2024-01-23, 12:58
Medlem
DeValeras avatar
Om det stämmer så är det förstås hemskt och oacceptabelt.

Polisen borde kunna lösa detta, en svår misshandel i fullt dagsljus på gata i Stockholm. Borde nog finnas flera vittnen till händelsen som kan hjälpa till att lösa fallet.
Citera
2024-01-23, 13:01
Medlem
Dofternas avatar
Hon verkar ha blivit attackerad av en antirasist. Tankeväckande.
Citera
2024-01-23, 13:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Vad hemskt alltså. Och så fick hon stroke till råga på allt, vilket kan ha orsakats av alla slag hon fick i huvudet av idioten som misshandlade henne. Hon är ju bara 30 år och det är väldigt ovanligt att man får stroke i den ålden. Skrämmande. Hoppas hon återhämtar sig och att idioten som misshandlade henne lever ett riktigt miserabelt liv.

Högerextremister är extremt aggressiva.
Neeeej - högerextrema vill se en total förändring hos dessa (over all muslims).
Det allra allra bästa de kan göra är att gå till frisörerna som bleker deras hår , samt skägg för män då så klart.
Där har mycket frihet vunnits , om hypersvenska rasen slipper se allt svart på svensk mark , samt kvinnor i slöja - bara där blir man juh förbannad..

Låt kvinnorna få slänga av sig slöjorna - bleka och klippa sig.
Då först - då blir dessa omtyckta .. om de också visar solidaritet till hypersvenskarnas väl uttänkta varma omhändertagande famnar.
Citera
2024-01-23, 13:09
Medlem
MaarekSteles avatar
Misstaget Jussie smollett gjorde är att det fanns ett spår att utreda.

Bilan är smartare, hon specifierar inte tid, bara att det hänt, och det är all fakta vi har att gå på.

Inget om när det skedde, frågan är om det ens polisanmälts. Väldigt tunn info.

Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Hon verkar ha blivit attackerad av en antirasist. Tankeväckande.

Finns det mer fakta än vad som skrivits i twitter?
Citera
2024-01-23, 13:14
Medlem
troligtvis påhittat.

kameraövervakning finns överallt i city

Vilket område blev hon misshandlad i? Gata?
Citera
2024-01-23, 13:20
Bannlyst
Kan det kompletteras med bevis på detta så det inte rör sig om en ny Jussie Smollett
Citera
2024-01-23, 13:23
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hubbabubbabubbis
troligtvis påhittat.

kameraövervakning finns överallt i city

Vilket område blev hon misshandlad i? Gata?

Ja så fallet borde gå att lösa om polisen anstränger sig lite. Detta var uppenbarligen en grov misshandel så självklart är det av intresse att det blir löst. Nu sympatiserar jag inte med hennes åsikter men sådant våld är inte acceptabelt.

Det som får mig att bli lite konfunderad är att gärningsmannen ska ha sagt något om hennes artikel i ETC. Jag har svårt att se att en högerextremist köper och läser den tidningen. Är det inte så att den tidningen nästan har fler anställda än läsare?
Citera
2024-01-23, 13:28
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Ja så fallet borde gå att lösa om polisen anstränger sig lite. Detta var uppenbarligen en grov misshandel så självklart är det av intresse att det blir löst. Nu sympatiserar jag inte med hennes åsikter men sådant våld är inte acceptabelt.

Det som får mig att bli lite konfunderad är att gärningsmannen ska ha sagt något om hennes artikel i ETC. Jag har svårt att se att en högerextremist köper och läser den tidningen. Är det inte så att den tidningen nästan har fler anställda än läsare?

Ja, man kan minst sagt bli lite konfunderad. Vem fan läser ETC? Och varför har vi inte hört nåt om det tidigare? Hon ska alltså ha skrivit om det på facebook, men inga nyhetsmedier hakade på när det hände. Finns det ens en anmälan?
Citera
2024-01-23, 13:31
Medlem
Asensgammaldagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Historien låter ytterst märklig. En okänd man går bara direkt på henne, mitt på dan, mitt på gatan, och börjar dra i hennes arm, slå henne, sparka och stampa på henne. Han har alltså slagit henne till marken. Samtidigt som han drar, slår, sparkar och stampar refererar han till en viss artikel i kommunisttidningen ETC. Men efter misshandeln försvann mannen tydligen spårlöst. Inga filmer eller andra spår.

Vem läser ETC? Det är väl en fejktidning som främst är till för att lura till sig presstöd, även om de passar på att sprida lite kommunistpropaganda under tiden. Eller "sprida" är kanske fel ord, de enda som läser tidningen är redan övertygade vänsterextremister.

Hur kunde han ens identifiera Bilan Osman? Har hon namnskylt på sig? Utseendemässigt går det knappast, hon ser exakt likadan ut som tiotusentals andra somaliska kvinnor i huckle.

Måste ju ha blivit märken på henne då som isåfall finns dokumenterade i förundersökningen så det är väl bara begära ut av henne isåfall för att backa upp sin historia. Fast det är ju antagligen påhittat. Förvånande att de vänsteraktivister vi brukar kalla för åklagare inte åtalade den utpekade i vilket fall men de förstod väl att det aldrig skulle hålla i rätten.
Senast redigerad av Asensgammaldags 2024-01-23 kl. 13:34.
Citera
2024-01-23, 13:33
Medlem
Jag tror att hon vill bli kändis och att hon ville öppna en debatt . Tror allt e påhittad. Hon vill ha skadestånd för de har dragit in hennes socialbidrag
Citera
2024-01-23, 13:34
Medlem
Domstolsverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Nu när Osmans egen beskrivning anger att angriparen skrek att denne hatade henne för att hon är en rasist, medan inget har framkommit som stödjer att angriparen själv hade rasistiska motiv eller var rasist, så är det kanske dags att ändra på trådrubriken?

Jag delar ännu en gång hennes fejanpost om händelsen:

https://m.facebook.com/photo.php/?photo_id=10164737574668682

Den länken fungerar inte för mig, men surfade till hennes facebook, hon lägger upp bilder av ett inlägg hon gjort 5 oktober:
https://imgur.com/a/U5sXY4G

OCR:

Så för ett tag sedan blev jag misshandlad, jag vet än inte så mycket om motiven. Kan ha varit en psykstörd människa, kan ha varit någon som faktiskt menade det han skrek samtidigt: att en text jag skrev för länge sedan om Sydafrika innebär att jag hatar vita. Och att han hatar mig på grund av det.
Jag har grämt mig för att skriva detta. Jag vill inte vara alldeles för mycket i mina känslor. Finns en risk att man förlorar sig i det. Jag vet inget om motiven men jag vet om de skador min kropp fick ta. Ett knä som fortfarande inte funkar helt, blåmärkena som täckte min kropp. En skadad handled. Märkena efter han tog tag i min arm, redan samma kväll kunde jag se spåren av hans fingrar på min arm.
Det var en person som sparka och stampa på mig, med en ilska jag aldrig mött på förut. Och då är jag van vid att möta på människor som inte tycker som jag. Det här var en främling, men det var tydligt att han visste vem jag var sedan innan.
Dock. Detta är inte en åsiktsfråga, tom människor jag möter med de mest grövsta nazistiska åsikter skulle inte pga det misshandla någon.
Det hela är en pågående utredning, tills dess vill jag inte spekulera kring det som skedde. Mest för egen skull oxå.

Resten av texten står att läsa i bilderna länkade ovan.
Citera
2024-01-23, 13:37
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domstolsverket
Den länken fungerar inte för mig, men surfade till hennes facebook, hon lägger upp bilder av ett inlägg hon gjort 5 oktober:
https://imgur.com/a/U5sXY4G

OCR:

Så för ett tag sedan blev jag misshandlad, jag vet än inte så mycket om motiven. Kan ha varit en psykstörd människa, kan ha varit någon som faktiskt menade det han skrek samtidigt: att en text jag skrev för länge sedan om Sydafrika innebär att jag hatar vita. Och att han hatar mig på grund av det.
Jag har grämt mig för att skriva detta. Jag vill inte vara alldeles för mycket i mina känslor. Finns en risk att man förlorar sig i det. Jag vet inget om motiven men jag vet om de skador min kropp fick ta. Ett knä som fortfarande inte funkar helt, blåmärkena som täckte min kropp. En skadad handled. Märkena efter han tog tag i min arm, redan samma kväll kunde jag se spåren av hans fingrar på min arm.
Det var en person som sparka och stampa på mig, med en ilska jag aldrig mött på förut. Och då är jag van vid att möta på människor som inte tycker som jag. Det här var en främling, men det var tydligt att han visste vem jag var sedan innan.
Dock. Detta är inte en åsiktsfråga, tom människor jag möter med de mest grövsta nazistiska åsikter skulle inte pga det misshandla någon.
Det hela är en pågående utredning, tills dess vill jag inte spekulera kring det som skedde. Mest för egen skull oxå.

Resten av texten står att läsa i bilderna länkade ovan.
Vad innebär ”ett tag” i detta fall? Eftersom det inte finns några som helst fysiska tecken på misshandel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in