jag mer orolig för allmänhetens säkerhet om det slår över för pillerpundarn.
Vet inte hur det fungerar med LVM och spelmissbruk, faller kanske under samma princip som narkotika/alkohol.
Hur som helst borde systrarna som älskar henne så mycket ta sig lite i kragen och få in henne på ett behandlingshem, ni höll ju på att lösa det varför blev det inget av det?
Bara ett litet tips från coachen.
Undra om hon kommer vara i skick att snacka den 6feb 14:30.
Återstår att se.
Tror tyvärr inte spelmissbruk faller under LVM. Det borde göra det men det finns ingen akut fara för att man ska dö, eller att annan persons liv är i fara. Kan ha fel men till 99% tror jag bara att alkohol och droger går under LVM.
Vet att socialtjänsten och sjukvården anser att spelmissbruk kan vara minst lika allvarligt men vill nästan till 100 säga att don inte har lagen bakom sig för att sätta LVM.
Har haft en vän som också haft grov spel problematik.
Men för min del får hon gärna spela bort sina hyrpengar. Slutade bry mig om hennes happiness för längesen. Hade hon vart trevlig mot folk hade jag istället tyckt synd om henne. Lovar att hon inte kommer ha sin bostad kvar länge till nu. Hennes vanföreställningar har ju även eskalerar. Helt sjukt inte kommunen steppar upp. Helt jävla oförståeligt för mig??!