Citat:
Ursprungligen postat av
pestloppan
Om vi vänder på steken och låtsas som att det var en SD-politiker eller dito skribent som påstod sig ha blivit misshandlad av en muslim, då hade det varit
garanterat sant i din värld! Eller hur?
Även om vittnen saknats och inga skador kunnat visas upp...
Ja, det är nyttigt och intressant att vända på händelser och försöka se dem ur ett annat perspektiv. Så om det nu inte varit en SD-politiker och skribent som påstod sig blivit misshandlad, vad hade Aftonbladet skrivit om händelsen? Jo, ungefär så här:
SD-politiker ljuger om misshandel?
Det var i somras som SD-politikern och skribenten Bertil Olsson i ett inlägg på Facebook påstod sig blivit misshandlad på öppen gata i Stockholm. Mitt på dagen skulle en antirasist kommit fram till Bertil Olsson och dragit honom i armen och knuffat honom. Han skulle också, påstår Olsson, medan gruffet pågick nämt en rasistisk artikel som Bertil Olsson för länge sedan publicerat i den högerextrema propagandatidskriften SD-Kuriren.
Trots att händelsen enligt Bertil Olsson inträffade mitt på dagen och mitt i Stockholm finns det inga vittnen och Olsson har inte heller visat upp några skador. Polisen lade också omgående ner förundersökningen.
Dessutom påstår Bertil Olsson att en helt orelaterad sjukdom han spontant drabbats av över en månad senare skulle bero på den påstådda misshandeln. Även om Bertil Olsson inte har några synliga skador brukar han numera använda en käpp när han visar upp sig i offentliga sammanhang.