2024-01-24, 00:28
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Werner.Sombart
Frågan är om nötterna i den här tråden kommer va de sista som överger Zelensky. Fan tro't, sa Relling.

-Lika bra att ge upp och låta Putin vinna?

Problemet här är att Putin är en diktator, en liten bunkerdvärg med mindervärdighetskomplex. Om han vinner så får alla det lite sämre. Till och börja med dom som bor i Ukraina och sedan Europa för den idioten kommer inte sluta med detta krig. Så nej, Putin måste dö för att vi alla andra ska få det lite bättre
Citera
2024-01-24, 00:38
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Jag tycker vårt stöd ska vara inriktat på vad som är bäst för svenskarna, och i det.

..Är att inse att Putin är jävla diktator som fängslar människor med andra åsikter än han. Så desto fortare han dör och det Ryska folket blir mindre inavlat och nersupet, desto bättre för alla.
Citera
2024-01-24, 00:39
Medlem
Werner.Sombarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam

Problemet här är att Putin är en diktator, en liten bunkerdvärg med mindervärdighetskomplex. Om han vinner så får alla det lite sämre. Till och börja med dom som bor i Ukraina och sedan Europa för den idioten kommer inte sluta med detta krig. Så nej, Putin måste dö för att vi alla andra ska få det lite bättre

Det största problemet här är snarare att så många av er inte har en susning om vad som egentligen pågår. Men det tjänar inget till att träta om detta. Vi får se tiden an och hoppas på att kriget snart tar slut.
Citera
2024-01-24, 00:40
Medlem
Citat:
Jag tycker vårt stöd ska vara inriktat på vad som är bäst för svenskarna, och i det ingår inte att stödja en uppblåst kriminell regim som går i de neokonservativa judarnas ledband. Hela psy-open med vårt illegitima Natointräde och sanslösa hysteri kring Ryssland har tyvärr lyckats fånga allt för många svenskars primitiva sinnen. Det är sorgligt att se, men dessa grundlurade svenskar är låg-info människor som inte tänker själva utan lydigt papegojar den senaste propagandan från människor som vill oss illa.

Men sådan är världen av idag.

Fokusera på WT-jänkarna istället. De är de enda ni kan påverka.
Citera
2024-01-24, 00:43
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Det största problemet här är snarare att så många av er inte har en susning om vad som egentligen pågår. Men det tjänar inget till att träta om detta. Vi får se tiden an och hoppas på att kriget snart tar slut.

Så det är det gamla vanliga, New world order, du har sett sanningen och vi alla andra är får?

Ok, jag antar att du har en länk till BitChute som du nu tänker dela med oss andra?
Citera
2024-01-24, 00:48
Medlem
Citat:

Diktatorer har de funnits i Ryssland sedan Vadstena brann... det finns ingenting mer än våta skrämselretorik från folk med "agendor" att Putin är ute efter att återupprätta Sovjet. Eller kommer starta krig mot nato, om det blir en putin-vänlig regim i kiev, annekterinng av donbass eller liknande i ett fredsavtal för krigsavslut.

Hela vår nato-kåta regering och karriärsmilitärer har ju sålt in Nato som en 100% säker kondom mot ryskt anfall med USAs kärnvapen och "paragraf 5" som fredsgrarant.... så varför är folk så jla oroliga nu när även finnarna är med.
Citera
2024-01-24, 00:50
Medlem
Citat:
-Touché eller någonting i den stilen..

Problemet är nu att jag kan förstå varför du håller på. Du får betalt för det. Men det större problemet är att för varje gång du öppnar munnen så får vi alla det lite sämre. Med det sagt, om du vill göra världen lite bättre, tala mindre.

Jag tror grundproblemet är att du drar en stor mängd slutsatser utan faktaunderlag.
Citera
2024-01-24, 00:53
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Diktatorer har de funnits i Ryssland sedan Vadstena brann... det finns ingenting mer än våta skrämselretorik från folk med "agendor" att Putin är ute efter att återupprätta Sovjet. Eller kommer starta krig mot nato, om det blir en putin-vänlig regim i kiev, annekterinng av donbass eller liknande i ett fredsavtal för krigsavslut.

Hela vår nato-kåta regering och karriärsmilitärer har ju sålt in Nato som en 100% säker kondom mot ryskt anfall med USAs kärnvapen och "paragraf 5" som fredsgrarant.... så varför är folk så jla oroliga nu när även finnarna är med.

Vad yrar du i? Vi gick med i Nato för att Putin på sin ålders höst började leka Hitler genom att invadera Ukraina. Vill du ha en bättre värld? Se till så att Putin inte längre har makten i Ryssland.
Citera
2024-01-24, 00:54
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Jag tror grundproblemet är att du drar en stor mängd slutsatser utan faktaunderlag.

Ok, har du en länk eller två som du vill dela med dig utav?
Citera
2024-01-24, 00:59
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Fb svämmar tydligen över ax hjärndöda idioter som saknar förmåga att ta in information och fakta.

Kina på fallrepet.... lmao..

Kina BNP tillväxt 2023 +5,2%
Sverige BNP tillväxt 2023 - 0,4%
USA BNP tillväxt 2023 +2,9%

Sverige har haft goda relationer med Kina.. vi är just nu fet-dumma i huvet och spelar bort Sveriges unika fördel att som litet neutralt land kunnat handla och öka vårt välstånd genom goda diplomatiska och handelsförbindelser såväl med höger-diktaturer, Israel, Palestina, Afrika, usa, Argentina mfl, samt kommunistländer som Kina, Kuba, Jugoslavien, Ryssland mfl..

Ja du är en av idioterna som tillmäter PNP ett värde det inte har

Kina tilkännagjorde för övrigt för lite sedan sin 14 5årsplan . Kika lite på hur den agrara sektorn fungerar Just nu är kineserna som behövs i jordbruket fast i den industriella produktionen . Vad ska Kina välja att satsa på tycker du ?

Tycker du ska googla Kinas importbehov Googla gärna varför de har importbehovet också .
Citera
2024-01-24, 01:12
Medlem
Citat:
..Är att inse att Putin är jävla diktator som fängslar människor med andra åsikter än han. Så desto fortare han dör och det Ryska folket blir mindre inavlat och nersupet, desto bättre för alla.

Håller iofs med dig i detta. Vilket iofs gäller det en stor del av Afrikas ledare, Netanyahu, Bin Salman, Hamad bin Isa Al Khalifa, Abdel Fattah el-Sisi, osv.osv..

Ca 72% av jorden lever i odemokratiska länder.. nånstans måste vi börja värna om vår egen demokrati som förfaller och få befolkningen i dessa länder att vilja ta saken i egna händer. Att hata "ryssar", "saudiska kvinnor" etc. Och försöka straffa, svälta eller döda deras befolkning leder möjligtvis till en Putin 2.0 och mef hat o krig, men knappast till demokrati och dialog med befolkningen på sikt.

Jag är helt övertygad om att hela j-la ukrainska kriget och mycket av skiten runt Israel, kunnat undvikas om man satsat en bråkdel av sina militära satsningar och nato-expansivism på diplomati istället.
Citera
2024-01-24, 01:18
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Jag är helt övertygad om att hela j-la ukrainska kriget och mycket av skiten runt Israel, kunnat undvikas om man satsat en bråkdel av sina militära satsningar och nato-expansivism på diplomati istället.

Ok, så du försöker blanda korten genom att förringa orsak -> verkan. Ok, jag förstår.

För oss andra, vi som vill ha fred. Vi ser Putin som en diktator, en gammal diktator som numera ställer till med en massa skit i världen. Men jag är öppen för en kompromiss, vad sägs om att du och jag hjälper till att avsätta den gamla stofilen?

Efter det behöver vi inte tänka på "nato-expansivism" Båda blir nöjda, vad sägs om det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in