2024-01-24, 01:22
Medlem
Jack.Elams avatar
Nu har jag legat och vilat, endast för att vakna upp till att en massa rysstroll härjar runt i tråden. Men nu efter att ha kollat twitterflödet så ser jag varför dom är aktiva.

https://twitter.com/Tendar/status/1749890732406489292
Citat:
The Turkish parliament approved Sweden’s accession to NATO. 287 parliament members voted in favor, 55 voted against it and 4 abstained. The signature of Turkish president Erdogan completes the ratification.

This leaves Hungary as the last NATO member to approve.

Another reward goes to Putin as the employee of the month in contributing NATO’s enlargement.

Ett stolleprov kvar att hantera (Viktor Orbán) och sedan är vi säkrare än någonsin
Citera
2024-01-24, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Ja du är en av idioterna som tillmäter PNP ett värde det inte har

Kina tilkännagjorde för övrigt för lite sedan sin 14 5årsplan . Kika lite på hur den agrara sektorn fungerar Just nu är kineserna som behövs i jordbruket fast i den industriella produktionen . Vad ska Kina välja att satsa på tycker du ?

Tycker du ska googla Kinas importbehov Googla gärna varför de har importbehovet också .

Jag kan iallafall stava till BNP ... vad är PNP (pruttonationalprodukt?)

Vad jag ( eller du ) "tycker" Kina ska satsa på är ointressant. Att du googlar fram dumheter från nån rutten j-la think-tank j washington tar inte bort fakta....

Är det några som har problem framöver är det eu på grund av sin sanktionspolitik ocb energi-politik, och USA på grund av sitt extrema skuldberg och budgetunderskott, med en dollar och finansvärlden som blir mer ocb mer ifrågasatt, då värdens majoritet av stater (odemokratiska) ser en risk att kunna bli utpressade ekonomiskt och få tillgångar konfiskerade av dagens finans och bank-system styrt av USA.
Citera
2024-01-24, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Ok, så du försöker blanda korten genom att förringa orsak -> verkan. Ok, jag förstår.

För oss andra, vi som vill ha fred. Vi ser Putin som en diktator, en gammal diktator som numera ställer till med en massa skit i världen. Men jag är öppen för en kompromiss, vad sägs om att du och jag hjälper till att avsätta den gamla stofilen?

Efter det behöver vi inte tänka på "nato-expansivism" Båda blir nöjda, vad sägs om det?

Visst.. då återstår bara frågan hur du tänkt dig att du och jag "avsätter" Putin... ibland måste man också vara lite pragmatisk och diplomatiskt..
Citera
2024-01-24, 06:23
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Visst.. då återstår bara frågan hur du tänkt dig att du och jag "avsätter" Putin... ibland måste man också vara lite pragmatisk och diplomatiskt..

Du har väl samma möjligheter med det, som med alla andra av dina fantasier här.
Vad är skillnaden?
Citera
2024-01-24, 06:31
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Jag kan iallafall stava till BNP ... vad är PNP (pruttonationalprodukt?)

Vad jag ( eller du ) "tycker" Kina ska satsa på är ointressant. Att du googlar fram dumheter från nån rutten j-la think-tank j washington tar inte bort fakta....

Är det några som har problem framöver är det eu på grund av sin sanktionspolitik ocb energi-politik, och USA på grund av sitt extrema skuldberg och budgetunderskott, med en dollar och finansvärlden som blir mer ocb mer ifrågasatt, då värdens majoritet av stater (odemokratiska) ser en risk att kunna bli utpressade ekonomiskt och få tillgångar konfiskerade av dagens finans och bank-system styrt av USA.
Men inte till och samt att du tror att Netanyahu är en diktator och Israel ligger i Afrika?

På vilket sätt lider vi av vår egen sanktionspolitik? Denna vinter är el-priserna nästintill normala och vi gör oss allt mindre beroende av det som Ryssland hade att erbjuda. Det är bra att världens skurkstater inser att det blir en konsekvens att starta medeltida erövringskrig för vad blir alternativet annars när flera despoter ska kräva det land som de anser tillhör dem? Lyckas vi inte stoppa Ryssland nu har vi en hel drös med potentiella krig framöver och då går det inte fegt att gömma sig bakom sina egna angelägenheter.
Citera
2024-01-24, 07:25
Medlem
donald12s avatar
The total combat losses of the enemy from 24.02.22 to 24.01.24 were approximately:

of personnel / personnel ‒ about 378660 (+840) persons / persons,
tanks ‒ 6227 (+13) units,
armored combat vehicles / APV ‒ 11579 (+31) units,
artillery systems – 9008 (+61) units,
RSZV / MLRS – 971 (+1) units,
anti-aircraft warfare systems ‒ 659 (+2) units,
aircraft – 331 (+0) units,
helicopters – 324 (+0) units,
UAV operational-tactical level – 6998 (+37),
cruise missiles ‒ 1842 (+22),
ships / boats / warships / boats ‒ 23 (+0) units,
submarines - 1 (+0) units,
vehicles and fuel tanks – 12,005 (+49) units,
special equipment / special equipment ‒ 1416 (+7)

Data are being updated.

Beat the occupier! Together we will win! Our strength is in the truth!/ Strike the occupier! Let's win together! Our strength is in the truth!
Citera
2024-01-24, 07:28
Medlem
Citat:
Håller iofs med dig i detta. Vilket iofs gäller det en stor del av Afrikas ledare, Netanyahu, Bin Salman, Hamad bin Isa Al Khalifa, Abdel Fattah el-Sisi, osv.osv..

Ca 72% av jorden lever i odemokratiska länder.. nånstans måste vi börja värna om vår egen demokrati som förfaller och få befolkningen i dessa länder att vilja ta saken i egna händer. Att hata "ryssar", "saudiska kvinnor" etc. Och försöka straffa, svälta eller döda deras befolkning leder möjligtvis till en Putin 2.0 och mef hat o krig, men knappast till demokrati och dialog med befolkningen på sikt.

Jag är helt övertygad om att hela j-la ukrainska kriget och mycket av skiten runt Israel, kunnat undvikas om man satsat en bråkdel av sina militära satsningar och nato-expansivism på diplomati istället.

Till 100%. Självklart borde Putin få sudet. Ett folk, ett land, en chaufför
Citera
2024-01-24, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
The total combat losses of the enemy from 24.02.22 to 24.01.24 were approximately:

of personnel / personnel ‒ about 378660 (+840) persons / persons,
tanks ‒ 6227 (+13) units,
armored combat vehicles / APV ‒ 11579 (+31) units,
artillery systems – 9008 (+61) units,
RSZV / MLRS – 971 (+1) units,
anti-aircraft warfare systems ‒ 659 (+2) units,
aircraft – 331 (+0) units,
helicopters – 324 (+0) units,
UAV operational-tactical level – 6998 (+37),
cruise missiles ‒ 1842 (+22),
ships / boats / warships / boats ‒ 23 (+0) units,
submarines - 1 (+0) units,
vehicles and fuel tanks – 12,005 (+49) units,
special equipment / special equipment ‒ 1416 (+7)

Data are being updated.

Beat the occupier! Together we will win! Our strength is in the truth!/ Strike the occupier! Let's win together! Our strength is in the truth!

61 artilleripjäser!!

Måste vara all time high! Och fina siffror i övrigt, morgonkaffet smakar ovanligt gott!
Citera
2024-01-24, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Nu har jag legat och vilat, endast för att vakna upp till att en massa rysstroll härjar runt i tråden. Men nu efter att ha kollat twitterflödet så ser jag varför dom är aktiva.

https://twitter.com/Tendar/status/1749890732406489292

Ett stolleprov kvar att hantera (Viktor Orbán) och sedan är vi säkrare än någonsin

Erdogan har inte skrivit under antagningen än – mycket kan fortfarande gå fel, och Ungern kan också skjuta upp antagningen några år. Men det viktigaste är att Sverige får hjälp av andra grannländer, och det får de om Ryssland anfaller.
Citera
2024-01-24, 08:07
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
61 artilleripjäser!!

Måste vara all time high!
Ser så ut, näst högsta är från 15 nov 2023 och 58 pjäser.

https://lookerstudio.google.com/reporting/dfbcec47-7b01-400e-ab21-de8eb98c8f3a/page/p_puy9yu3a6c?s=gURBPg7f1LI
Citera
2024-01-24, 08:09
Avslutad
Citat:
61 artilleripjäser!!

Måste vara all time high! Och fina siffror i övrigt, morgonkaffet smakar ovanligt gott!
Archer, Caesar, Krab, Panzerhaubitze 2000, M777 och den brittiska (AS-90?) är klassen bättre än ryska motsvarigheter. Kan ju även varit drönare som plockat rysk artilleri.
Citera
2024-01-24, 08:21
Medlem
bema56s avatar
Citat:
61 artilleripjäser!!

Kan det vara Archer som ligger bakom dessa fina siffror?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in