Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
Din lilla pajas, du skrev "
Har de så låg tilltro till rättsväsendet?"
Så friande domar är alltså inte en del av rättsväsendet?

Ah Uttryckte mig lite luddigt. Ska förtydliga:
Friande dom som jag skrev om handlar ju
om att man inte har ordentligt med bevis etc. Jag skulle i det läget ha
full tillit till rättsväsendet, de gör ju sitt jobb då, vilket är att fria om det "inte är ställt bortom allt rimligt tvivel" att någon är skyldig.
Men jag skulle fortfarande
inte ha förtroende för Vi*king i det läget... För mycket i både dom och FUP som får mina varningsklockor att tjuta.
Men nu är det så att Tingsrätten har bevis, utifrån de bevis/stödbevis som behövs för en fällande dom i dessa fall. De har gjort ett korrekt arbete.
Men ni anser ändå inte att bevisningen räcker = ni har lågt förtroende för att Tingsrätten har koll på vilket bevisläge som krävs för fällande dom i sådant här ärende.
Kort sagt:
1. Jag litar på
rättsväsendet oavsett om det är friande eller dömande dom.
Jag litar på att de har koll på vad de gör enligt de lagar de har att förhålla sig till.
2.Men jag skulle inte lita på denna Vi*king om han blev friad. Inte efter att ha läst FUP och dom.
Ni däremot:
1. Litar bara på rättsväsendet om det blir en friande dom.
2. Tror att målsägande ljuger.
Så, blev det tydligare för dig nu?